• Anonym (Ts)

    Hur kan en vuxen bete sig så?

    Vi besökte ett populärt utflyktsmål igår som vi ofta besöker. På denna platsen hade samtidigt tydligen ett barn i dotterns klass kalas (8år) med på kalaset var alla flickor utom henne då då hon uppenbarligen inte var bjuden på kalaset. Alla andra kompisar som hon leker dagligen med i skolan var med. När vi kom och parkerade cyklarna kom tre av hennes bästa kompisar plus tjejen som hade kalaset fram till henne. Denna flicka har dottern lekt med flertalet gånger utan incidenter vad vi vet om. Hon var även bjuden och medverkade på dotterns kalas för 4 veckor sedan. De började med att berättar att de har kalas och att hon inte är med på kalaset. Efter att de sagt det så frågar en av flickorna om det är hennes cykel. Precis när hon svarat kommer flickans pappa gående mot oss(dom kanske har stått bredvid dottern i 1-2 min) tänker då att han ska heja eller berätta att det blivit ett misstag med inbjudan eller liknande. Han säger inte Hej eller någotting utan tittar på de andra flickorna och hans dotter och säger till dem "prata inte med henne, kom så går vi och leker här borta istället och tar med sig alla 4 barnen och går. Kvar står vi helt chockade och förstår inte hur man kan uttrycka sig så till ett barn på detta visset? Dottern frågar mig vad hon gjort för fel, vad tusan svarar man henne när jag inte har en anning om hur man kan bete sig så och varför hon inte var bjuden.

  • Svar på tråden Hur kan en vuxen bete sig så?
  • Anonym (F)

    Fy fan så sjukt... Jag tycker du kan kosta på dig ett telefonsamtal till föräldrarna och fråga varför dottern inte var bjuden, hur man kan stå och öppet MOBBA ett barn inför hennes klasskompisar och vad de har emot er egentligen.

  • syntharen

    Jag är i vanliga fall konflikträdd men där hade jag nog inte kunnat hålla käften utan direkt frågat vad i helvetet han menar med att säga så inför mitt barn och låta bli att bjuda EN av alla flickorna i klassen!!! Fy fan vad sjukt!

  • Kråkungen

    Håller med föregående och dig, ts - fy fan vad sjukt! Tycker absolut att du ska kontakta kompisens föräldrar och be om en förklaring, om inte annat så för att veta vad hur du ska förklara det för din dotter...

  • Anonym (I76)

    Va? Vilken idiot! För det första låter man inte sitt barn bjuda alla utom en (om inte denna enda mobbar det egna barnet eller på annat sätt själv tagit avstånd). För det andra är agerandet på plats hur märkligt som helst.

    I ert fall hade jag ringt föräldrarna och frågat vad som låg bakom det hela. Kanske har något hänt mellan barnen som du inte känner till.

  • chrissepisse

    Jag hade ringt föräldrarna och frågat om det fanns någon anledning till att din dotter inte var bjuden. Säg att du gärna vill få veta om det finns konflikter eftersom definite är något du känner till.

    Hur reagerade din dotter på händelsen?

  • Anonym (vilken vidrig man)

    jag hade tagit upp det med klassföreståndaren och sedan krävt föräldramöte

    barn och vuxna måste lära sig att mobbing inte är ok vare sig det är vuxnas eller barn som mobbar

  • Anonym (F)
    Anonym (vilken vidrig man) skrev 2021-05-02 18:43:12 följande:

    jag hade tagit upp det med klassföreståndaren och sedan krävt föräldramöte

    barn och vuxna måste lära sig att mobbing inte är ok vare sig det är vuxnas eller barn som mobbar


    Skolan har inte med det där att göra. Konflikter i privatlivet får vuxna sköta själva.
  • Anonym (x)
    Anonym (vilken vidrig man) skrev 2021-05-02 18:43:12 följande:

    jag hade tagit upp det med klassföreståndaren och sedan krävt föräldramöte

    barn och vuxna måste lära sig att mobbing inte är ok vare sig det är vuxnas eller barn som mobbar


    Eller så tar man kontakt med föräldern direkt utan att behöva dra in läraren i det här ... 
  • Anonym (Helena)

    Ni som ska ringa föräldrarna, vad ska ni säga?
    Visst, det är dåligt gjort men det knappast ett brott.

    Till syvende och sist så bjuder man de man så önskar, och hur skulle de veta att just detta barn med familj skulle dyka upp just där?

  • Djurvän03

    Tyvärr är det så ts att vilket pucko som helst får skaffa barn. Ni råkade ut för en sån som inte borde ha barn, som lär barn att det är ok att öppet mobba och frysa ut. Tyvärr. Hade jag själv varit med om något liknande hade jag blivit fly förbannad och krävt en förklaring.

Svar på tråden Hur kan en vuxen bete sig så?