Inlägg från: Anonym (Någon?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Någon?)

    Metoder/kosttillskott för att bli gravid

    Någon med endometrios som blivit gravid den månad när ni använt er av någon särskild metod eller kosttillskott? :D

    Har blivit gravid tidigare men det har slutat i tidigt missfall. Nu har vi snart försökt ett år efter detta och jag känner att jag vill testa något nytt innan vi söker hjälp till hösten. :)

  • Svar på tråden Metoder/kosttillskott för att bli gravid
  • Anonym (Någon?)
    Anonym (F.d endo.) skrev 2021-05-04 16:55:19 följande:

    Endometrios innebär livmoderslemhinna där den inte ska växa. Finns inget utöver operation och/eller hormoner som tar bort den.  Finns f.ö inga metoder eller hälsokost som öht gör det lättare bli gravid. Man blir gravid när förutsättningarna är de rätta- bra ägg, bra spermie, bra slemhinna. Att du tidigare kunnat bli gravid räknas som ett stort plus och visar att du mest troligt kan bli gravid igen. 


    Jo, jag vet detta och vad endometrios är. Har även genomgått operation och annat därtill. Däremot är jag inte helt ense med dig angående att man inte kan få hjälp på traven med att bli gravid, det tror jag stenhårt på. :D MEN jag har också endo, vilket nog försvårar väldigt mycket :)

    Jag önskar dock inte dessa typer av svar, jag vill höra andras erfarenheter kring just metoder och kosttillskott (eller annat?) som kan ha hjälpt dem att bli gravid. :)
  • Anonym (Någon?)

    Tack för tips om Jenny Koos, har hört talas om henne men inte läst på så mycket. Försökte sätta mig in i ämnet lite igår och visst tror jag att en antiinflammatorisk kost om inte annat kan hjälpa mig att må bättre i min endo.

    En annan fråga som någon kanske har koll på? Jag har också tagit blodprover av olika orsaker senaste året där jag vid ett tillfälle hade ett något för lågt blodvärde och vid ett annat tillfälle hade jag ett något för lågt järnvärde. Jag har också lågt blodtryck ibland. Tror ni detta kan påverka fertiliteten också?

Svar på tråden Metoder/kosttillskott för att bli gravid