• Anonym (Sonja)

    Han tar inga initiativ till sex eller liknande

    Hej!

    Jag har skrivit med en kille i någon månad nu, vi har träffats några gånger och har det superkul när vi ses. Vi skrattar, pratar, diskuterar, ja allt som är viktigt i en relation. Problemet är sex. Han tar inga initiativ alls, det enda vi gör är att hångla litegrann, någon gång har vi torrjuckat och en kväll runka jag av honom men inget mer än så. Jag har egentligen inte bråttom till sex, jag gillar att ta det långsamt och känna mig bekväm med personer. Det jag tycker är frustrerande är att han knappt tar på mig. När vi hånglar så visar jag ändå att jag är sugen på honom, jag tar på honom och så. Han ligger bara där, nästan som en död fisk och tar inte alls på mig, jag brukar lägga hans händer på ställen där de gör lite nytta men han skulle aldrig göra det självmant. Han skulle heller aldrig börja kyssa mig självmant. Jag förstår att han kanske är blyg när det kommer till sex men jag har frågat honom om han tycker det är jobbigt att prata om sex och han sa nej. Ville dock inte ställa fler följdfrågor för det kändes som att han inte ville prata mer om det. Jag hade tyckt det varit helt okej att bara hångla, om han vill ta det långsamt och inte stressa sex liksom men det funkar ju inte om han ligger som en död fisk. Jag vet också att han är attraherad av mig, det har han sagt och visat då han alltid får stånd när vi hånglar så jag förstår inte varför han inte vill ta på mig.

    Ja min fråga är väl om ni har varit med om samma eller vad ni hade gjort? Jag förstår att jag borde prata med honom men jag vill verkligen inte vara för på då jag redan frågat en del om sex innan och han har ju på så sätt hintat om att han inte är redo. Min tanke är att han vill att det ska vara 100% bekvämt och det är okej för mig. Men jag blir frustrerad och lite avtänd att hångla med någon som bara ligger där. Hur kan man isåfall lägga fram det på ett bra sätt? Det känns jobbigt att säga det till honom för jag vill inte göra honom obekväm och jag vill inte tvinga fram något. Jag vill göra det tydligt att jag inte stör på mig att vi inte har sex, jag tycker det känns bra att vänta tills han är redo men jag vill fortfarande kunna hångla med honom så att det känns najs om ni förstår.

  • Svar på tråden Han tar inga initiativ till sex eller liknande
  • Anonym (Eros)

    Konstigt att så många skriver i tråden om att killen inte skulle kunna hålla ståndet. Ts nämner ingenting om det. Har ni inte läst?

    Kanske är det så att killen är rädd för att ta på henne, för att han riskerar att bli anmäld.

    Såsom det har blivit med anmälningar, uthängningar på nätet, o.s.v., så är det väl inget att undra på.

    Det spelar ingen roll om du är helt oskyldig. Skrivs det on line kommer omgivningen ändå tro att påståendena är sanna.

    Idag måste en kille/man lita på en tjej/kvinna till 100% innan han hoppar i säng med henne.

  • Anonym (Tilda)

    Fyyy ush skulle aldrig kunna vara med en sådan kille. Min kille är väldigt dominant i sängen men trots det är jag väldigt aktiv och visar min vilja hela tiden. Den där killen du beskriver verkar vara odriven att ens ha sex. Nä fy skulle bli så avtänd.

  • Anonym (jaha)
    Anonym (Linnea) skrev 2021-05-07 11:56:52 följande:
    En för nervös man är inte särskilt attraktivt, speciellt om han inte kan hålla ståndet. Men en kille som är för självsäker och på är minst lika avtändande.

    En kille som är lagom självsäker och samtidigt ödmjuk och omtänksam i sängen är det bästa. 
    Fast där har du kanske svaret på varför TS kille är så initiativlös. Han vet inte vad TS vill och tar därför det säkra för det osäkra och gör inget alls för att inte göra fel.

