• Anonym (Anon)

    Korta killar

    Korta killar som jag själv. När gav ni upp på att träffa någon och vad gör ni istället?

  • Svar på tråden Korta killar
  • Real Time
    Anonym (Lång kvinna) skrev 2021-05-03 19:43:14 följande:

    Så alla kvinnor på Tinder skriver det? Jag känner inte en enda person som skriver ut längdpreferens på dejtingappar


    Alltså jag får träffa kvinnor och ha trevligt med kvinnor så jag har det bra beskriver bara vad jag upplever och det är att jag som 180cm kort man har svårt på tinder där kvinnor kan välja och vraka. Jag tror jag ser rätt bra ut annars. Får ofta höra att jag är charmig och go...omtänksam...lite sprallig också. Kuken kunde gärna fått va större men ligger över medel osv...svennebanan kanske man kan kalla mig...långt ifrån en drömprins på tinder. Men vad gör det om 100 år
  • Real Time
    Hotelliggaren skrev 2021-05-03 18:25:21 följande:

    Enl wikipedia är svenska män i genomsnitt 180,0. 

    sv.wikipedia.org/wiki/M%C3%A4nniskans_kroppsl%C3%A4ngd

    Det är faktiskt vetenskapligt belagt att långa män (om de inte är skånkiga) är socialt mer framgångsrika än kortare. Det gäller befattningar i arbetslivet såväl som i kärlekslivet. En lång man utstrålar mer trygghet och pondus en en kort. Det innebär inte att ALLA långa gör det, men en ganska typisk egenskap hos framgångsrika män är just längd. Som sagt väldigt generaliserande. Långa män med dålig hållning, dålig hy, dålig självkänsla osv är inte mer framgångsrika än korta.

    Men ändå är det så att om man frågar en kvinna om hur drömmannen ser ut kommer ordet "lång" nästan utan att hon själv märker det. Det sitter i ryggmärgen att långa män är stiliga och trygga. Inte för att de flesta långa män är det, utan för att de som är stiliga och trygga ofta är långa. Lite som att man måste vara smart för att klara matematik, men alla smarta är inte bra på matte... hänger ni med? Dessutom sätts lång man automatiskt ihop med en massa goda egenskaper därför att vi lärt oss det från populärkulturen. Sen är det ju ett faktum att chansen att en lång man också är lite större och starkare är större gör sitt till.

    Så vid en väldigt ytlig och snabb sållning på Tinder så kanske korta killar ryker, tillsammans med ölmagar, tunnhåriga och alla andra ytliga attribut vi kan tänkas ha.

    Man som så många andra sagt så är det ofta en ickefråga så fort man kommer i kontakt med personen. ligger du över 165-170 så väger allt annat tyngre, tex humor, självkänsla, muskler, glimten i ögat eller att du helt enkelt är snygg.


    Jag håller med dig i mycket men ser ändå oerhört många framgångsrika män som inte är superlånga. Pallar ju inte dra värsta listan men tom cruise, David Beckham, Paul Simon alltså jag tror listan ändå går att göra jäkligt lång...jag tror du har rätt men lik förbannat så är den kille som får ligga mest i min umgängeskrets också den kortaste. Men han är iofs jäkligt snygg! Dock sett han naken och han är oerhört liten även där. Men tjejerna flockas runt honom. Han är väldigt charmig men mäter ynka 168 över marken. Dvärg enligt många tjejer på tinder
  • Anonym (Pelle)
    Real Time skrev 2021-05-03 20:46:35 följande:

    Jag håller med dig i mycket men ser ändå oerhört många framgångsrika män som inte är superlånga. Pallar ju inte dra värsta listan men tom cruise, David Beckham, Paul Simon alltså jag tror listan ändå går att göra jäkligt lång...jag tror du har rätt men lik förbannat så är den kille som får ligga mest i min umgängeskrets också den kortaste. Men han är iofs jäkligt snygg! Dock sett han naken och han är oerhört liten även där. Men tjejerna flockas runt honom. Han är väldigt charmig men mäter ynka 168 över marken. Dvärg enligt många tjejer på tinder


    Såklart det går att finna många korta kändisar.

    Du glömde en tjej favorit som Johnny Depp.

