• Anonym (Skrat­tretan­de)
    Tue 4 May 2021 08:42
    834 visningar
    39 svar
    39
    834

    Har du förlöjligat en man?

    Tryckt ner honom, när du vetat att han var sårbar, i ett känslomässigt utsatt läge?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förlöjligat en man?
  • KlantS­murfen
    Wed 5 May 2021 02:43
    #21
    Anonym (Skrattretande) skrev 2021-05-04 08:42:01 följande:

    Tryckt ner honom, när du vetat att han var sårbar, i ett känslomässigt utsatt läge?


     mer än en gång men dessa män har också varit riktiga svin så det var med flit, svarade ja så nu kan inte svara på om jag blivit förlöjligad av någon Gråter
    Anonym (Skrattretande) skrev 2021-05-04 11:07:53 följande: #12
    Den tanken slog mig inte ens. Jag kände för att fråga om kvinnor medvetet har förlöjligat män.
    Det var först i #8 du förklarade vad du egentligen ville fråga om: "Om du är kvinna, och har gjort det" och i #12 lägger du till "medvetet"
  • KlantS­murfen
    Wed 5 May 2021 03:11
    #22
    Anonym (Hallå där köp blåbär) skrev 2021-05-04 08:44:22 följande: #1

    Vem behöver förlöjliga en man? Det gör han så bra själv.


    Lillkillen skrev 2021-05-04 09:02:44 följande: #3

    Anonym (Hallå där köp blåbär­)

    #1 Idag 08:44

    Vem behöver förlöjliga en man? Det gör han så bra själv

    Ett bra, genomtänkt och moget svar! (Dessutom ett bra sätt att förlöjliga dig)


    Har du ingen humor?
  • Wed 5 May 2021 06:03
    #23

    Självklart har jag vi några tillfällen i livet av olika anledningar förlöjligat män.

    Har jag samtidigt sett att mannen i fråga varit sårbar och i ett utsatt läge? Nä. Naturligtvis inte.

    Har jag senare insett saker om vissa situationer? Absolut.

    Är det något jag regelbundet gör? Nä, självklart inte.

    Varför? För att jag är mänsklig.

  • Anonym (Ja)
    Wed 5 May 2021 08:33
    #24

    Tänker att det inte har så mycket med kön att göra utan mer när man lever i en relation. Tror många kan känna igen sig att man någongång i ett bråk gått över gränsen. Att man verbalt tryckt till där man vet smärtar som värst.

  • Anonym (Skrat­tretan­de) Trådstartaren
    Wed 5 May 2021 08:58
    #25
    Anonym (Ja) skrev 2021-05-05 08:33:17 följande:

    Tänker att det inte har så mycket med kön att göra utan mer när man lever i en relation. Tror många kan känna igen sig att man någongång i ett bråk gått över gränsen. Att man verbalt tryckt till där man vet smärtar som värst.


    Kvinnor förlöjligar män som de inte lever i en relation med också. Man grälar inte, kvinnan är inte upprörd. Men hon förlöjligar ändå mannen. Undrar varför kvinnor gör det?
  • Anonym (Ja)
    Wed 5 May 2021 09:03
    #26
    Anonym (Skrattretande) skrev 2021-05-05 08:58:32 följande:

    Kvinnor förlöjligar män som de inte lever i en relation med också. Man grälar inte, kvinnan är inte upprörd. Men hon förlöjligar ändå mannen. Undrar varför kvinnor gör det?


    Tänker genast att det du beskriver handlar om omognad och osäkerhet i sin egen person. Har nog faktiskt väldigt lite med mannen att göra. En del människor lägger ofta över din skit på andra. Det får dom att känna dig bättre.
  • Anonym (Ja)
    Wed 5 May 2021 09:19
    #27
    Anonym (Ja) skrev 2021-05-05 09:03:26 följande:

    Tänker genast att det du beskriver handlar om omognad och osäkerhet i sin egen person. Har nog faktiskt väldigt lite med mannen att göra. En del människor lägger ofta över din skit på andra. Det får dom att känna dig bättre.


    *sin

    *sig
  • Anonym (LM)
    Wed 5 May 2021 11:11
    #28
    Anonym (Skrattretande) skrev 2021-05-05 08:58:32 följande:
    Kvinnor förlöjligar män som de inte lever i en relation med också. Man grälar inte, kvinnan är inte upprörd. Men hon förlöjligar ändå mannen. Undrar varför kvinnor gör det?
    Kan du ge några exempel på när kvinnor förlöjligar män dom inte är i förhållande med så man vet vad du menar.
    Du har fortfarande inte svarat på om du tror att det bara är kvinnor som förlöjligar män.
    Tror du inte att män förlöjligar kvinnor?
    Tror du inte att män förlöjligar andra män?
    Tror du inte kvinnor förlöjligar andra kvinnor?

