• Anonym (Besvi­kna Föräld­rar)
    Thu 6 May 2021 14:26
    14394 visningar
    59 svar
    +2
    59
    14394

    Min son gick bort av hemmagjort syntetiskt knark och försäljarna får inget straff

    En utredare kontaktade mig för sista gången angående fallet av min sons död av överdos.

    Den sista kontakten vi skulle ha utanför den nedlagda utrednignen.

    För ett par månader sedan fick jag reda på att den syntetiskt framställda drog min son dog av tillverkades av ett bolag i Malmö.
    Den marknadsfördes på flashback och ett par män i Malmö tillverkade den helt lagligt.
    De hade ändrat en molekyl i en liknande drog som var läkemedelsklassad, men med den ändrade molekylen var oklassad och kunde därför säljas lagligt innan den blev klassad som olaglig.

    Jag fick helt öppet försäljarnas personnummer för att jag fick ett mål hos skatteverket att läsa av utredaren;

    Vi kan kalla försäljarna bolagsägaren "Adrian" och kemisten "Fredrik" för att göra det enkelt.

    Adrian drev bolagt/en, flera av skatteskäl.
    Vad jag förstått av den lååånga arkivakten fick Adrian skatteverket emot sig, skatteverket lyckades inte bevisa skattebrott, men kunde iaf tillfälligt stoppa försäljningen.

    Fredrik visste mycket väl att den nya syntetiska drogen skulle var oberäknelig och leda till döden för vissa brukare då den var helt otestad.
    Även efter flera dödsfall fortsatte de sälja drogen i flera år.

    Flashback visste om dödsfallen, men fortsatt ta emot stora mängder annonspengar och dödsfallen fortsatte.

    Min son är död och jag är fortfarande i chock av hur helt empatilösa Adrian, Fredrik och Flashback betett sig under flera år, trots att de visste om hur lätt det var att överdosera på syntestiska droger.

    Jag är i chock för att alla dessa personer, skatteverket, utredarna på olika myndigheter med fler VET vilka dessa personer är.

    På Adrians personnummer kan jag se att han bor kvar i sverige och på Fredrik kan jag efter ett obekräftat samtal förstå att han först försökte sätta upp försäljning av droger i Holland och sedan flyttat till Malta.

    MAo dessa samvetslösa personer solar och har det bra medans min son är död.

    Sveriges lag är inte sträng nog för hur mycket jag vill straffa dessa personer!

    En jävligt arg, förbannad och ledsen förälder som undrar hur man kommer åt dessa helt hänsynslösa personer som tjäner pengar på andra personers liv och hälsa!

    Är så fruktansvärt beviken på det svenska samhället där INGEN tar något ANSVAR!

  • Svar på tråden Min son gick bort av hemmagjort syntetiskt knark och försäljarna får inget straff
  • Thu 6 May 2021 16:31
    #12

    Beklagar sorgen <3

  • Anonym (E)
    Thu 6 May 2021 16:48
    #13
    -1 +1
    Anonym (Pundare) skrev 2021-05-06 15:31:51 följande:
    I hennes inlägg skyller hon sin sons död på de som tillverkade knarket. Vad hände med eget ansvar? Ingen tvingade honom att ta det. Han kunde ha avstått men nej, han tog det och han visste såklart att det fanns risker med det också.

    Det får låta hur okänsligt det vill men jag är bara ärlig. Att ni inte klarar av det är inte mitt problem. Jag skrev ju att jag tycker att de borde straffas för det.

    Man måste inte skriva sånt tjafs. Har man hjärnceller nog håller man käft om man inte har något trevligt att säga i en tråd i "Känsliga Rummet". Att medvetet skriva vad du skriver och sedan skylla på andra om de tar åt sig... Nej, man kan inte skriva vad som helst, när som helst och tro att det är andra problem när man själv är /skapar problemet.


    Knarktillverkarna har det yttersta ansvaret för att förstöra folks liv och som TS säger så bryr de sig inte ett skit utan gör det för pengar, vad det än kostar mänskligheten. Stryper man tillgången blir det mindre dödsfall och mindre förstörda liv.

  • Anonym (E)
    Thu 6 May 2021 16:51
    #14

    Beklagar sorgen TS.


