• Anonym (Safe sex?)
    Sun 2 May 2021 19:50
    808 visningar
    18 svar
    18
    808

    Skydd

    Halloj!

    Lite korta fakta: Sexdebuterade 20 + och blev i stort sett genast gravid med kondom, som gick sönder. Blev en medicinsk abort, som gjorde så in i helvete ont.. Började testa p-piller/ minipiller olika sorter, men fick högt blodtryck av allihopa. Testade då kopparspiral, som skavde och trillade ut. Kör nu på säkra perioder och kondom ibland. Nu är jag 46 och tänker att jag inte bör kunna bli gravid. Men va vet jag. Om ni har några tips att dela med er av, så gör det! Kan väl tillägga att jag fått två barn och vill helst inte ha fler. Skulle bara vilja njuta lite mer av safe sex med min man. Min man är inte jättebra på att använda kondom heller, han klarar inte att hålla hårdheten med den på. Kanske finns någon man som har nåt gott råd till honom med.

  • Svar på tråden Skydd
  • Anonym (Safe sex?) Trådstartaren
    Sun 2 May 2021 20:14
    #3

    Låter dramatiskt att sterilisera sig. Men det kanske är lösningen. Det där med pessar har jag provat med. Fick den inte att sitta rätt. Kanske handhavandefel? Blev enbart kladdig om fingrarna.

    Tack för tips!

  • Anonym (Safe sex?) Trådstartaren
    Mon 3 May 2021 04:45
    #5

    Tack för svar. Ja, kanske att ngn av oss steriliserar sig.

  • Anonym (Safe sex?) Trådstartaren
    Mon 3 May 2021 18:34
    #7

    Tack även Man för svar! Får väl prova med tunnisar före eventuell sterilisering.

  • Anonym (Safe sex?) Trådstartaren
    Tue 4 May 2021 18:03
    #11

    Haha, ja vi är alla olika. Blir också lite knäsvag vid tanken om sterilisering. Varför? Får väl se om jag kan tänka annorlunda. Tack för input.

  • Anonym (Safe sex?) Trådstartaren
    Wed 5 May 2021 21:54
    #15

    Ja, men va bra råd ni har. Tack! Vi har ju typ provat allt, men det här blev liksom en förhoppning om att även vi kan få sexlivet att flyta på lite bättre, om vi bara fortsätter försöka lite till.

Svar på tråden Skydd