    Tror du flesta inte anser att det är styrt av könet vem som förlöjligar eller blir förlöjligad.
    Tror att det flesta gjort det någon gång, och i alla fall omedvetet.
    Sen finns det ju vissa personer som gör det oftare än andra.

    Själv tror jag som sagt det handlar mer om person än om kön.

    Men ge gärna exempel, självklart kommer du att hitta exempel på när en kvinna förlöjligat en man, fundera gärna då också på om du hittar exempel på när en man förlöjligat en kvinna.

    Det låter på dig som du har varit utsatt för en kvinna som förlöjligat dig och därför anser att det är vanligt bland alla kvinnor.
    Det skulle vara som att säga att bara för att vissa män misshandlar sin fru/sambo är det vanligt för män att göra så.
  • Anonym (Q)
    Wed 5 May 2021 18:29
    #29
    Anonym (D) skrev 2021-05-05 01:17:46 följande:

    Berätta vad du gjorde


    Kommit med sårande kommentarer om utseende, penisstorlek, brist på erfarenhet eller allmän klantighet i sängen. Bara ett par exempel. Det är som sagt inget jag minns med stolthet.
  • Anonym (Snapp­ing turtle­)
    Wed 5 May 2021 19:11
    #30

    Det har nog hänt några gånger men då är det för att jag är arg och provocerad av den mannen.

    T.ex. ser jag rött i yrkeslivet när en man kommer och ska kalla mig "lilla" vad som helst. Det finns ingen anledning någonsin att säga så, jag är inte där för att bli gullifierad och har en arbetsledande roll. 

    Så när en elektriker på 24 år och tre äpplen hög fick för sig att säga "lilla damen" om mig 45+ och talade från mig mot den tredje parten i samtalet när jag stod precis bredvid så klev jag bara in i hans personliga space så vi stod näsa mot näsa, tittade ner på honom och sa: Lilla? Vem av oss är minst egentligen? Varpå verkstadschefen som var den tredje i samtalet  bara flinade godmodigt (alltså snällt för han är snäll) och sa: "Ja du X., det har hon ju helt rätt i. Hur ska du snacka dig ur det här nu då?"

    Jag inser att det inte var snällt av mig då killen nog har komplex för att han är kort men jag blev blixtarg, och det beror i sin tur på x antal tidigare erfarenheter av höhö-iga gubbstruttar när jag var 25-30. 

    Jag tänker inte göra om något liknande och jag tänker inte negativt om honom i övrigt. Det var mer eller mindre reflexbeteende och det finns fler på företaget som har fått lära sig att jag ger igen som jag får.

  • Anonym (sant)
    Wed 5 May 2021 19:39
    #31
    +1
    Anonym (Skrattretande) skrev 2021-05-05 08:58:32 följande:
    Kvinnor förlöjligar män som de inte lever i en relation med också. Man grälar inte, kvinnan är inte upprörd. Men hon förlöjligar ändå mannen. Undrar varför kvinnor gör det?
    Ja jösses vad elaka en del kvinnor är.

    Ta bara de män som är ledsna över att de inte hittar någon kvinna att dela sitt liv med. En del kvinnor hittar på nedsättande epitet på dessa (incels) och kallar de dem för mördare.
  • Anonym (Swing for fun)
    Thu 6 May 2021 05:28
    #32

    Det har jag absolut gjort. Speciellt i slutet av relationen med mitt ex.

  • Anonym (K specia­l)
    Thu 6 May 2021 07:45
    #33
    Anonym (Snapping turtle) skrev 2021-05-05 19:11:24 följande:

    Det har nog hänt några gånger men då är det för att jag är arg och provocerad av den mannen.

    T.ex. ser jag rött i yrkeslivet när en man kommer och ska kalla mig "lilla" vad som helst. Det finns ingen anledning någonsin att säga så, jag är inte där för att bli gullifierad och har en arbetsledande roll. 

    Så när en elektriker på 24 år och tre äpplen hög fick för sig att säga "lilla damen" om mig 45+ och talade från mig mot den tredje parten i samtalet när jag stod precis bredvid så klev jag bara in i hans personliga space så vi stod näsa mot näsa, tittade ner på honom och sa: Lilla? Vem av oss är minst egentligen? Varpå verkstadschefen som var den tredje i samtalet  bara flinade godmodigt (alltså snällt för han är snäll) och sa: "Ja du X., det har hon ju helt rätt i. Hur ska du snacka dig ur det här nu då?"

    Jag inser att det inte var snällt av mig då killen nog har komplex för att han är kort men jag blev blixtarg, och det beror i sin tur på x antal tidigare erfarenheter av höhö-iga gubbstruttar när jag var 25-30. 