    Jävligt dumt om Flashback tillåter drogannonser... Men inte förvånad.

  • Thu 6 May 2021 17:04
    #15
    +1

    Jättesorgligt att din son gick bort men det här med att tillverkare/langare döms så är det väldigt ovanligt. Enda fallet jag hört talas om är de som dömdes för att ha sålt fentanylspray som ledde till att åtta personer dog. Och jag blev ärligt talat förvånad över den med tanke på att ingen döms till vållande till annans död för att ha sålt heroin eller annan ?vanlig? drog som orsakar dödsfall.

  • Anonym (Gud)
    Thu 6 May 2021 17:10
    #16
    +1
    Anonym (Besvikna Föräldrar) skrev 2021-05-06 14:26:43 följande:

    En utredare kontaktade mig för sista gången angående fallet av min sons död av överdos.

    Den sista kontakten vi skulle ha utanför den nedlagda utrednignen.

    För ett par månader sedan fick jag reda på att den syntetiskt framställda drog min son dog av tillverkades av ett bolag i Malmö.

    Den marknadsfördes på flashback och ett par män i Malmö tillverkade den helt lagligt.

    De hade ändrat en molekyl i en liknande drog som var läkemedelsklassad, men med den ändrade molekylen var oklassad och kunde därför säljas lagligt innan den blev klassad som olaglig.

    Jag fick helt öppet försäljarnas personnummer för att jag fick ett mål hos skatteverket att läsa av utredaren;

    Vi kan kalla försäljarna bolagsägaren "Adrian" och kemisten "Fredrik" för att göra det enkelt.

    Adrian drev bolagt/en, flera av skatteskäl.

    Vad jag förstått av den lååånga arkivakten fick Adrian skatteverket emot sig, skatteverket lyckades inte bevisa skattebrott, men kunde iaf tillfälligt stoppa försäljningen.

    Fredrik visste mycket väl att den nya syntetiska drogen skulle var oberäknelig och leda till döden för vissa brukare då den var helt otestad.

    Även efter flera dödsfall fortsatte de sälja drogen i flera år.

    Flashback visste om dödsfallen, men fortsatt ta emot stora mängder annonspengar och dödsfallen fortsatte.

    Min son är död och jag är fortfarande i chock av hur helt empatilösa Adrian, Fredrik och Flashback betett sig under flera år, trots att de visste om hur lätt det var att överdosera på syntestiska droger.

    Jag är i chock för att alla dessa personer, skatteverket, utredarna på olika myndigheter med fler VET vilka dessa personer är.

    På Adrians personnummer kan jag se att han bor kvar i sverige och på Fredrik kan jag efter ett obekräftat samtal förstå att han först försökte sätta upp försäljning av droger i Holland och sedan flyttat till Malta.

    MAo dessa samvetslösa personer solar och har det bra medans min son är död.

    Sveriges lag är inte sträng nog för hur mycket jag vill straffa dessa personer!

    En jävligt arg, förbannad och ledsen förälder som undrar hur man kommer åt dessa helt hänsynslösa personer som tjäner pengar på andra personers liv och hälsa!

    Är så fruktansvärt beviken på det svenska samhället där INGEN tar något ANSVAR!


    Jag gråter när jag läser detta...

    Det är en mörk värld vi lever i.

    Vill bara säga att försök förlåta Er själva. Han är på ett bättre ställe nu, han har kommit "hem". Kom ihåg att han älskar Er fortfarande och önskar att ni kan hitta något sätt att leva vidare.

    Våra barn är bara till låns och man hade såklart hoppats att få se dem växa upp och själv gå bort först, men ibland händer sorgliga och hemska saker och man får vara tacksam för de fina minnen man har kvar... <3

    Styrkekramar från en annan förälder!
  • Anonym (Bb)
    Thu 6 May 2021 17:30
    #23
    -2 +1

    Pundare har rätt. Kranar finns det alltid. Köper du knark riskerar du att köpa död.

  • Anonym (Hi)
    Thu 6 May 2021 22:43
    #31
    +1

    Först och främst så vill jag börja med att beklaga sorgen. Det är jättetråkigt och jag hoppas att du är omgiven av fina människor som kan hjälpa dig att ta dig igenom det här. Du kommer att må bra en dag igen. Vi är alla starka!

