• Anonym (Tillbaka i tiden)

    Tillbaka i tiden? Många går tillbaka till vikbara enkla mobiltelefoner?

    Många går tillbaka till de första mer enkla vikbara mobiltelefonerna som användes när mobiler först kom till marknaden.

    I dessa telefoner finns ingen möjlighet till appar utan bara sms och att ringa.

    Hur klarar sig man sig med de i dessa avancerade digitala tider då appar är nödvändiga vad gäller bank-ID och alla andra nödvänidgheter numer?

  • Svar på tråden Tillbaka i tiden? Många går tillbaka till vikbara enkla mobiltelefoner?
  • Mrs Moneybags

    Man kan ju ha en IPad eller liknande hemma med apparna man behöver som t ex bank-id. 

    Det du beskriver låter väldigt lockande för mig. Jag är less på min telefon. Men jag vill inte ha någon vikbar telefon, utan snarare en liknande Nokia 3210 eller vad den hette. Den var bra.

  • Anonym (xxx)
    Anonym (Tillbaka i tiden) skrev 2021-05-06 14:26:40 följande:

    Många går tillbaka till de första mer enkla vikbara mobiltelefonerna som användes när mobiler först kom till marknaden.

    I dessa telefoner finns ingen möjlighet till appar utan bara sms och att ringa.

    Hur klarar sig man sig med de i dessa avancerade digitala tider då appar är nödvändiga vad gäller bank-ID och alla andra nödvänidgheter numer?


    Vilka är det som går tillbaka till dessa mobiler?

    Är det inte så att de har mer än en telefon, känner en kompis som har en gammal för att ringa och som han har med sig på stan, medan smartphonen ligger hemma och används mest hemma. 
  • Mrs Moneybags

    Ännu smartare är kanske en smart watch, typ Apple watch. 

    Då kan man ringa och sms-a och betala med Apple pay, men man kan inte sitta och stirra på sin klocka stup i kvarten. 

  • sextiotalist
    Anonym (Tillbaka i tiden) skrev 2021-05-06 14:26:40 följande:

    Många går tillbaka till de första mer enkla vikbara mobiltelefonerna som användes när mobiler först kom till marknaden.

    I dessa telefoner finns ingen möjlighet till appar utan bara sms och att ringa.

    Hur klarar sig man sig med de i dessa avancerade digitala tider då appar är nödvändiga vad gäller bank-ID och alla andra nödvänidgheter numer?


    Troligen rätt bra om man har tillgång till funktionerna på andra medier.

    Fast det är nog bara vi som klarar att prata med en person utan kamera
  • Anonym (Utan)

    Man behöver inga appar alls. Man behöver inte ens en mobil öht- jag har ingen. Inte nåt behov. Hade en sån där vikbar -05 när jag hade mobil och tyckte det räckte gott och väl. När Telia gav bort telefonnumret struntade jag i att förnya den. 

  • Anonym (Utan)

    Nä, just det- det var ju maken som hade en vikbar. Jag hade en sån där enkel Nokia.

  • Spucks

    Jag kommer inte att gå tillbaka till en enkel mobiltelefon, för jag lämnade den aldrig Flört

  • Anonym (Tillbaka i tiden)

    Men har ni bank-ID på den gamla mobilmodellen utan wifi ?

  • Anonym (Emmy)
    Anonym (Tillbaka i tiden) skrev 2021-05-06 18:00:56 följande:
    Men har ni bank-ID på den gamla mobilmodellen utan wifi ?

    De som använder enklare mobiler har nog vanligtvis en dator hemma där de kan göra sådant som kräver tillgång till Internet.
Svar på tråden Tillbaka i tiden? Många går tillbaka till vikbara enkla mobiltelefoner?