    Jag tänker inte göra om något liknande och jag tänker inte negativt om honom i övrigt. Det var mer eller mindre reflexbeteende och det finns fler på företaget som har fått lära sig att jag ger igen som jag får.


    WAOW! Gillar kvinnor med skinn på näsan som sätter män med den attityden på plats, sån vill jag leva med
  • Anonym (Skrat­tretan­de) Trådstartaren
    Thu 6 May 2021 08:47
    #34
    Anonym (LM) skrev 2021-05-05 11:11:19 följande:
    Du har fortfarande inte svarat på om du tror att det bara är kvinnor som förlöjligar män.
    Om du vill diskutera män som förlöjligar kvinnor, starta en egen tråd Skrattande
  • Anonym (Skrat­tretan­de) Trådstartaren
    Thu 6 May 2021 08:49
    #35
    Anonym (sant) skrev 2021-05-05 19:39:22 följande:
    Ja jösses vad elaka en del kvinnor är.

    Ta bara de män som är ledsna över att de inte hittar någon kvinna att dela sitt liv med. En del kvinnor hittar på nedsättande epitet på dessa (incels) och kallar de dem för mördare.
    Ja, verkligen. Finns många samvetslösa kvinnor.
  • Anonym (LM)
    Thu 6 May 2021 09:43
    #36
    Anonym (Skrattretande) skrev 2021-05-06 08:47:52 följande:
    Om du vill diskutera män som förlöjligar kvinnor, starta en egen tråd Skrattande
    Nej det ville jag inte jag frågade om du tror att kvinnor förlöjligar bara män eller om dom även förlöjligar andra kvinnor?
    Sen frågade jag även om vad du tror om att män förlöjligar även andra män och och om män förlöjligar kvinnor.
    Jag frågade även om du tror att det är så att det har med kön att göra.

    Du startade ju en omröstning och då antog jag att du ville diskutera förlöjliganden.
    Annars kunde du ju ha skrivit en fråga.
    Kvinna har du förlöjligat ett man någon gång och varför, men eftersom du hade en omröstning tyckte jag att det vore kul att diskutera om vad du tror. 
    När man har en omröstning måste man ju kunna få diskutera sina svar.
  • Anonym (LM)
    Thu 6 May 2021 09:54
    #37
    Anonym (LM) skrev 2021-05-06 09:43:56 följande:
    Nej det ville jag inte jag frågade om du tror att kvinnor förlöjligar bara män eller om dom även förlöjligar andra kvinnor?
    Sen frågade jag även om vad du tror om att män förlöjligar även andra män och och om män förlöjligar kvinnor.
    Jag frågade även om du tror att det är så att det har med kön att göra.

    Du startade ju en omröstning och då antog jag att du ville diskutera förlöjliganden.
    Annars kunde du ju ha skrivit en fråga.
    Kvinna har du förlöjligat ett man någon gång och varför, men eftersom du hade en omröstning tyckte jag att det vore kul att diskutera om vad du tror. 
    När man har en omröstning måste man ju kunna få diskutera sina svar.
    Jag undrade också om du tror att det vanligt att kvinnor förlöjligar män, att dom flesta kvinnor gör  och det ofta eller om det enbart är vissa kvinnor som gör.
    De flesta har människor har väl gjort det någon gång i livet.
    Och om kvinnor gör det ofta medvetet, är det typiskt kvinnor, dvs kan man generalisera att kvinnor förlöjligar män?
    Det vore faktiskt intressant att veta din åsikt och varför.
    Är det typiskt kvinnligt?
  • Anonym (Skrat­tretan­de) Trådstartaren
    Thu 6 May 2021 10:28
    #38
    Du startade ju en omröstning och då antog jag att du ville diskutera förlöjliganden.
    Nej, det vill jag inte.
    Jag vill veta om kvinnor har förlöjligat män, och varför kvinnor isf gör det.
    Vad det är som driver dig att vara elak, trycka ner, förminska, och förlöjliga en man.
  • Lainie Kenned­y
    Thu 6 May 2021 13:43
    #39
    Anonym (Skrattretande) skrev 2021-05-04 10:32:09 följande:

    Frågan är om du har förlöjligat en man.

    Om du är kvinna, och har gjort det, så får du gärna berätta varför du gjorde det.

    Jag vet inte om kvinnor är mer onda än män.


    Jag har råkat skratta åt flera män utan att ha ont uppsåt. Det finns bara inget löjligare än en naken man med ett stånd som svajar lite fram och tillbaka medan han ser omätligt stolt ut som om det var kronjuvelerna. Vissa män kan ha självdistans, andra sloknar. Och då var det kanske lika bra.
Svar på tråden Har du förlöjligat en man?