• Anonym (Slut)

    Lämna sambo?

    Flyttar långt från min hemstad för att bli sambo. Min sambo har tidigare haft problem med sprit, droger & levt ett destruktivt liv. Min sambo har lämnat det livet & blivit en fantastisk pappa & vi har ett fint hem sedan par år. Men hans förflutna dyker upp titt som tätt lockar med sex & droger trots att han tagit avstånd. Han har inte gått tillbaka & säger att han är lycklig med mig hel & ren. Men jag får ständigt hat mot mig från andra som vill knarka & hora runt med min sambo, att jag förstör honom? Jag får ständigt kritik av mina vänner & familj att jag satsade på min sambo. Jag hindrar inte honom att gå tillbaka till sitt struliga liv men ska vi leva ihop går inte det. Då får jag gå! Vill inte lämna honom men vet inte om jag orkar ta mer från andra. Har inget stöd av någon förutom min sambo, övriga motarbetar mig. Hur ska jag göra?

  • Svar på tråden Lämna sambo?
  • Anonym (ooo)

    vill ni vara ihop - flytta till annan ort där hans gamla umgänge inte lika lätt får tag i honom. Vill han inte det, separera. 

  • Anonym (Lycka till)

    Hej TS! Kan du får samtalsstöd? Det låter som om både  du och din sambo gör rätt, men att du behöver stöd från någon annan, kanske utifrån? Sedan får du sätta dig ner med din familj och vänner och förklara att du behöver deras stöd, du har valt att leva med den här mannen och om de respekterar dig så måste de respektera ditt val.

    Sedan kan jag tycka att det ligger något i det där med flytt. Fundera på om du tillsammans vill "börja om" någonstans där hans förflutna finns med hela tiden (det låter verkligen extremt). Lycka till!

  • Anonym (F)

    Flytta! Bygg upp ett nytt liv bort från hans s.k kompisar.

  • Anonym (Slut)

    Vet inte om flytt skulle hjälpa. Det är mest samtal, sms & meddelanden som man hör av sig på. Han vill inte bli osams med någon så har inte blockerat. Ibland tror jag att de har rätt att jag gör honom olycklig. De verkar lyckliga med sina droger, ligga runt & bråka. Ibland känns det som att han saknar det livet & att jag står i vägen för det? Han får en blick & blir frånvarande efter varje kontakt försök. Speciellt när han fick halvnakna bilder på fest från tjejen som introducerade honom för drogerna. En tjej han brukade ligga med. Nu har hon själv valt att ta avstånd från min sambo då hon inte fick den responsen hon ville ha. Kommer de andra göra likadant? Tröttna? Tror ni att jag gör honom olycklig som de säger? När han inte har festerna med droger, tjejerna & bråken i sitt liv mer för att han valde vara med alldagliga mig? För det vill jag inte att han ska vara.

  • Anonym (Enkelt)

    Ni har två val: flytta långt bort eller gå isär. Du väljer själv. Eller så kommer ni för alltid ha det så där tills du tröttnar eller han trillar dit och knarkar ner sig igen.

  • Anonym (Slut)
    Anonym (Enkelt) skrev 2021-05-03 15:35:54 följande:

    Ni har två val: flytta långt bort eller gå isär. Du väljer själv. Eller så kommer ni för alltid ha det så där tills du tröttnar eller han trillar dit och knarkar ner sig igen.


    Du tror inte de kommer tröttna då? Då är det så som du ,mina vänner & familj säger att han kommer välja knarka. Hans vänner får rätt att han är lyckligare leva på deras sätt.

    Tack för ditt svar jag lämnar honom!
  • Anonym (Enkelt)
    Anonym (Slut) skrev 2021-05-03 15:54:59 följande:
    Du tror inte de kommer tröttna då? Då är det så som du ,mina vänner & familj säger att han kommer välja knarka. Hans vänner får rätt att han är lyckligare leva på deras sätt.

    Tack för ditt svar jag lämnar honom!
    Du säger ju själv att de fortfarande håller på och så länge ni lever kring sådana där personer finns så klart alltid risken. Jättebra att han lagt det livet bakom sig, men tillfället gör tjuven, om du förstår. Ska han vara helt säker på att få en fräsch start så måste han bryta med dem helt, och det verkar han ju inte göra. Så ja, så länge man lever i eller i närheten av den kretsen finns fortfarande risken.
  • Anonym (Enkelt)
    Anonym (Slut) skrev 2021-05-03 15:54:59 följande:
    Du tror inte de kommer tröttna då? Då är det så som du ,mina vänner & familj säger att han kommer välja knarka. Hans vänner får rätt att han är lyckligare leva på deras sätt.

    Tack för ditt svar jag lämnar honom!
    Du säger ju själv att de fortfarande håller på och så länge ni lever kring sådana där personer finns så klart alltid risken. Jättebra att han lagt det livet bakom sig, men tillfället gör tjuven, om du förstår. Ska han vara helt säker på att få en fräsch start så måste han bryta med dem helt, och det verkar han ju inte göra. Det hade väl egentligen varit tredje alternativet när jag tänker efter. Så ja, så länge man lever i eller i närheten av den kretsen finns fortfarande risken, och du säger ju själv att det inte är aktuellt att flytta. Ja, då är det ju så då.
Svar på tråden Lämna sambo?