    Men det är väl dumt att jämföra med kändisar mot oss vanliga dödliga. De kan ju vara både korta och vilka skitstövlar som helst och ändå få kvinnor i överflöd. Som Paulo och Soran.
  • lejonet87

    Jag gav upp vid 30 ungefär. Jag är 1.67 och har insett att det är näst intill omöjligt för mig. Visst finns möjligheten men oddsen är så små att det nästan är som att vinna mycket pengar på lotto.

    Sedan så har jag blivit nobbad så många gånger att självförtroendet också hamnat i botten så nu är det verkligen kört.

  • Real Time
    lejonet87 skrev 2021-05-04 21:37:35 följande:

    Jag gav upp vid 30 ungefär. Jag är 1.67 och har insett att det är näst intill omöjligt för mig. Visst finns möjligheten men oddsen är så små att det nästan är som att vinna mycket pengar på lotto.

    Sedan så har jag blivit nobbad så många gånger att självförtroendet också hamnat i botten så nu är det verkligen kört.


    Fan vad ledsamt. Kol att tänka på min granne på landstället. Han är Max 160cm. Hans fru är samma längd. Men dom är 60+. Oerhört goa och flinka....han är mycket mer man än många jag mött. Man såg nog annat i sin partner på den tiden. Nutiden kvinnor är oerhört fixerade. Dels på sig själva men också något djävulskt kring sina krav på män.
  • lejonet87
    Real Time skrev 2021-05-04 22:24:09 följande:
    Fan vad ledsamt. Kol att tänka på min granne på landstället. Han är Max 160cm. Hans fru är samma längd. Men dom är 60+. Oerhört goa och flinka....han är mycket mer man än många jag mött. Man såg nog annat i sin partner på den tiden. Nutiden kvinnor är oerhört fixerade. Dels på sig själva men också något djävulskt kring sina krav på män.
    Jag tror också det var mycket lättare förr i tiden. Men jag har ju egentligen inga övriga manliga drag heller. Har inget manligt utseende och är motsatsen till händig.


  • Anonym (Lång kvinna)
    lejonet87 skrev 2021-05-04 21:37:35 följande:

    Jag gav upp vid 30 ungefär. Jag är 1.67 och har insett att det är näst intill omöjligt för mig. Visst finns möjligheten men oddsen är så små att det nästan är som att vinna mycket pengar på lotto.

    Sedan så har jag blivit nobbad så många gånger att självförtroendet också hamnat i botten så nu är det verkligen kört.


    Du har garanterat inte blivit nobbad för din längd utan du utstrålar osäkerhet och tycker synd om dig själv.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Lång kvinna) skrev 2021-05-05 11:52:19 följande:

    Du har garanterat inte blivit nobbad för din längd utan du utstrålar osäkerhet och tycker synd om dig själv.


    Jag fattar inte vad som menas med att utstråla osäkerhet?

    Är det dålig hållning? Blyg/nervös? Feg för att ta steget till närhet.

    Hade jag varit lång hade jag ju naturligtvis förstått att ja tjejer gillar långa killar och känt en trygghet i att inte bli dissad för det tex.

    Men som lång kan ju ändå vara nervös , blyg eller ha dålig hållning. Dvs, vad har längden med osäkerhet att göra ?
  • Anonym (Lång kvinna)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-05-05 12:00:58 följande:

    Jag fattar inte vad som menas med att utstråla osäkerhet?

    Är det dålig hållning? Blyg/nervös? Feg för att ta steget till närhet.

    Hade jag varit lång hade jag ju naturligtvis förstått att ja tjejer gillar långa killar och känt en trygghet i att inte bli dissad för det tex.

    Men som lång kan ju ändå vara nervös , blyg eller ha dålig hållning. Dvs, vad har längden med osäkerhet att göra ?


    Det har inte med din längd att göra. Det har att göra med att du tycker att din längd är ett problem. Du utstrålar osäkerhet pga att du tror att server ett problem och tror att det är orsaken till att du blir nobbad.
  • Anonym (Lång kvinna)
    Anonym (Lång kvinna) skrev 2021-05-05 12:33:58 följande:

    Det har inte med din längd att göra. Det har att göra med att du tycker att din längd är ett problem. Du utstrålar osäkerhet pga att du tror att server ett problem och tror att det är orsaken till att du blir nobbad.


    Längd, Inte server
Svar på tråden Korta killar