• Anonym (Huvudvärk)

    Huvudvärk tre dagar i rad?

    Har någon upplevt huvudvärk som håller i sig i flera dagar? Vad har det berott på/vad kan det bero på?

    Vanligtvis när jag har huvudvärk så går det över när jag sover och sedan vaknar igen.. nu har jag dock för tredje dagen vaknat och haft huvudvärk, som alltså är kvar hela dagen tills jag somnar, och sedan tillbaka igen nästa morgon. Är det oftast ofarligt eller kan det bero på något dåligt?

  • Svar på tråden Huvudvärk tre dagar i rad?
  • Anonym (....)
    Anonym (Huvudvärk) skrev 2021-05-04 09:43:29 följande:

    Har någon upplevt huvudvärk som håller i sig i flera dagar? Vad har det berott på/vad kan det bero på?

    Vanligtvis när jag har huvudvärk så går det över när jag sover och sedan vaknar igen.. nu har jag dock för tredje dagen vaknat och haft huvudvärk, som alltså är kvar hela dagen tills jag somnar, och sedan tillbaka igen nästa morgon. Är det oftast ofarligt eller kan det bero på något dåligt?


    Har haft det i princip en månad och då i princip varje dag. Är för mig stressrelaterade. Har tatt covid-tester eftersom huvudvärk är en covid-19 symtom.

    Har du tagit covid-test?
  • Anonym (Qwer)

    Stress. Spända muskler i nacke och axlar (träning hjälper). Migrän. Jag har ofta migrän i två till tre dygn. Har du gjort något som anstränger ögonen? Jobbat i lite för mörkt utrymme? Suttit mycket vid skärm eller pilljobb nära ansiktet tex? Lågfrekvent buller (fläktar, kylskåp etc)?

Svar på tråden Huvudvärk tre dagar i rad?