• Anonym (Hm)

    Hejar ni på gamla ex?

    Hälsar ni på era ex om ni råkar se dem på stan, i en butik, köpcenter osv? Jag känner mig löjljig men jag viker fortfarande undan när jag ser mina ex för att jag blir obekväm och inte vet om jag ska hälsa eller låtsats som om vi inte känner varandra.

    Kan ju vara 10-15 år sen det tog slut så blir osäker på om vi verkligen "känner" varandra eller om man ska gå förbi och bara låtsats som att de är vilken främling som helst.

  • Svar på tråden Hejar ni på gamla ex?
  • Anonym (Xia)

    Jag har ett ex jag inte skulle säga hej till om vi så krockade, men annars är det inga problem.

  • Anonym (f)

    Sist det hände så låtsades exet inte se mig, tror han blev rädd eller nåt, medan jag tog tag i hans arm och då kramade han mig och sa hej.

    Har nog inget ex jag inte skulle säga hej till. 

  • Anonym (Varför inte)

    Jobbar med ett ex så det vore märkligt om jag låtsades att vi inte känner varandra. Den andra är barnens pappa så...efter 25 år bör man väl hälsa och prata..

  • Anonym (pppp)
    Anonym (Hm) skrev 2021-05-05 22:21:10 följande:

    Hälsar ni på era ex om ni råkar se dem på stan, i en butik, köpcenter osv? Jag känner mig löjljig men jag viker fortfarande undan när jag ser mina ex för att jag blir obekväm och inte vet om jag ska hälsa eller låtsats som om vi inte känner varandra.

    Kan ju vara 10-15 år sen det tog slut så blir osäker på om vi verkligen "känner" varandra eller om man ska gå förbi och bara låtsats som att de är vilken främling som helst.


    Jag bor inte på min uppväxtort längre så det enda ex jag har här är mannen jag har barn ihop med och vi har förstås kontakt. 

    Om jag åker till min uppväxtort och skulle råka passera ett ex på stan så skulle jag nog inte hälsa faktiskt. Bara om de hälsar först men det är så många år sen så kanske skulle vi inte ens känna igen varann (och lika bra det). Det handlar om tonårstiden för jag bytte ort som 20-åring. Dessa har jag tex aldrig bott ihop med eftersom vi var så unga. Sedan har jag ett ex jag var sambo med i ca 5 år, innan jag mötte  pappan till mina barn. Honom skulle jag hälsa på men han har själv bytt ort så det är ingen risk att vi möts. 
  • Dexter dot com

    Jag har inget otalt med mina ex så självklart stannar jag och hör hur dom har det. Har hänt att vi tagit en fika/öl när vi sprungit på varandra.

  • Anonym (Inger)

    Jag har bara ett ex från ett längre förhållande. Tog slut för ca 20 år sedan. Honom skulle jag ge en kram om träffades.

  • sextiotalist

    En del ja, en del är jag fortfarande vän med, andra vill jag inte ens ha att göra med.

  • Jonnynilsson
    Anonym (Xia) skrev 2021-05-05 22:28:37 följande:

    Jag har ett ex jag inte skulle säga hej till om vi så krockade, men annars är det inga problem.


    Samma här. Om hon så låg och förblödde på gatan framför mig skulle jag bara kliva rakt över henne och fortsätta som om inget hänt.

    Det hon utsatte mig för sitter väldigt djupt och går varken att glömma eller förlåta.
  • Anonym (Ett ex)

    Visst skulle jag hälsa på honom. Inga problem. Men jag har bara ett ex och vi var tillsammans under tonåren (jag var 16-19 och han var 18-21). Vi bodde inte ens ihop då ingen av oss hade eget boende vid den åldern.
    Jag mötte en ny kille när jag var 19 och han är jag gift med än idag, 24 år senare. Vi flyttade ihop efter två månader, båda "hemifrån" då vi är precis lika gamla.

Svar på tråden Hejar ni på gamla ex?