• Sun 2 May 2021 21:35
    6969 visningar
    33 svar
    33
    6969

    Biverkning av pfizer

    Hej.

    Ni som fått biverkningar av detta vaccin.

    Kan ni berätta vilka?

  • Svar på tråden Biverkning av pfizer
  • Anonym (65+)
    Sun 2 May 2021 21:48
    #1

    Trött och förkyld i ett par dagar. Ont i armen första dygnet.

  • Anonym (35)
    Sun 2 May 2021 23:01
    #2

    Fick ont i armen dagen efter kring injektion stället.

    De flesta jag känner fick samma biverkning som jag av Pfizers. Möjligtvis lite trötthet också (svårt att avgöra om det var av vaccinet för min del).

  • Mon 3 May 2021 00:26
    #3

    Ont i armen dagen efter första dosen. Frossa i ett dygn och allmän sjukdomskänsla i två dar efter andra dosen.

  • Anonym (Gates­OfHell­)
    Mon 3 May 2021 03:56
    #4

    Pfizers är ju värst, men är det vaccin som inte pausats eller ifrågasatts. Pfizer är det enda vaccin som används i ett litet, men väldigt inflytelserikt land i mellanöstern. Den norske läkaren, som studerat AZ och var bombsäker på att det var orsaken till yngres död i Norge betalas av Pfizer. När AZ drogs in var Pfizer snabbt framme och så att de kunde stoppa upp produktionen och leverera istället för AZ. Pfizer vill vaccinera barn en gång i halvåret. Det är starka krafter i görningen. Mrna for everyone....



    Gällande biverkningar så fick min svägerska(Efter hot från sin chef) Pfizer. Hon upplevde kraftiga influensasymptom som höll i sig i tre dagar. Samma gällde för hennes kollegor. De fick trycka i sig Alvedon och gå och jobba ändå...

  • sextio­talist
    Mon 3 May 2021 07:46
    #5

    Lättare influensasymptom, som avhjälptes med ett par alvedon och en god natt sömn. Inte förvånad eftersom man ska ju aktivera immunförsvaret.

  • Anonym (*)
    Mon 3 May 2021 08:09
    #6

    Båda mina föräldrar har fått Pfizer och ingen av dem har fått några biverkningar öht.

  • Anonym (Vacci­nerad)
    Mon 3 May 2021 09:13
    #7
    Anonym (GatesOfHell) skrev 2021-05-03 03:56:34 följande:

    Pfizers är ju värst, men är det vaccin som inte pausats eller ifrågasatts. Pfizer är det enda vaccin som används i ett litet, men väldigt inflytelserikt land i mellanöstern. Den norske läkaren, som studerat AZ och var bombsäker på att det var orsaken till yngres död i Norge betalas av Pfizer. När AZ drogs in var Pfizer snabbt framme och så att de kunde stoppa upp produktionen och leverera istället för AZ. Pfizer vill vaccinera barn en gång i halvåret. Det är starka krafter i görningen. Mrna for everyone....

    Gällande biverkningar så fick min svägerska(Efter hot från sin chef) Pfizer. Hon upplevde kraftiga influensasymptom som höll i sig i tre dagar. Samma gällde för hennes kollegor. De fick trycka i sig Alvedon och gå och jobba ändå...


    Varför gick de och jobbade med influensasymptom?
  • Anonym (Vacci­nerad)
    Mon 3 May 2021 09:13
    #8
    HappyHippoGuy skrev 2021-05-02 21:35:07 följande:

    Hej.

    Ni som fått biverkningar av detta vaccin.

    Kan ni berätta vilka?


    Har fått två doser Pfizer. Var öm i armen, en helt vanlig biverkning av vaccin, inget annat
  • Anonym (Vacci­nerad)
    Mon 3 May 2021 09:13
    #9
    HappyHippoGuy skrev 2021-05-02 21:35:07 följande:

    Hej.

    Ni som fått biverkningar av detta vaccin.

    Kan ni berätta vilka?


    Har fått två doser Pfizer. Var öm i armen, en helt vanlig biverkning av vaccin, inget annat
  • Mascar­aklump­ar
    Mon 3 May 2021 09:23
    #10
    Anonym (GatesOfHell) skrev 2021-05-03 03:56:34 följande:

    Pfizers är ju värst, men är det vaccin som inte pausats eller ifrågasatts. Pfizer är det enda vaccin som används i ett litet, men väldigt inflytelserikt land i mellanöstern. Den norske läkaren, som studerat AZ och var bombsäker på att det var orsaken till yngres död i Norge betalas av Pfizer. När AZ drogs in var Pfizer snabbt framme och så att de kunde stoppa upp produktionen och leverera istället för AZ. Pfizer vill vaccinera barn en gång i halvåret. Det är starka krafter i görningen. Mrna for everyone....

    Gällande biverkningar så fick min svägerska(Efter hot från sin chef) Pfizer. Hon upplevde kraftiga influensasymptom som höll i sig i tre dagar. Samma gällde för hennes kollegor. De fick trycka i sig Alvedon och gå och jobba ändå...


    När personer på äldreboenden vaccinerades så var inte AZ godkänt för användning hos personer över 65. Eftersom de allra sköraste vaccinerats med Pfizer, har vi också fler avlida i den gruppen.

    Det är som att jämföra en snabbmatskedja med en matleverantör som levererar husmanskost till äldreboenden. Att fler som får sin mat av matleverantörer avlider inom 30 dagar säger ingenting om vilken typ av kost som är mest hälsosam.
Svar på tråden Biverkning av pfizer