• Anonym (Julie­)
    Mon 3 May 2021 21:32
    375 visningar
    18 svar
    18
    375

    När den stora attraktionen slår till, fast han är SÅ fel!

    Vad är det egentligen som händer när man blir så där in i helvetes attraherad av någon så att det känns som att man skiter i allt annat?

    Jag jobbar inom socialtjänsten och hade för några år sedan en klient (tidigare missbrukare) som jag klickade väldigt bra med fast vi levde helt olika liv. Han var på väg åt rätt håll vad det verkade. Men allt föll pga olika anledningar och han föll tillbaks in i missbruket och "försvann". Fick in orosanmälningar angående hur han levde och mitt hjärta blödde varje gång. Han var dock onåbar och ovillig till hjälp men inte LVM-mässig, så kunde inte göra något.

    Sedan några månader tillbaks så har han på nytt försökt att ta tag i sitt liv och vi träffas återigen via jobbet. Var som att träffa en gammal vän som man saknat och ville veta allt om vad som hänt! Vi har återigen fått en fin kontakt. Vill vara tydlig med att jag ÄR professionell med honom!
    MEN att jag är helt vansinnigt attraherad av honom kan jag inte bortse ifrån! 
    Han är som sagt missbrukare, har psykiska problem, har suttit inne m.m. Mao ingen man i vanliga fall skulle välja att falla för! En riktig liten trasselnisse som inte reder ut de enklaste saker. Men.. känns som att hela rummet blir elektriskt när vi träffas!!
    Nej, inget kommer att hända, men jäklar vad jag fantiserar om det när jag tillåter mig själv till det! 

    Och korta stunder känns det som att jag skiter i jobbet och allt annat bara jag får vara med honom!! Men det kommer aldrig att bli, och det gör jävligt ont!

    Att jag startar den här tråden är bara för att jag inte kan berätta det här för någon! Men dela gärna med er av era egna sorgliga förälskelser som aldrig kan bli så kan vi deppa tillsammans!

  • Svar på tråden När den stora attraktionen slår till, fast han är SÅ fel!
  • Anonym
    Mon 3 May 2021 21:43
    #1

    Du ska unna honom en annan kontaktperson på socialtjänsten

  • Mon 3 May 2021 21:47
    #2

    Bad Boy-syndromet, en klassiker för en viss typ av kvinnor. Du är inte ensam.

  • Anonym (Julie­) Trådstartaren
    Mon 3 May 2021 21:51
    #3
    Tecum skrev 2021-05-03 21:47:20 följande:

    Bad Boy-syndromet, en klassiker för en viss typ av kvinnor. Du är inte ensam.


    Inget jag brukar lida av annars, är liksom bara han! Jag är dessutom över 40 och han mer än 10 år yngre, vilket inte brukar attrahera mig annars!
  • Anonym (Nour)
    Mon 3 May 2021 22:05
    #4

    Jag är helt hysteriskt attraherad och kär i min kollega men kan aldrig bli vi för jag är gift.

  • Anonym (Julie­) Trådstartaren
    Mon 3 May 2021 22:07
    #5
    Anonym (Nour) skrev 2021-05-03 22:05:56 följande:

    Jag är helt hysteriskt attraherad och kär i min kollega men kan aldrig bli vi för jag är gift.


    Vet din kollega om hur du känner, och tror du att det är besvarat?
  • Mon 3 May 2021 22:10
    #6
    Anonym (Nour) skrev 2021-05-03 22:05:56 följande:

    Jag är helt hysteriskt attraherad och kär i min kollega men kan aldrig bli vi för jag är gift.


    jag med
  • Anonym (Nour)
    Mon 3 May 2021 22:10
    #7
    Anonym (Julie) skrev 2021-05-03 22:07:50 följande:

    Vet din kollega om hur du känner, och tror du att det är besvarat?


    Kan han inte ha missat och andra kollegor har undrat vad det är mellan oss. Så jag antar det kanske är besvarat. Han hade skojat om att vi skulle skeda (i ett annat sammanhang) vem skojar om sånt.
  • Anonym (Nour)
    Mon 3 May 2021 22:11
    #8
    C och A skrev 2021-05-03 22:10:26 följande:

    jag med


    Jobbigt !
  • Mon 3 May 2021 22:15
    #9
    Anonym (Nour) skrev 2021-05-03 22:11:21 följande:
    Jobbigt !
    jo men lite att drömma om. vi e båda gifta
  • Mon 3 May 2021 22:15
    #10

    Vad har du för uppdrag?