    Jag har inte förlorat ett barn men jag förlorade min bror i en bilolycka för tre år sedan. Han åkte tillsammans med sin bästa vän som körde rattfull (båda två var fulla). Föraren överlevde och min bror dog. Visst har jag känt ilska gentemot föraren, det har jag. Jag har varit arg, ledsen och uppgiven. Varför varför varför? Sedan nådde jag en punkt då jag insåg att det inte hjälper mig (och inte någon annan heller för den delen) att peka finger och snöa in mig på vems fel det är. Min bror är ändå död och han kommer inte tillbaka. Det kan ingen ändra på.

    Min bror var full, precis som föraren, och han gjorde ett val när han satte sig i bilen. Han visste mycket väl att han åkte med en full människa och vad som kan hända då. Han hade inte behövt sätta sig i bilen, ingen tvingade honom men han valde att göra det. Jag säger inte att det är min brors fel, jag säger bara att man kan se det på olika sätt. Det var inte min bror som körde bilen och orsakade olyckan men han gjorde ett val när han satte sig i bilen. Ingen tvingade honom att åka med en full människa och alla är medvetna om riskerna, vad som kan hända när man väljer att göra så.

    Det jag menar är att du inte kommer att må bättre av att sitta och älta vems fel det är och beskylla andra för din sons död. Jag kan tycka att försäljarna har en viss skuld i det hela, absolut, samtidigt som jag tycker att det också handlar om eget ansvar. Man kan se det på olika sätt men hur vi än vrider och vänder på det så får du aldrig tillbaka din son och jag får aldrig tillbaka min bror heller.

    Med tanke på att drogen var laglig när den såldes så kan man inte straffa dessa människor rättsligt. Vad man då sedan anser rent moraliskt är en annan sak. Jag tror inte att det var någons egentliga mening att släcka en annan människas liv.

    Hur som helst så är allt väldigt tragiskt men det kommer att komma en dag då du mår bra igen, det är jag väldigt säker på.

  • KlantS­murfen
    Thu 6 May 2021 23:19
    #32
    -1
    Anonym (Hi) skrev 2021-05-06 22:43:58 följande: #31

    Först och främst så vill jag börja med att beklaga sorgen. Det är jättetråkigt och jag hoppas att du är omgiven av fina människor som kan hjälpa dig att ta dig igenom det här. Du kommer att må bra en dag igen. Vi är alla starka!

    Jag har inte förlorat ett barn men jag förlorade min bror i en bilolycka för tre år sedan. Han åkte tillsammans med sin bästa vän som körde rattfull (båda två var fulla). Föraren överlevde och min bror dog. Visst har jag känt ilska gentemot föraren, det har jag. Jag har varit arg, ledsen och uppgiven. Varför varför varför? Sedan nådde jag en punkt då jag insåg att det inte hjälper mig (och inte någon annan heller för den delen) att peka finger och snöa in mig på vems fel det är. Min bror är ändå död och han kommer inte tillbaka. Det kan ingen ändra på.

    Min bror var full, precis som föraren, och han gjorde ett val när han satte sig i bilen. Han visste mycket väl att han åkte med en full människa och vad som kan hända då. Han hade inte behövt sätta sig i bilen, ingen tvingade honom men han valde att göra det. Jag säger inte att det är min brors fel, jag säger bara att man kan se det på olika sätt. Det var inte min bror som körde bilen och orsakade olyckan men han gjorde ett val när han satte sig i bilen. Ingen tvingade honom att åka med en full människa och alla är medvetna om riskerna, vad som kan hända när man väljer att göra så.

    Det jag menar är att du inte kommer att må bättre av att sitta och älta vems fel det är och beskylla andra för din sons död. Jag kan tycka att försäljarna har en viss skuld i det hela, absolut, samtidigt som jag tycker att det också handlar om eget ansvar. Man kan se det på olika sätt men hur vi än vrider och vänder på det så får du aldrig tillbaka din son och jag får aldrig tillbaka min bror heller.

    Med tanke på att drogen var laglig när den såldes så kan man inte straffa dessa människor rättsligt. Vad man då sedan anser rent moraliskt är en annan sak. Jag tror inte att det var någons egentliga mening att släcka en annan människas liv.

