• ITrust

    Är inte attraherad av honom längre. Göra slut eller ej?

    Anonym (Enkelt) skrev 2021-05-04 12:34:38 följande:

    Gör slut. Du vill ju inte vara med honom och han vill nog hellre vara med någon som älskar honom.

    Det du gör nu är sjukt egoistiskt däremot, han förtjänar bättre. Du är bara för feg för att göra slut och det går ut över er båda två, för ingen kan få det den vill av er.


    Fast samtidigt tänker jag att han själv kan ju ta steget och göra slut, varför vänta på ts? Om han förtjänar bättre och det går ut över båda två så har han ju själv valet att göra slut.
  • ITrust
    Hotelliggaren skrev 2021-05-04 13:16:31 följande:

    Fast om jan älskar henne och känner attraktion så vill han ju inte det såklart. 

    TS skriver inte heller om hon varit öppen med att hon känner såhär eller om det kan tolkas som en svacka, vilket alla kan ha.

    Om den ena tackat lusten och attraktionen är det ju inte den andras ansvar att göra slut


    Hur kan man vilja vara med någon som inte känner samma sak? Nu vet jag inte hur pojkvännen känner för ts men hon känner ju ingen romantisk kärlek eller attraktion för honom. Även om jag hade känt det för min pojkvän så hade jag inte velat vara med honom om han inte kände samma sak för mig. Det blir inte rätt för någon.

    Jag tolkar det som att ts har pratat med pojkvännen om det här, med tanke på att de har pratat om att ha ett öppet förhållande.

    Det är inte ts ansvar att göra slut bara för att det är oschysst mot pojkvännen att vara tillsammans. Han kan lika gärna göra slut själv.
  • ITrust
    Hotelliggaren skrev 2021-05-04 13:16:31 följande:

    Fast om jan älskar henne och känner attraktion så vill han ju inte det såklart. 

    TS skriver inte heller om hon varit öppen med att hon känner såhär eller om det kan tolkas som en svacka, vilket alla kan ha.

    Om den ena tackat lusten och attraktionen är det ju inte den andras ansvar att göra slut


    Man är alltid själv ansvarig för sin egen lycka. Det ansvaret kan man inte lägga över på någon annan.
  • ITrust
    Anonym (Enkelt) skrev 2021-05-04 15:21:34 följande:

    Antagligen vet han ju inte hur ts tänker, han tror säkert att de har det rätt bra.


    Han måste ju märka att hon knappt vill ha sex eller annan fysisk närhet med honom? Stör det honom så har han ju valet att lämna. Man brukar märka sådant.

    Sedan tänker jag att han oavsett redan vet om detta, eftersom att de har pratat om att ha ett öppet förhållande.
  • ITrust
    Anonym (Enkelt) skrev 2021-05-04 18:42:00 följande:

    Det finns många par som är lyckliga fast de har sex sällan, det behöver inte vara en varningssignal, särskilt som ts menar att de trivs tillsammans annars.

    Ja det där med ett öppet förhållande är ju däremot en stark varningssignal.


    Ja, men jag skrev ju om han är missnöjd med det, då har han ju valet att lämna ts. Var och en ansvarar över sin egen lycka och att skapa sig det liv man vill ha.

    Så tänker jag också och då borde han ju rimligtvis veta var ts står eftersom att de har pratat om att ha ett öppet förhållande så då måste det ju ha lett till en och annan diskussion.
Svar på tråden Är inte attraherad av honom längre. Göra slut eller ej?