• Anonym (Trött­)
    Mon 3 May 2021 15:18
    804 visningar
    16 svar
    16
    804

    Han vill ha mer ”porrsex”

    Varit tillsammans i 15 år. 2 barn tillsammans, 4 och 11 år.

    Vi har sex i snitt 5 dagar i veckan.

    Men han tycker det är tråkigt.

    Han vill ha mer dildo och leksaker, och framför allt analt. Och jag känner att visst, jag kan absolut tycka detta är kul.

    Men jag orkar inte varje dag.

    Råkar jag somna en kväll, så blir det sura miner dagen efter. Och han ligger bredvid i sängen och runkar.

    Han säger att jag ville ju inte. Men jag sa att du kan väl gå någon annanstans .

    Men nää... det är ja som är tråkig.

    Börjar känna mig otillräcklig, jag orkar inte vara en perfekt mamma, sköta jobbet snyggt, vara en perfekt älskarinna och ta hand om hemmet. Ok han lagar maten, jättebra. Är tacksam för det. Jag städ, disk och tvätt.

    Lite nyfiken hur ni har det?

    Som sagt jag gillar sex, men orkar inte ha det så som han tittar på. Han tittar ju porr ofta.

    Ofta när han lägger sig en stund på dagen tex så är det snabbt ner med telefonen .

    Tror inte han är otrogen. Har själv hunnit se porr. Men inget som stör mig så.

    Men det triggar han ju såklart.

    Och jag orkar inte varje dag .

    Blir bara ledsen att han får mig känna mig så tråkig...

  • Svar på tråden Han vill ha mer ”porrsex”
  • Anonym (Nej)
    Mon 3 May 2021 15:55
    #1

    Något är ju obalanserat i fördelningen av sysslor i hemmet om han har ork att hålla på så där varje dag... att laga maten är ju ingenting jämfört med allt du gör. Såklart du inte har ork.

  • Anonym (A)
    Mon 3 May 2021 16:02
    #2

    Hur mogen är man om man ligger bredvid sin partner och ilskerunkar...? Herregud.... Ska ni ens ha en relation så får ni se till att rensa luften ordentligt, och ert sexliv ligger inte på ditt ansvar. Det är inte du som är tråkig, det är han som är en bajskorv. Tycker han inte om ert sexliv så får han gärna ge förslag, men om du inte vill göra de sakerna så är det så. Dessutom ska han väl inte tro att hans krav gör dig särskilt sugen på att ha sex alls....

  • Anonym (dddd)
    Mon 3 May 2021 16:21
    #3

    Fånigt av honom att liksom bli tjurig. Men jag tror att män som blir det, helt enkelt tänker sig att kvinnan är "till för honom". De kan inte fatta att man inte ska haka på när de har lust.
    Är så tacksam för att jag har en man som verkligen inte beter sig så utan är lyhörd och känner av hur man har det. Vi har sex 1-2 ggr/veckan. Jag vet att han skulle vilja oftare men han säger ofta att jag måste orka/vilja också och han förstår att jag behöver ett par dagar för att hinna ladda upp. Då blir sexet bättre för båda, om vi båda är sugna. 

  • Anonym (Chock­en1)
    Mon 3 May 2021 19:31
    #4
    +1

    5 dagar i veckan, med barn och jobb och dessutom blir han sur och tjurig och du får skuldkänslor för hans perversitet?!! Hur står du ut?! Herregud vilken mardröm, tack och lov att det inte är jag!!

  • Anonym (I)
    Mon 3 May 2021 19:46
    #5

    Nu börjar utesäsongen, sätt honom j arbete med diverse arbetsuppgifter som att olja och slipa utemöbler, plantera, klippa gräs och bära Sten.. så han får göra av med överskottsenerg.

