• Anonym (Kim)

    Har hon fattat att jag är kär i henne?

    Jag är en lesbisk tjej som blivit förälskad i en kvinnlig bekant som vi kan kalla Sara. Sara och jag ses då och då på stallet där vi båda har hästar. Sara vet inte att jag är förälskad i henne då hon inte vet att jag är lesbisk men vi har haft flera ?moments? där det liksom varit något i luften och hon har även lagt kommentarer osv som är ganska flirtiga.

    Jag skickade ett sms till Sara en dag (när vi diskuterade en annan sak ang hästarna) då skrev jag att jag hade något att berätta när vi ses. När vi sedan träffades så tog Sara upp detta och var väldigt nyfiken på vad jag ville säga. Tog mod till mig och att jag tycker om henne. Hon såg lite paff ut och sa sedan att hon tycker om mig med men längre kom vi inte i samtalet för vi blev avbrutna..

    Hon har hört av sig om andra saker men vi har inte diskuterat känslor mera.. tror ni hon fattade att jag är intresserad eller var jag för otydlig?

  • Svar på tråden Har hon fattat att jag är kär i henne?
  • Anonym (77)

    Hon fattade, men låt henne ta nästa steg ifall hon vill det. Tar hon inget steg är hon inte intresserad.

  • Anonym (Kim)
    Anonym (77) skrev 2021-05-05 14:27:24 följande:

    Hon fattade, men låt henne ta nästa steg ifall hon vill det. Tar hon inget steg är hon inte intresserad.


    Så tänker jag med.. men skulle hon inte vara intresserad tänker jag att hon hade backat helt och tagit avstånd men det har hon inte gjort..
  • Anonym (Nja)
    Anonym (Kim) skrev 2021-05-05 14:49:22 följande:
    Så tänker jag med.. men skulle hon inte vara intresserad tänker jag att hon hade backat helt och tagit avstånd men det har hon inte gjort..
    Du tänker fel där. Det är inte alla som är så konstiga att de måste ta avstånd bara för att känslorna inte är besvarade. Som kvinna skulle jag nog tänka att vi kan vara vänner ändå utan att du (som många killar annars kan göra) kommer att bli pushig och konstig. Så bara för att hon inte säger upp bekantskapen betyder inte att hon är kär i dig.
  • Anonym (lll)
    Anonym (Kim) skrev 2021-05-05 14:49:22 följande:
    Så tänker jag med.. men skulle hon inte vara intresserad tänker jag att hon hade backat helt och tagit avstånd men det har hon inte gjort..
    Men hon kan väl vilja vara stallkompis fortfarande. Då tar man inte avstånd.
  • Anonym (Kim)
    Anonym (lll) skrev 2021-05-05 15:45:15 följande:

    Men hon kan väl vilja vara stallkompis fortfarande. Då tar man inte avstånd.


    Nej fast har legat sjuk hemma och hon har hört av sig om frågat hur jag mår och sånt som inte rör hästarna. Hade jag varit hon och inte velat något mer så kanske jag hade tagit ett steg tillbaka ett tag.. men jag vet inte, alla är ju olika
  • Anonym (Kim)
    Mailyy skrev 2021-05-05 19:04:31 följande:

    Har hon fortsatt vara flirtig efteråt? Jag tänker att det säger en hel del. 


    Vi träffades en gång som hastigast men hann inte prata då sen blev jag sjuk så det har inte blivit tillfälle att avgöra direkt.. men vi kommer ses snart så då får jag se
  • Anonym (Kim)

    Finns det någon chans att hon trodde att jag menade som kompis?

  • FuckGoggleAskMe
    Anonym (Kim) skrev 2021-05-05 21:25:14 följande:

    Finns det någon chans att hon trodde att jag menade som kompis?


    Ja, risken finns. Tycker det verkar för otydligt om du ville betona att hon är en väldigt bra vän, eller om du menade att det var något romantiskt. Du får nog börja med att prata om din läggning och sen dra upp att du börjar bli förtjust i henne. 
  • Anonym (123)

    Hade en tjej sagt till mig att hon tycker om mig så hade jag tagit det som att hon tycker om mig som vän/person då jag absolut inte hade förväntat mig att en kvinna skulle ha romantiska känslor för mig. Så jag tror att risken är stor att hon bara tror att du tycker om henne som vän

  • Anonym (Kim)
    Anonym (123) skrev 2021-05-05 22:11:31 följande:

    Hade en tjej sagt till mig att hon tycker om mig så hade jag tagit det som att hon tycker om mig som vän/person då jag absolut inte hade förväntat mig att en kvinna skulle ha romantiska känslor för mig. Så jag tror att risken är stor att hon bara tror att du tycker om henne som vän


    Jo fast eftersom jag sa att jag ville prata om en grej och sedan sa detta så tänker jag att hon borde fatta.. hade jag bara slängt ur mig det i farten så hade hon aldrig fattat tror jag.. ursch så svårt det är att analysera situationen
  • Anonym (A)
    Anonym (123) skrev 2021-05-05 22:11:31 följande:
    Hade en tjej sagt till mig att hon tycker om mig så hade jag tagit det som att hon tycker om mig som vän/person då jag absolut inte hade förväntat mig att en kvinna skulle ha romantiska känslor för mig. Så jag tror att risken är stor att hon bara tror att du tycker om henne som vän
    Håller med
Svar på tråden Har hon fattat att jag är kär i henne?