  • Mon 3 May 2021 22:17
    #11
    Anonym (Nour) skrev 2021-05-03 22:10:59 följande:
    Kan han inte ha missat och andra kollegor har undrat vad det är mellan oss. Så jag antar det kanske är besvarat. Han hade skojat om att vi skulle skeda (i ett annat sammanhang) vem skojar om sånt.
    är han oxå upptagen?
  • Anonym (Nour)
    Mon 3 May 2021 22:24
    #12
    C och A skrev 2021-05-03 22:17:03 följande:

    är han oxå upptagen?


    Nej han är singel. Ja drömma får man...
  • Mon 3 May 2021 22:27
    #13
    Anonym (Nour) skrev 2021-05-03 22:24:56 följande:
    Nej han är singel. Ja drömma får man...
    Jo men ändå blir det lite elektriskt när man ses och kanske rör vid varandra
  • Anonym (kalle­)
    Mon 3 May 2021 22:32
    #14
    Anonym skrev 2021-05-03 21:43:23 följande:

    Du ska unna honom en annan kontaktperson på socialtjänsten


    Håller med
  • Anonym (Knäck­)
    Mon 3 May 2021 22:44
    #15
    Anonym (Julie) skrev 2021-05-03 21:32:05 följande:

    Vad är det egentligen som händer när man blir så där in i helvetes attraherad av någon så att det känns som att man skiter i allt annat?

    Jag jobbar inom socialtjänsten och hade för några år sedan en klient 


    Känner igen, fast jag var klienten. Hon gift.
    Herregud, vilken kvinna.
  • Anonym (Nina)
    Mon 3 May 2021 22:45
    #16

    Jag har varit i liknande situationer några gånger.

    Tex var jag oerhört attraherad av mitt ex lillebror, drömde dagdrömmar om honom, men visste ju att det aldrig skulle bli något. Det var inte hans utseende jag attraherades av, han var inte bildskön alls, utan hans sätt att verkligen lyssna på mig när jag pratade, och hans inställning till livet, att ta livet med en klackspark och inte oroa sig i onödan.

    Har också blivit attraherad av en praktikant på jobbet, han hade sådan utstrålning och var så glad och hjälpsam. Han var inte direkt snygg, och verkligen inte min typ, men hans personlighet och utstrålning gjorde att man blev intresserad och glad av honom.

    Några exempel, och det har aldrig blivit något mer, och tur är det!

    Det går över...

  • Anonym (Been there)
    Mon 3 May 2021 23:30
    #17
    Anonym (Nour) skrev 2021-05-03 22:10:59 följande:

    Kan han inte ha missat och andra kollegor har undrat vad det är mellan oss. Så jag antar det kanske är besvarat. Han hade skojat om att vi skulle skeda (i ett annat sammanhang) vem skojar om sånt.


    Vet hur det är. Jag o en annan har detta också det slår ju för fan elektriska stötar i rummet då vi är nära. Bilket som tur går att undvika då vi ses med nått år mellan varven. Vi har i te uttalat ngt och det behövs inte för det är så självklart. Lika självklart är att vi båda är upptagna o det kan inte bli ngt. Som realist vågar jag dessutom påstå att då vardagen skulle komma emot skulle vi inte hålla som par.

    TS för er bådas skull. Håll distans o hitta honom en annan handläggare det är bättre i långa loppet
  • Anonym (Been there)
    Mon 3 May 2021 23:30
    #18
    Anonym (Nour) skrev 2021-05-03 22:10:59 följande:

    Kan han inte ha missat och andra kollegor har undrat vad det är mellan oss. Så jag antar det kanske är besvarat. Han hade skojat om att vi skulle skeda (i ett annat sammanhang) vem skojar om sånt.


    Vet hur det är. Jag o en annan har detta också det slår ju för fan elektriska stötar i rummet då vi är nära. Bilket som tur går att undvika då vi ses med nått år mellan varven. Vi har i te uttalat ngt och det behövs inte för det är så självklart. Lika självklart är att vi båda är upptagna o det kan inte bli ngt. Som realist vågar jag dessutom påstå att då vardagen skulle komma emot skulle vi inte hålla som par.

    TS för er bådas skull. Håll distans o hitta honom en annan handläggare det är bättre i långa loppet
Svar på tråden När den stora attraktionen slår till, fast han är SÅ fel!