    Du är definitivt INTE tråkig, du är mänsklig. Du är ingen övermänniska bara för att du är kvinna. Även om han verkar tro att du ska kunna slita dig på mitte

  • Anonym (tvill­ingmam­ma)
    Mon 3 May 2021 20:05
    #6

    Din man har orimliga krav. Jag och min man har också jobb och barn och vi är glada om vi får till det två gånger i veckan! Under småbarnsåren blev det oftast bara en gång i veckan. Ingen av oss skulle orka varje dag eller nästan varje dag. Och ska man piffa till sexlivet måste man ju både ha tid och ork för det. Inte så konstigt att du inte orkar vara sexgudinna - kanske inte ens någon gång i veckan - med den skeva arbetsfördelningen. Jag är hemma mer, så jag gör mer, men inte så mycket som du gör. Och så har din man mage att gnälla för att du inte orkar ha sex fem gånger i veckan!?

  • Anonym (man)
    Mon 3 May 2021 20:15
    #7

    Det du beskriver är inte en normal relation med ett normalt sexuellt beteende av din man. 

    Först och främst är han porrskadad och jag tycker uppriktigt att du ska ställa krav på att han går iväg och pratar med någon om detta. Jag kollar då och då på porr men det är inget som påverkar mitt liv så hårt och mitt beteende negativt.
    Analsex eller inte får ni komma överens om men du ska självklart bara göra det om du känner för det, när du känner för det och helst också för att du verkligen är sugen. Om du ställer upp på sex när du inte vill kommer det att sluta med att du helt förlorar lusten och det kan ge problem under lång tid.

    Att han ligger och runkar bredvid dig är både äckligt och oacceptabelt, om du inte är sugen eller delaktig kan man faktiskt jämföra det med ofredande.


    Om han inte lyssnar på dig tycker jag du ska släpa med honom till parterapi så får han höra detta från en utomstående.


    I sista hand så tycker jag ärligt talat att du kan fundera på att lämna honom. Om han inte skärper sig kommer det gå åt helvete ändå, kanske om något eller några år. Då är det så infekterat att en separation kan bli väldigt svår.
    Vill han inte ändra sig kanske det är bättre att ni delar på er, lugnt och fint så det blir så bra som möjligt för barnen.

  • Anonym
    Mon 3 May 2021 21:04
    #9
    +1
    Anonym (Trött) skrev 2021-05-03 15:18:57 följande:

    Varit tillsammans i 15 år. 2 barn tillsammans, 4 och 11 år.

    Vi har sex i snitt 5 dagar i veckan.

    Men han tycker det är tråkigt.

    Han vill ha mer dildo och leksaker, och framför allt analt. Och jag känner att visst, jag kan absolut tycka detta är kul.

    Men jag orkar inte varje dag.

    Råkar jag somna en kväll, så blir det sura miner dagen efter. Och han ligger bredvid i sängen och runkar.

    Han säger att jag ville ju inte. Men jag sa att du kan väl gå någon annanstans .

    Men nää... det är ja som är tråkig.

    Börjar känna mig otillräcklig, jag orkar inte vara en perfekt mamma, sköta jobbet snyggt, vara en perfekt älskarinna och ta hand om hemmet. Ok han lagar maten, jättebra. Är tacksam för det. Jag städ, disk och tvätt.

    Lite nyfiken hur ni har det?

    Som sagt jag gillar sex, men orkar inte ha det så som han tittar på. Han tittar ju porr ofta.

    Ofta när han lägger sig en stund på dagen tex så är det snabbt ner med telefonen .

    Tror inte han är otrogen. Har själv hunnit se porr. Men inget som stör mig så.

    Men det triggar han ju såklart.

    Och jag orkar inte varje dag .

    Blir bara ledsen att han får mig känna mig så tråkig...


    Jag blir så ledsen att jag vill gråta när jag läser sådana här inlägg.
    En man som struntar i sin kvinnas behov och beter sig som ett arsel. Och kvinnan som tror att det är något fel på henne.
    Kan det bli mer sorgligt?
  • Anonym (Teddy­)
    Mon 3 May 2021 21:09
    #10
    Anonym skrev 2021-05-03 21:04:08 följande:

    Jag blir så ledsen att jag vill gråta när jag läser sådana här inlägg.

    En man som struntar i sin kvinnas behov och beter sig som ett arsel. Och kvinnan som tror att det är något fel på henne.

