• Anonym (Ej fotogenisk)

    Fungerar dessa som profilbilder?

    Fungerar dessa att använda som bilder på en dejting profil?
    Är medveten om att jag kanske ser lite bister ut på sista bilden, men den kanske fungerar iallafall?

    Dans och fysiska utmaningar är ju två saker jag gillar och vill förmedla i både profiltexten och bilderna.

    Konstruktiv kritik och förslag på förbättringar eller andra typer av bildmotiv välkomnas.

  • Svar på tråden Fungerar dessa som profilbilder?
  • Anonym (Första)

    Den första bilden såg trevligast ut. Neutrala, trevligt leende, avslappnad (trots dansen). Kan fungera i en större målgrupp. Jag tror de flesta inte skulle notera dansen faktiskt (skulle lika gärna kunna vara från ett mingel på en konferens eller fotoserien).

    Andra bilden är bra om du önskar träffa någon som är väldigt aktiv själv och träningsintresserad och som gärna kör gross fit och deltar i ironman.

    Den sista bilden tycker jag ser lite arg ut (eller hård). Är det ett passfoto? Bilden säger ingenting extra om dig (så som dansbilder eller tävlingsbilden gör). Den kan absolut fungera men jag skulle inte ha valt den själv.

    Lycka till!

  • Anonym (Ej fotogenisk)
    Anonym (Första) skrev 2021-05-02 22:42:50 följande:

    Den första bilden såg trevligast ut. Neutrala, trevligt leende, avslappnad (trots dansen). Kan fungera i en större målgrupp. Jag tror de flesta inte skulle notera dansen faktiskt (skulle lika gärna kunna vara från ett mingel på en konferens eller fotoserien).

    Andra bilden är bra om du önskar träffa någon som är väldigt aktiv själv och träningsintresserad och som gärna kör gross fit och deltar i ironman.

    Den sista bilden tycker jag ser lite arg ut (eller hård). Är det ett passfoto? Bilden säger ingenting extra om dig (så som dansbilder eller tävlingsbilden gör). Den kan absolut fungera men jag skulle inte ha valt den själv.

    Lycka till!


    Tack för ditt inlägg. Nä, inte ett passfoto, bara en av de få selfies jag tagit. Tycker det är jättesvårt att se naturlig ut på arrangerade foton och selfies. Tänkte att det kanske är bra att ha någon närbild/selfie också men är själv skeptisk till den bilden.
  • Anonym (Le)

    Tycker att du ska ta en selfie där du ler istället. Eller inte ha någon selfie alls, det behövs ju fatiskt inte.

  • Anonym (Första)
    Anonym (Le) skrev 2021-05-02 23:20:39 följande:

    Tycker att du ska ta en selfie där du ler istället. Eller inte ha någon selfie alls, det behövs ju fatiskt inte.


    Anonym (Ej fotogenisk) skrev 2021-05-02 23:01:40 följande:

    Tack för ditt inlägg. Nä, inte ett passfoto, bara en av de få selfies jag tagit. Tycker det är jättesvårt att se naturlig ut på arrangerade foton och selfies. Tänkte att det kanske är bra att ha någon närbild/selfie också men är själv skeptisk till den bilden.


    Jag tycke också du kan försöka ta en leende selfie. Det ser ut som du har fina tänder på de andra två bilderna och ett fint leende. Det är svårt att få till det naturligt tycker jag också. De finaste fotona tycker jag blir när någon fotograferar utan min vetskap (alltså när man är ute på något där man ser att andra fotograferar men kanske inte nödvändigtvis vet om när man blev fotograferad utan får de bilderna i efterhand). Jag ser alltid helt muppig ut på porträttbilder.
  • Anonym (Ej fotogenisk)
    Anonym (Första) skrev 2021-05-02 23:27:54 följande:
    Anonym (Ej fotogenisk) skrev 2021-05-02 23:01:40 följande:

    Tack för ditt inlägg. Nä, inte ett passfoto, bara en av de få selfies jag tagit. Tycker det är jättesvårt att se naturlig ut på arrangerade foton och selfies. Tänkte att det kanske är bra att ha någon närbild/selfie också men är själv skeptisk till den bilden.


    Jag tycke också du kan försöka ta en leende selfie. Det ser ut som du har fina tänder på de andra två bilderna och ett fint leende. Det är svårt att få till det naturligt tycker jag också. De finaste fotona tycker jag blir när någon fotograferar utan min vetskap (alltså när man är ute på något där man ser att andra fotograferar men kanske inte nödvändigtvis vet om när man blev fotograferad utan får de bilderna i efterhand). Jag ser alltid helt muppig ut på porträttbilder.
    Håller med dig om att de bästa bilderna brukar bli när man inte är medveten eller beredd på att de tas ett foto.
    Tycker sällan det blir bra när jag ska posera för ett kort och har nog aldrig lyckats ta en bra selfie (av de få jag tagit)
  • Anonym (:))

    Den första bilden är den jag dras till :)

    Du ser härligt avslappnad och positiv ut.

    Din selfie ser lite arg ut men vet om du provar att le med ögon och munnen kommer du se helt annorlunda ut,

    Du ser bra ut ju :)

    Lycka till <3

  • Anonym (:))

    Den första bilden är den jag dras till :)

    Du ser härligt avslappnad och positiv ut.

    Din selfie ser lite arg ut men vet om du provar att le med ögon och munnen kommer du se helt annorlunda ut,

    Du ser bra ut ju :)

    Lycka till <3

  • Anonym (Kvinna 39)

    Den sista går bort direkt. Du ser sur ut och det märks att du är uppställd bara för att ha en bild så den känns väldigt stel och konstig ut.

    De andra är jättebra som komplement i ett album men inte som profilbilder. Och även om kvinnan ser ut att vara äldre skulle jag rekommendera att du beskär bilden så hon syns ännu mindre, du kan beskära från båda sidor så du får en lodrät bild istället så blir den bättre.

    Men du behöver en ny profilbild, en där du ler lika härligt som på de två första men helst ser in i kameran. Gärna spontana bilder, sådana funkar bäst snarare än där du poserar.

  • Anonym (E)

    Ingen av dem passar som profilbild, de två första kan du ha i albumet som komplement till progilbilden (och få gärna med minst en bild till till albumet). Profilbilden behöver vara mer av en porträttbild, likt sista bilden men den är inte brautan du får ta en annan där du inte ser så stel och aggressiv ut. Och se till att titta i kaneran, inte på bilden du tar om du nu ska ta en selfie (helst bör du be någon annan ta en porträttbild på dig i ett sammanhang, så ej framför en vägg ensam hemma).

Svar på tråden Fungerar dessa som profilbilder?