• Anonym (Beka)

    Här sitter jag och skedar i mig kaksmet

    Min mamma gick bort för ett år sen på fredag. Det regnar. Jag sitter och äter kaksmet och lyssnar på när hunden andas/snusar. Bara jag och min hund och hela huset tomt. Det sista min moster sa till min mamma var "glöm inte att andas". Jag glömmer att andas. Särskilt när jag tränar kan jag glömma att andas. Jag kommer förmodligen få gå om det här året på gymnasiet, på ett program jag egentligen inte vill gå. De har haft förståelse för att jag inte orkar, och distansundervisningen har inte hjälpt eller så har den det på vissa sätt men inte andra. 

    Jag vet inte vad jag vill med tråden. Ropa ut och se om jag får ett svar eller om det ekar tomt. Inte kommer jag vinna något på 86an heller.

  • Svar på tråden Här sitter jag och skedar i mig kaksmet
  • Fiona M

    Jag beklagar sorgen.

    Har du folk du kan prata med om ditt mående, vänner eller folk i vården?

    Vad är det för hund?

  • Anonym (Beka)
    Fiona M skrev 2021-05-05 21:25:05 följande:

    Jag beklagar sorgen.

    Har du folk du kan prata med om ditt mående, vänner eller folk i vården?

    Vad är det för hund?


    Jag pratar med min moster ibland och kusiner. Jag spelar online med en av dem och vi pratar om både det och andra saker.

    Det är en vit labrador vid namn Vilda. Vi har haft henne i 4 år, sen lite äldre valp.
  • Fiona M
    Anonym (Beka) skrev 2021-05-05 21:30:44 följande:

    Jag pratar med min moster ibland och kusiner. Jag spelar online med en av dem och vi pratar om både det och andra saker.

    Det är en vit labrador vid namn Vilda. Vi har haft henne i 4 år, sen lite äldre valp.


    Det är bra att du har dem då.

    Labradorer verkar väldigt snälla!

    Just nu har vi bara katt, saknar att ha hund, det är så bra att var TVUNGEN att gå ut.

    Vad läser du på gymnasiet, och vilket år? Kan du kanske byta inriktning?
  • FuckGoggleAskMe

    Kaksmet är jättegott och jag älskar Labradorer ... sörj på det sätt som känns bra för dig. En avklarad gymnasieexamen är alltid bra att ha, du kan läsa till något annat sen. Sköt om dig!

  • Anonym (Lisa)

    Beklagar sorgen!

    Man har lov att sörja på sitt eget vis. Man har rätt att inte orka med skolan. Du kan alltid byta program eller läsa annat på universitetet eller läsa in på komvux för att få önskad kompetens. Det finns många olika vägar att gå här i livet. Man har rätt att känna sig vilsen när ens mamma gått bort.

    Håll fast vid Vilda! Djur är helande.

  • Anonym (Beka)
    Fiona M skrev 2021-05-05 21:38:48 följande:
    Det är bra att du har dem då.

    Labradorer verkar väldigt snälla!

    Just nu har vi bara katt, saknar att ha hund, det är så bra att var TVUNGEN att gå ut.

    Vad läser du på gymnasiet, och vilket år? Kan du kanske byta inriktning?
    Ja, det är bra. 
    Labradorer brukar vara snälla har jag märkt, och Vilda är jättesnäll. En riktig soffpotatis också.
    Jag läser sista året barn och fritid med fritid och hälsa inriktning, men får nog gå om. Det gör mig inget egentligen utom att jag egentligen inte är så intresserad av det. BF var de enda som ville ta emot mig med så dåliga betyg jag hade.
  • Anonym (Beka)
    FuckGoggleAskMe skrev 2021-05-05 21:39:47 följande:

    Kaksmet är jättegott och jag älskar Labradorer ... sörj på det sätt som känns bra för dig. En avklarad gymnasieexamen är alltid bra att ha, du kan läsa till något annat sen. Sköt om dig!


    Haha, ja, kaksmet är gott men inte nyttigt. 
  • Anonym (Beka)
    Anonym (Lisa) skrev 2021-05-05 21:45:49 följande:

    Beklagar sorgen!

    Man har lov att sörja på sitt eget vis. Man har rätt att inte orka med skolan. Du kan alltid byta program eller läsa annat på universitetet eller läsa in på komvux för att få önskad kompetens. Det finns många olika vägar att gå här i livet. Man har rätt att känna sig vilsen när ens mamma gått bort.

    Håll fast vid Vilda! Djur är helande.


    Tack för orden. Vilda vill ligga under mitt skrivbord nu men jag är rädd att hon ska lägga sig på knappen på grenuttaget.
  • Fiona M

    Man får ju faktiskt ändra sig angående gymnasiet, och det finns ju KomVux, men om du ändå inte vet vad du ska göra skulle jag råda dig att hålla ut och gå klart.

    Inte fel att kunna jobba sen även om du inte vill göra det för evigt.

  • Anonym (Beka)
    Fiona M skrev 2021-05-05 22:04:17 följande:

    I det här vädret låter det rätt skönt att vara inne och mysa med hunden också...


    Det förstås
  • FuckGoggleAskMe
    Anonym (Beka) skrev 2021-05-05 22:02:52 följande:
    Haha, ja, kaksmet är gott men inte nyttigt. 
    Nyttigt är överskattat, ät något som är onödigt gott! Ta nyttigt en annan dag. 
    Regn är bra för grönskan ute och utan regn skulle man inte uppskatta uppehållsväder. Plus det är perfekt väder för att sitta inne och äta kaksmet, man behöver inte känna att man egentligen borde vara ute och jogga. Började just regna här också ...
  • Anonym (Beka)
    FuckGoggleAskMe skrev 2021-05-05 22:13:55 följande:
    Nyttigt är överskattat, ät något som är onödigt gott! Ta nyttigt en annan dag. 
    Regn är bra för grönskan ute och utan regn skulle man inte uppskatta uppehållsväder. Plus det är perfekt väder för att sitta inne och äta kaksmet, man behöver inte känna att man egentligen borde vara ute och jogga. Började just regna här också ...
    Förutom att man måste gå ut med hunden på kvällsprommenad då. Vilket jag ska göra nu. Vi har en trädgård men hon måste få gå utanför den också.
Svar på tråden Här sitter jag och skedar i mig kaksmet