Inlägg från: Friger |Visa alla inlägg
  • Friger

Min son gick bort av hemmagjort syntetiskt knark och försäljarna får inget straff

Jag beklagar sorgen TS... Tror det är omöjligt för någon som inte själv förlorat ett barn att sätta sig in i vad du känner...

Jag tillhör typen som i min ungdom var positiv till knark. Men det fanns inte där jag bodde. Jag provade aldrig. Jag har i vuxna år sett misären som det orsakar.

Jag är förbannad på den flathet inför brottslingar som finns i Sverige. Jag önskar en lagstiftning som snabbare täpper till luckor i lagen. Jag önskar mycket högre straff. Jag vill även att nivån på fängelserna ska sänkas så att det blir ett riktigt fängelse. Vård endast för dom som visar vilja och dessutom har förmåga att förändras. Resten ska bara hållas låsas inne så att vanligt hyggligt folk kan leva sitt liv i fred och harmoni.

Det finns flera partier som vill detta, eller i vart fall arbetar i den riktningen. Ska vi få en ändring på den här fronten så tror jag att det är den vägen vi måste gå. Rösta oss dit.

• Friger
    mari123 skrev 2021-05-07 12:57:53 följande:

Sorgligt och onödigt..................MEN jag tror att svenska lagar är rätt stränga vad gäller narkotikabrott MEN om ett medel inte hunnit klassats som narkotika för att man ändrat lite i "kemin" så är det ju att betrakta som vilket medel som helst!? Får man sälja vad skit som helst? Nog verkar det väl så?

Mängden narkotika i samhället har bokstavligt talat exploderat.

Om straffen är hårda eller inte är relativt. Beror på vad man anser. Jag anser att dom inte är hårda.

Att ändra något litet för att runda lagstiftningen är en metod som är använd i över 20 år. Problemet har påtalats åtskilliga gånger men inget händer. Går helt säkert att lösa. Allt går att lösa. Viljan finns inte.
  • Friger
    mari123 skrev 2021-05-07 13:33:06 följande:

FAST de där som påtar hemma i "labbet" ligger väl steget före om inte ngn tjallar? Tänker du att man ska kunna narkotikaklassa preparat på lösa boliner? 

Avskyr det där sättet att tänka. Undanflykter för att försvara att något inte fungerar.

Allt går att lösa. Frågan är bara hur?

Kan på rak hand komma på flera möjliga vägar. Säkert du också om du tänker efter.
  • Friger
    mari123 skrev 2021-05-07 13:48:35 följande:

Maila regeringen om dina idéer! En god början.

Dom har misslycktas under lång tid och har fel inställning. Dom måste bort. Jag gör mitt bästa för att rösta bort dom. Får någon annan chansen att göra ett bättre jobb.
  • Friger
    mari123 skrev 2021-05-07 13:48:35 följande:

Maila regeringen om dina idéer! En god början.

Dom har misslycktas under lång tid och har fel inställning. Dom måste bort. Jag gör mitt bästa för att rösta bort dom. Får någon annan chansen att göra ett bättre jobb.
Svar på tråden Min son gick bort av hemmagjort syntetiskt knark och försäljarna får inget straff