• Anonym (Orolig_bror)

    Min brors flickvän som är behandlingspedagog har blivit kär i en klient utan min brors vetskap. Vad göra?

    Jag har fått reda på att min brors flickvän, som jobbar som behandlare på beroendeenheten/ socialtjänsten i den kommun där jag bor, har någon sorts sido-äventyr med en av sina klienter, utan hans (min brors) vetskap. Det är missbrukare hon har hand om och hon har en sorts egen stil som behandlare, där hon försöker vara så mänsklig som möjligt mot dem. Och med hennes lite unika stil är det kanske inte så konstigt om det uppstår känslor mellan behandlare och klient.

    Min bror vet alltså inte om detta. Han är världens bästa familjefar och gör verkligen allt för både sin flickvän och barnen. En helyllekille med andra ord. Så faktiskt förstår jag inte vad hon skulle ha för anledning att vara otrogen mot honom.

    Jag har inte vågat berätta för min bror eftersom jag vet att han skulle komma att ta det väldigt hårt, så mycket som han bryr sig om och månar om sin familj.

    Samtidigt gör det väldigt ont i mig att veta att hon gör detta mot honom, utan hans vetskap.

    Hur ska jag göra?

  • Svar på tråden Min brors flickvän som är behandlingspedagog har blivit kär i en klient utan min brors vetskap. Vad göra?
  • Anonym (Jag)

    Givetvis måste han få veta detta. Snarast. Du säger till henne att hon har x antal dagar på sig att berätta det, sen berättar du det. Vilket fruktansvärt svek! Och jag hade blivit helt förkrossad om jag fick veta att mitt syskon hade vetat och inte sagt något.

    Sen begår hon ju grovt tjänstefel och där får ni välja själva om ni ska informera hennes chef. Jag tycker gott ni kan göra det då hon inte är lämplig på sitt jobb.

  • momjanet

    "Du har fått veta..."
    Låter som att du tar skvaller och förtal för sanningar ristade i sten.
    Vad säger svägerskan själv när du frågar henne om detta?
    Vad vill hon att du intar för roll?