• Anonym (??)
    Tue 4 May 2021 22:39
    682 visningar
    8 svar
    8
    682

    Har jag mask? (Varning för äcklig bild!)



    När jag satte mig på toa såg jag den här i kallingarna. Den rörde sig inte.

    Vad fan är det för nåt?
  • Svar på tråden Har jag mask? (Varning för äcklig bild!)
  • Anonym (??) Trådstartaren
    Tue 4 May 2021 23:26
    #1

    Snälla är det någon som känner igen och vet om det på bilden är någon typ av mask?

  • Tue 4 May 2021 23:31
    #2

    Maskar brukar väl vara vita? Det där ser ut som en pinne eller tråd.

  • Tue 4 May 2021 23:42
    #3

    Hur lång är den? Har du googlat för det ser absolut inte ut som den sortens mask som barn brukar ha i magen. Det ser mer ut som ett torkat grässtrå.

  • Anonym (??) Trådstartaren
    Tue 4 May 2021 23:54
    #4
    Corrie skrev 2021-05-04 23:31:23 följande:

    Maskar brukar väl vara vita? Det där ser ut som en pinne eller tråd.


    Tack som fan för svar. Jag tycker inte heller att färgen och tjockleken stämmer med olika typer av mask jag sett på bilder när jag har googlat. Men en tråd var det inte i alla fall. Hade du känt igen med 100% säkerhet om det var en mask?
  • Wed 5 May 2021 00:01
    #5

    den vanligaste masken i magen är liten, typ 1 cm, och vit och den vill inte så gärna lämna tarmöppningen. Det som är på bilden, hur långt är det? Har det rört sig? har du klåda i ändtarmen?

  • Anonym (??) Trådstartaren
    Wed 5 May 2021 00:01
    #6
    minst skrev 2021-05-04 23:42:19 följande:

    Hur lång är den? Har du googlat för det ser absolut inte ut som den sortens mask som barn brukar ha i magen. Det ser mer ut som ett torkat grässtrå.


    Tack som fan för svar. Jag mätte aldrig så det är svårt att säga, ja jag har googlat och hittar ingen som riktigt stämmer in men jag tycker att dom kan se så olika ut på olika bilder även fast det är samma masksort.

    Du menar springmask? Nej då är den mer lik spolmask. Men som personen innan dig skrev så är de flesta maskar vita, men jag läste nu att spolmask kan vara vita eller ljusbruna.
  • Anonym (L)
    Wed 5 May 2021 08:50
    #7

    Hittade något liknande för några månader sedan i min avföring och misstänkte då att det var spolmask men googlade och jämförde och det såg inte ut som spolmask, vilket detta inte heller gör. Bland annat tjockleken stämmer inte. Har inte koll på alla dessa maskar som kan leva i en människas kropp men bland de jag känner till så liknar det ingen. Det ser inte ut som en mask. Det ser mer ut som gräs, en tråd eller någonting sådant.

    När jag upptäckte något liknande skrev jag till en läkare i appen Min doktor. Fick utskrivet medicin mot spolmask som jag tog, även fast jag hela tiden tvivlade på om det verkligen var spolmask och läkaren var också osäker men det gjorde inget att jag ändå tog tabletterna mot spolmask. Sedan kom jag på att jag faktiskt hade ätit sushi och sjögräs dagen innan. Då googlade jag och jämförde och insåg snabbt att det inte var någon mask, det var sjögräs.

  • Wed 5 May 2021 09:15
    #8

    Det där är ett grässtrå. 

Svar på tråden Har jag mask? (Varning för äcklig bild!)