    Kan det bli mer sorgligt?


    Håller med.
  • KlantS­murfen
    Mon 3 May 2021 21:36
    #11
    Anonym (KB) skrev 2021-05-03 20:32:35 följande: #8

    Ännu en man som gått vilse i porrträsket. Porrskadad.

    Sex fem dagar i veckan räcker inte för honom, han vill avancera (iofs inget konstigt efter alla år), men han blir sur och runkar när du inte orkar, han kollar porr varje dag...

    Det är ju nåt som är fel. Han försöker ju fylla något slags inre tomrum. Jag tror det är en verklighetsflykt. För andra kan det vara spelberoende, alkohol eller arbete. Det är samma mekanism. För din man blev det porr.

    Tycker alldeles för många kvinnor vill poängtera att de minsann är fine med att partnern kollar porr, men man måste inse att det påverkar ens syn på sex när man kollar så mycket. Man vill ha mer, man vill känna mer, man blir avtrubbad... Vissa män är ju så porrskadade att de hellre runkar till porr än ligger med sin partner. Sjukt.

    Jag slår vad om att han är så beroende av porren att han inte kan sluta även om han försökte. Tycker ni ska ta ett seriöst snack om det här, kanske tillsammans med en terapeut som kan leda samtalet.


    Jag tycker att det är intressant att det finns så många porrexperter som kan sätta diagnoserna porrskadad och porrberoende utifrån några rader med text, finns det någon forskning som backar upp det som porrexperterna säger?
  • KlantS­murfen
    Mon 3 May 2021 23:18
    #13
    Anonym (KB) skrev 2021-05-03 22:19:23 följande: #12
    KlantSmurfen skrev 2021-05-03 21:36:28 följande:

    Jag tycker att det är intressant att det finns så många porrexperter som kan sätta diagnoserna porrskadad och porrberoende utifrån några rader med text, finns det någon forskning som backar upp det som porrexperterna säger?


    Visste inte ens att den diagnosen fanns. Vet bara att det blir problem med samlivet för många som konsumerar massa porr.

    Det är min övertygelse att man påverkas negativt Av att titta på porr mycket och ofta.

    Jag har inte kollat om det finns forskning på det, men

    av alla män jag känner så är det dom som konsumerar mycket porr som är mest missnöjda/sexfixerade i sina relationer.

    Och jag tror att det slentrianmässiga porrtittandet i grunden bottnar i någon slags inre tomhet/tristess/stress

    DETTA ÄR VAD JAG TROR.

    Har inget forskningsunderlag att erbjuda tyvärr.
    Jag trodde du hade något slags underlag när du skrev om synen på sex, avtrubbad, porrskadad, beroende och terapi.

    "Och jag tror att det slentrianmässiga porrtittandet i grunden bottnar i någon slags inre tomhet/tristess/stress"
    Tror jag också.
  • Anonym (Stina­)
    Tue 4 May 2021 07:37
    #14

    En vuxen normalt fungerande människa blir inte sur för att partnern inte vill ha sex en kväll. Man onanerar inte heller bredvid sin partner NÄR HON SAGT HON OGILLAR DET!

    Det är ju ett helt skevt sätt att se på sex. Snacka om att döda glädjen och lusten.

  • Anonym (Gräns­er)
    Tue 4 May 2021 08:28
    #15

    I ett förhållande är man två och du behöver sätta dina gränser och ta ansvar för dina behov.

    Att någon surar ska inte betyda att den får som den vill.

    Det är också så att man ibland går över varandras gränser och då behöver veta detta, samt vad som är okej och inte.

    Du behöver prata med honom om att det inte är ok att pressa sexualitet på dig och att detta är avtändande. Prata om vad ni tycker är rimligt. Och respektera vad du själv känner.

    I jämförelse av naiva fantasier är vi alla otillräckliga!

  • Anonym (jaha)
    Tue 4 May 2021 10:57
    #16

    Är ni 80-talister?

Svar på tråden Han vill ha mer ”porrsex”