    Det är lätt att säga "lagom" när man själv sitter på facit för vad man vill ha, men andra är ju inte tankeläsare och vet vad just du tycker är lagom.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Ultramannen) skrev 2021-05-07 12:06:04 följande:
    Det har hänt mig, att jag varit nervös första gången, inte kunde behålla ståndet. Jag kände mig omanlig.
    Man läser ibland att det inte är hela världen.
    Men det är bra att få bekräftat att ni tjejer också tycker att det är avtändande.
    Haha, håller med alla tjejer säger att de inte tycker det är hela världen när de blir tillfrågade, men när det händer just dem så blir det är jävla liv och de känner sig enormt kränkta, osexiga och värdelösa.

    Vad folk säger om olika scenarier är snarare vad man borde göra, när de själva är där så agerar de många ggr tvärtemot vad de sagt.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Ultramannen) skrev 2021-05-07 11:37:56 följande:
    Men jag fattar inte... vill du inte ha en MAN? Obestämd
    Vad är en MAN?

    Vem definierar vad en MAN är ?

    Om din definitionen av en MAN inte lirar med vad tjejen anser vara en MAN tror du hon kommer bry sig om hur du definierar det eller kommer hon be dig dra?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (X) skrev 2021-05-07 12:40:29 följande:

    Nej, inte direkt avtändande. Det är en ickegrej för mig, eftersom jag vet att det kommer funka senare. Det är lätt att förstå att man är nervös med en ny människa och en ny kropp, tycker jag. Blir ju värsta prestationsångesten. Jag vet att det inte har med attraktion utan nerver att göra, så nej, inte avtändande.


    Det borde finnas fler tjejer som du {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (Blomman)

    Låter som han har låg sexdrive.

    Har han liten kuk kanske?

    Runka inte av honom mer om du inte får något tillbaks

  • Anonym (Teddy)
    Anonym (jaha) skrev 2021-05-07 18:02:35 följande:

    Fast där har du kanske svaret på varför TS kille är så initiativlös. Han vet inte vad TS vill och tar därför det säkra för det osäkra och gör inget alls för att inte göra fel.

    Det är lätt att säga "lagom" när man själv sitter på facit för vad man vill ha, men andra är ju inte tankeläsare och vet vad just du tycker är lagom.


    Skulle killen inte fatta vad ts vill menar du? Har du ens läst trådstarten? Ts är ju den ende av de två som visar vad hon vill genom att vara aktiv och försöka prata om det. Killen däremot är tyst som en mussla och lika aktiv som en sten. Det är TS som inte fattar vad KILLEN vill.
  • Anonym (Märkligt)
    Anonym (Sonja) skrev 2021-05-06 16:47:04 följande:

    Hej!

    Jag har skrivit med en kille i någon månad nu, vi har träffats några gånger och har det superkul när vi ses. Vi skrattar, pratar, diskuterar, ja allt som är viktigt i en relation. Problemet är sex. Han tar inga initiativ alls, det enda vi gör är att hångla litegrann, någon gång har vi torrjuckat och en kväll runka jag av honom men inget mer än så. Jag har egentligen inte bråttom till sex, jag gillar att ta det långsamt och känna mig bekväm med personer. Det jag tycker är frustrerande är att han knappt tar på mig. När vi hånglar så visar jag ändå att jag är sugen på honom, jag tar på honom och så. Han ligger bara där, nästan som en död fisk och tar inte alls på mig, jag brukar lägga hans händer på ställen där de gör lite nytta men han skulle aldrig göra det självmant. Han skulle heller aldrig börja kyssa mig självmant. Jag förstår att han kanske är blyg när det kommer till sex men jag har frågat honom om han tycker det är jobbigt att prata om sex och han sa nej. Ville dock inte ställa fler följdfrågor för det kändes som att han inte ville prata mer om det. Jag hade tyckt det varit helt okej att bara hångla, om han vill ta det långsamt och inte stressa sex liksom men det funkar ju inte om han ligger som en död fisk. Jag vet också att han är attraherad av mig, det har han sagt och visat då han alltid får stånd när vi hånglar så jag förstår inte varför han inte vill ta på mig.

