• Anonym (wroom)

    imponera tjejer med bilar?

    är det en myt eller är tjejer intresserade av bilar?

    om det kommer en snygg bil som kör förbi, tittar ni upp? blir ni intresserade? bryr ni er inte?

    hur ligger det ill egetnligen?

    jag menar såklart inte stylade 740 och liknande utna jag menar riktiga bilar som tex sportbilar och liknande saker :)

  • Svar på tråden imponera tjejer med bilar?
  • Pentra
    Anonym (Burnout E.) skrev 2021-05-02 06:58:57 följande:
    Jag har aldrig imponerats av att bilarna är fina eller dyra. Däremot blir jag grymt kåt av motorljudet vid rivstarter. När en kille gasar på lite extra med sin bil eller MC. Det är löjligt, men ljudet väcker något djuriskt i mig. Det spelar faktiskt inte någon roll om det är en gammal Volvo han kör. 
    Känner dragning till och får upp ögonen för en person utefter personens inre kvaliteter; inte efter personens prylar. Att köra som en tok, väsnas och störa med högt motorljud ser jag mest som egoistiskt, lågt och primitivt. Det lilla ljudet från DUMPVENTILEN, däremot; det gillar jag skarpt. Och det oavsett vilken bil det kommer ifrån. ... 

    Mvh,
    Pentra
  • Anonym (Också volvo)

    Min erfarenhet är att många blir påverkade av bil, bilåkning eller situationer just runt bil och män. Kan tex vara att en man har en gammal risig bil som han lagar och får den att funka kan vissa tycka är charmigt och attraktivt. Andra charmas av kombinationen varmt skinn, doften och honom i vit t shirt och jeans. Kvinna med barn kanske gillar att han har en stor praktisk Volvo som han köpt barnstol till så hennes barn kan åka med + att vagn går in. Kanske mer handlar om hur han är och hur han är mot henne och det är lätt att visa med en bil.

  • Anonym (Leia)
    Anonym (Vad) skrev 2021-05-02 07:43:34 följande:

    Tänker du då jag vill också ha


    Bilen? Nej, det är mest så att det är kul att se något fint eller annorlunda. Jag har två barn och villa och vill ha en rejäl kombi med dragkrok och takbox, inget litet fjuttåk som bara kan gå snabbt.
  • Anonym (Leia)

    Kan tillägga att min man tog körkort typ 10 år efter att vi träffades.

  • Anonym (Burnout E.)
    Pentra skrev 2021-05-02 11:59:54 följande:
    Känner dragning till och får upp ögonen för en person utefter personens inre kvaliteter; inte efter personens prylar. Att köra som en tok, väsnas och störa med högt motorljud ser jag mest som egoistiskt, lågt och primitivt. Det lilla ljudet från DUMPVENTILEN, däremot; det gillar jag skarpt. Och det oavsett vilken bil det kommer ifrån. ... 

    Mvh,
    Pentra
    Klart att det är primitivt och som jag skrev djuriskt. Det gör mig kåt i vilket fall som helst. Jag tänder även på doften av snus. En varm snusandedräkt förknippar jag med manlighet. Det är också löjligt men det tänder mig oerhört. 
  • Spucks
    Anonym (wroom) skrev 2021-05-02 00:36:20 följande:

    är det en myt eller är tjejer intresserade av bilar?

    om det kommer en snygg bil som kör förbi, tittar ni upp? blir ni intresserade? bryr ni er inte?

    hur ligger det ill egetnligen?

    jag menar såklart inte stylade 740 och liknande utna jag menar riktiga bilar som tex sportbilar och liknande saker :)


    Jag bryr mig, men inte på det sätt du menar. För mig är miljöpåverkan viktigt, vilket betyder att jag bryr mig om en man kör bil i onödan för att han är lat eller tycker han är för kul för att åka kollektiv blir det väldig avtändande.
    Sportbilar tycker jag är pinsamt - vad är dem till för?
    Anonym (Fråga) skrev 2021-05-02 07:29:33 följande:

    Ursäkta TS om jag kapar tråden men jag följer upp med en fråga också.

    Om en, för dig, rätt attraktiv kille kliver in i en A rostig gammal rostig golf årsmodell 90-tal som också är smutsig som bara den eller B en nyare Volvo eller Skoda som ser hel och ren ut i övrigt. Gör det någon skillnad i om denna attraktiva man skulle kunna vara din framtida pojkvän eller inte?


    Smutsig inuti eller utanpå? Untanpå bryr jag mig inte. Om bilen är grisig inuti säger det ju mycket om hur personen har det med renheten ... själv städer jag inte gärna och sällan, så jag är ganska tolerant när det gäller smuts hos andra. Fast om jag tycker det är för mycket så kan jag nog inte föreställa mig en framtid. Fast det spelar ju ingen roll om det är bilen eller enbart lägenheten som ser ut sådär.
  • Anonym (EN)
    Anonym (wroom) skrev 2021-05-02 00:36:20 följande:

    är det en myt eller är tjejer intresserade av bilar?

    om det kommer en snygg bil som kör förbi, tittar ni upp? blir ni intresserade? bryr ni er inte?

    hur ligger det ill egetnligen?

    jag menar såklart inte stylade 740 och liknande utna jag menar riktiga bilar som tex sportbilar och liknande saker :)


    Bryr mig inte för fem öre, är totalt ointresserad av bilar
  • flygrl

    Klart jag kan uppskatta en snygg, cool bil MEN som flera andra redan påpekat är det inget som i sig gör mig attraherad av en man. Och män som uppenbart skryter med dyra bilar, klockor, bling bling whatever är inget jag alls är intresserad av. Tvärtom faktiskt.

  • Anonym (Jahaja...)

    Vore rätt trist att bli "vald" för sin bil kan jag tycka ...
    Dessutom har jag väl inga coola bilar på det viset utan valda efter intresse och funktion helt enkelt.
    En Saab 900 T16 cab från 87 och en V60 från 2021 lär väl inte generera några snigelspår kan jag tänka, hahaha
    Finns olika sorts "gold-diggers" därute .... men du ser mig aldrig i en BMW, haha

  • Holy93

    Tycker snarare det verkar som att killar som kör "finare" bilar anta att tjejer ska titta, eftersom de råglor och gasar på efter medans man själv tittar för att se vilken idiot som sitter bakom sätet

Svar på tråden imponera tjejer med bilar?