• Anonym (Sofia­)
    Thu 6 May 2021 15:20
    217 visningar
    5 svar
    5
    217

    Vad händer med mig?

    Senaste månaden har jag inte mått som jag brukar. Jag har känt mig tröttare än vanligt. Brukar inte somna på dagen, utan det är mer att jag är allmänt slö och inte har så mycket energi.

    Känner även någon form av obehag i halsen. En dag när jag skulle äta var det som att det bara tog stopp och känslan av att något var i vägen när jag skulle svälja. Tänk er att ni är förkylda med slemhosta, men jag upplever inte någon slem. Det är bättre med detta nu, jag kan äta som vanligt, men känner fortfarande lite obehag någonstans i svalget/halsen.

    Vet inte om detta hör ihop, men får till och från lock för örat också. Någon som haft liknande symtom eller har en susning kring vad allt detta kan bero på?

  • Svar på tråden Vad händer med mig?
  • Anonym (S)
    Thu 6 May 2021 16:00
    #1
    Anonym (Sofia) skrev 2021-05-06 15:20:46 följande:

    Senaste månaden har jag inte mått som jag brukar. Jag har känt mig tröttare än vanligt. Brukar inte somna på dagen, utan det är mer att jag är allmänt slö och inte har så mycket energi.

    Känner även någon form av obehag i halsen. En dag när jag skulle äta var det som att det bara tog stopp och känslan av att något var i vägen när jag skulle svälja. Tänk er att ni är förkylda med slemhosta, men jag upplever inte någon slem. Det är bättre med detta nu, jag kan äta som vanligt, men känner fortfarande lite obehag någonstans i svalget/halsen.

    Vet inte om detta hör ihop, men får till och från lock för örat också. Någon som haft liknande symtom eller har en susning kring vad allt detta kan bero på?


    Testat dig för covid? Eller har du haft det nyligen?
  • Anonym (Sofia­) Trådstartaren
    Thu 6 May 2021 16:23
    #2
    Anonym (S) skrev 2021-05-06 16:00:38 följande:

    Testat dig för covid? Eller har du haft det nyligen?


    Inte testat mig och tror inte att jag haft det men upplever ingen förkylning, iallafall inte som jag är van vid.
  • Anonym (S)
    Thu 6 May 2021 16:27
    #3
    Anonym (Sofia) skrev 2021-05-06 16:23:45 följande:
    Inte testat mig och tror inte att jag haft det men upplever ingen förkylning, iallafall inte som jag är van vid.
    Man behöver inte vara förkyld för att ha covid. Ta ett test, så kan du förhoppningsvis utesluta det. 

    Får du negativt på testet, och problemen fortfarande kvarstår, så ring VC.
  • Anonym (Sofia­) Trådstartaren
    Thu 6 May 2021 20:49
    #4
    Anonym (S) skrev 2021-05-06 16:27:25 följande:

    Man behöver inte vara förkyld för att ha covid. Ta ett test, så kan du förhoppningsvis utesluta det. 

    Får du negativt på testet, och problemen fortfarande kvarstår, så ring VC.


    Okej kanske värt att göra det även om jag inte tycker att symtomen stämmer in på mig, förutom trötthet. Någon annan som har någon teori?
  • Anonym (Kim)
    Thu 6 May 2021 21:11
    #5

    Du ska självklart ta ett covid test för att utesluta. Sedan kan det vara läge att du ta kontakt med din hälsocentral för att börja en utredning av din trötthet och obehagskänslan i halsen. Kan ju vara något med sköldkörteln. De kommer att ta ett blodstatus för att se vad som är avvikande.

Svar på tråden Vad händer med mig?