    Hur som helst så är allt väldigt tragiskt men det kommer att komma en dag då du mår bra igen, det är jag väldigt säker på.


     Jag förstår vad du menar men har svårt att förstå jämförelsen.
    Att det är straffbart att använda droger är att sparka på den som ligger, man tycker att de har ett personlligt ansvar men man förstår också att är man beroende kan det vara väldigt svårt att ta ansvar och tycker att samhället ska ha ansvar att hjälpa dem.

    De som säljer droger vill att folk ska bli beroende, att folk ska ligga så de kan utnyttja det, säljer de syntetiskt framställda droger som är livsfarliga ser jag dem som väldigt (med)skyldiga om någon dör.
    Att något är lagligt att tillverka och inneha är inte alltid lagligt att sälja om syftet är att stoppa det i kroppen, vilket är helt uppenbart när det handlar om droger så jag förstår inte riktigt varför det inte går att fälla dem för något.

    "Jag tror inte att det var någons egentliga mening att släcka en annan människas liv."
    För vissa är det ganska likgiltigt om de bidrar till det.
  • Anonym (Hi)
    Thu 6 May 2021 23:30
    #33
    +2
    KlantSmurfen skrev 2021-05-06 23:19:49 följande:

     Jag förstår vad du menar men har svårt att förstå jämförelsen.

    Att det är straffbart att använda droger är att sparka på den som ligger, man tycker att de har ett personlligt ansvar men man förstår också att är man beroende kan det vara väldigt svårt att ta ansvar och tycker att samhället ska ha ansvar att hjälpa dem.

    De som säljer droger vill att folk ska bli beroende, att folk ska ligga så de kan utnyttja det, säljer de syntetiskt framställda droger som är livsfarliga ser jag dem som väldigt (med)skyldiga om någon dör.

    Att något är lagligt att tillverka och inneha är inte alltid lagligt att sälja om syftet är att stoppa det i kroppen, vilket är helt uppenbart när det handlar om droger så jag förstår inte riktigt varför det inte går att fälla dem för något.

    "Jag tror inte att det var någons egentliga mening att släcka en annan människas liv."

    För vissa är det ganska likgiltigt om de bidrar till det.


    Jag tycker att jag har försökt förklara jämförelsen så gott jag kan.

    Det är väldigt tragiskt när en människa faller offer för drogmissbruk men som jag skrev så handlar det faktiskt också om eget ansvar. Ingen tvingade honom att ta den där drogen. Det är frivilligt och alla vet riskerna så det kan man inte skylla på någon annan. Sedan tycker jag givetvis att det är väldigt illa att det finns människor som tjänar pengar på att sälja farliga droger till andra människor.

    Man kan inte hela tiden skylla på att samhället ska ta ansvar. Allt är inte samhällets fel och samhället kan inte ta ansvar för alla.

    Nu ska jag lägga mig och jag kommer inte att fortsätta den här diskussionen. Jag har sagt det jag vill ha sagt och jag lider verkligen med ts men jag tror inte att hon kommer att må bättre av att sitta och älta vems fel det är att hennes son är död, för i slutändan så gör vi alla våra egna val som tyvärr kan få ödesdigra konsekvenser ibland.
  • Anonym (...)
    Fri 7 May 2021 00:55
    #34
    Anonym (Pundare) skrev 2021-05-06 22:19:01 följande:
    Då får de plockas bort, än så länge är de kvar. Har inte hoppat på någon eller kallat någon något dumt. Kan man inte hantera sanningen så ska man inte skriva inlägg som dessa på internet.

    Att ni inte tål att höra sanningen, utan hellre skyller ifrån er på andra, är faktiskt inte mitt problem.

    Självklart är det mycket beklagligt det som har hänt och jag hoppas att ts ska ta sig igenom detta men som en annan skrev så faller det ändå under någon form av eget ansvar, det som har hänt.
    Varför inbillar du dig att du berättar någon ?sanning?? Tråden handlar om att knarklangare kommer undan ostraffat inte om någon hade drogproblem eller inte. Är du så svagbegåvad att du inte fattar det? Det enda du bidragit med är helt sjukt empatiska inlägg. De kommer att plockas bort så fort moderatorerna hinner..
Svar på tråden Min son gick bort av hemmagjort syntetiskt knark och försäljarna får inget straff