• Anonym (Novis­)
    Sun 2 May 2021 22:07
    226 visningar
    6 svar
    6
    226

    Är han lat eller vad?

    Varit tillsammans med en kille i några månader och har märkt att han är lite svårstartad eller vad man ska kalla det. Det tar tiiiid innan han tar tag i något, kan handla om stora eller små saker. Körkortet har han fortfarande inte orkar ta tag i, tog tid innan han flyttade hemifrån , boka möten osv. Är han lat eller vad har han för problem? Tog tid innan vi blev seriösa också kan jag säga. Han känns inte som en lat person heller egentligen men att komma igång med något....

  • Svar på tråden Är han lat eller vad?
  • Anonym (l)
    Sun 2 May 2021 22:11
    #1

    Bristande ork eller kanske ADD men vad vet vi. Helt omöjligt att svara.

  • Anonym (SS)
    Sun 2 May 2021 23:02
    #2

    Svårt att säga men jag hade en kille med add och allt med honom var segt. Jag stod inte ut till slut

  • Anonym (SS)
    Sun 2 May 2021 23:02
    #3

    Svårt att säga men jag hade en kille med add och allt med honom var segt. Jag stod inte ut till slut

  • Anonym (H)
    Sun 2 May 2021 23:04
    #4

    Som ovan säger ADD är ofta förknippat med igångsättningssvårigheter hos personer som annars upplevs som drivna (när uppdraget är konkret och igångsatt av någon annan) men det kan ju handla om att han helt enkelt är lite ovan att klara sig på egen hand, lite curlad hemifrån.

  • Anonym (....)
    Mon 3 May 2021 00:24
    #5

    Såklart svårt att säga men det är så galet olika hur folk är. Jag har tex två barn och den ena är väldigt lättstartad med vad som helst. Jag kan be om nåt så fixar hen det snabbt. Den andra är seg på det mesta, galet morgontrött och allt tar tid så man blir galen ibland haha. Men jag älskar ungen precis lika mycket som den andra. Har undrat hur två

    Syskon kan va så olika men lär aldrig få svar.

    Jag har däremot lärt mig att det är bara att ta dem som de är och ibland får jag stöta på den trögstartade. Obs hen är smart för övrigt men har inte samma driv med vardagliga saker. Däremot i jobbet är hen driven.

    TS: Behöver absolut inte handla om att han är curlad. Jag har behandlat mina barn lika även om det ändå blivit lite olika då det behövts lite stöttning. Har aldrig haft tanken på nån add eller så.

    Tror bara personligheter kan vara så olika.

  • Anonym (Linn)
    Mon 3 May 2021 10:19
    #6

    Det är ju svårt att svara på. Är han ung så är det förhoppningsvis något han växer ifrån. Om han är max 22-23.

    Är han curlad av föräldrarna och därför van att alla alla andra fixar?

    Som tjej skulle jag vara försiktig här. När han är seg med allt så blir det lätt att man som partner går in och tar tag i saker. Och plötsligt är det du som gör allt och han knappt något. Du blir slutkörd och han fattar inte varför du är trött och grinig jämt.

    Vissa saker kan du ju försöka att uppmuntra honom till eller till exempel föreslå att ni gör tillsammans. Men att han ändå gör det mesta som rör honom själv.

    Men som sagt, lägg ansvaret där det hör hemma. Hos honom.

Svar på tråden Är han lat eller vad?