• Anonym (Sjuki­ntyg)
    Tue 4 May 2021 11:31
    876 visningar
    9 svar
    9
    876

    Hur blir man frisk?

    Hej Ts :) 
    Jag har läst en tidigare liknande tråd, kanske var det du som skrev även den?
    Jag kan verkligen förstå dig, du sitter ju helt fast i den här situationen. Du behöver få loss tid till återhämtning och jag förstår att din man inte går att prata med, han ser allt utifrån sitt perspektiv, samtidigt som han aldrig skulle klara av ditt jobb med att rodda dessa 3 barn.

    Så steg nummer ett är att ordna så att barnen får vara fulltid på förskola och fritids. Du har ju inget arbete att sjukskrivas från, men ett sjukintyg om 100% ger dig ändå rätten att ha barnen fulltid inom barnomsorgen. Så prio nummer ett är att boka ett läkarbesök på vårdcentralen för att få ett sjukintyg utskrivet.

    Hur ser det ut idag? Går barnen redan fulltid på förskola och fritids? Om dom redan gör det så har jag tyvärr inga fler förslag (förutom att försöka få mannen att ta mer ansvar för barnen, vilket han inte vill). Jag vet hur det är med barn som är extra krävande och jag vet hur det känns att inte klara av att ta sig upp ur sängen. Hur löstes situationen då du gick in i väggen? Steppade din man upp där under några månaders tid? Styrkekram

Svar på tråden Hur blir man frisk?