    Ja min fråga är väl om ni har varit med om samma eller vad ni hade gjort? Jag förstår att jag borde prata med honom men jag vill verkligen inte vara för på då jag redan frågat en del om sex innan och han har ju på så sätt hintat om att han inte är redo. Min tanke är att han vill att det ska vara 100% bekvämt och det är okej för mig. Men jag blir frustrerad och lite avtänd att hångla med någon som bara ligger där. Hur kan man isåfall lägga fram det på ett bra sätt? Det känns jobbigt att säga det till honom för jag vill inte göra honom obekväm och jag vill inte tvinga fram något. Jag vill göra det tydligt att jag inte stör på mig att vi inte har sex, jag tycker det känns bra att vänta tills han är redo men jag vill fortfarande kunna hångla med honom så att det känns najs om ni förstår.


    Hade avslutat det direkt. Det låter ju som om han inte har någon sexdrift alls. Är det så nu lär det bli katastrof senare
  • Anonym (Ultramannen)
    Anonym (jaha) skrev 2021-05-07 18:11:37 följande:
    Vad är en MAN?

    Vem definierar vad en MAN är ?

    Om din definitionen av en MAN inte lirar med vad tjejen anser vara en MAN tror du hon kommer bry sig om hur du definierar det eller kommer hon be dig dra?
    Citerar ett inlägg:

    Hade avslutat det direkt. Det låter ju som om han inte har någon sexdrift alls. Är det så nu lär det bli katastrof senare

    En MAN har sexdrift. Kvinnor vill ha män med sexdrift, så att de kan klaga över att män bara tänker på sex.
  • Anonym (Eros)
    Anonym (Sonja) skrev 2021-05-06 16:47:04 följande:

    Hej!

    Jag har skrivit med en kille i någon månad nu, vi har träffats några gånger och har det superkul när vi ses. Vi skrattar, pratar, diskuterar, ja allt som är viktigt i en relation. Problemet är sex. Han tar inga initiativ alls, det enda vi gör är att hångla litegrann, någon gång har vi torrjuckat och en kväll runka jag av honom men inget mer än så. Jag har egentligen inte bråttom till sex, jag gillar att ta det långsamt och känna mig bekväm med personer. Det jag tycker är frustrerande är att han knappt tar på mig. När vi hånglar så visar jag ändå att jag är sugen på honom, jag tar på honom och så. Han ligger bara där, nästan som en död fisk och tar inte alls på mig, jag brukar lägga hans händer på ställen där de gör lite nytta men han skulle aldrig göra det självmant. Han skulle heller aldrig börja kyssa mig självmant. Jag förstår att han kanske är blyg när det kommer till sex men jag har frågat honom om han tycker det är jobbigt att prata om sex och han sa nej. Ville dock inte ställa fler följdfrågor för det kändes som att han inte ville prata mer om det. Jag hade tyckt det varit helt okej att bara hångla, om han vill ta det långsamt och inte stressa sex liksom men det funkar ju inte om han ligger som en död fisk. Jag vet också att han är attraherad av mig, det har han sagt och visat då han alltid får stånd när vi hånglar så jag förstår inte varför han inte vill ta på mig.

    Ja min fråga är väl om ni har varit med om samma eller vad ni hade gjort? Jag förstår att jag borde prata med honom men jag vill verkligen inte vara för på då jag redan frågat en del om sex innan och han har ju på så sätt hintat om att han inte är redo. Min tanke är att han vill att det ska vara 100% bekvämt och det är okej för mig. Men jag blir frustrerad och lite avtänd att hångla med någon som bara ligger där. Hur kan man isåfall lägga fram det på ett bra sätt? Det känns jobbigt att säga det till honom för jag vill inte göra honom obekväm och jag vill inte tvinga fram något. Jag vill göra det tydligt att jag inte stör på mig att vi inte har sex, jag tycker det känns bra att vänta tills han är redo men jag vill fortfarande kunna hångla med honom så att det känns najs om ni förstår.


    Du måste ha tålamod med honom. Han kanske tänker att om ni ligger nu, så drar du sen. Han vill nog inte bli utnyttjad.

    Om några år blir det dags!

    Men först giftermål.
Svar på tråden Han tar inga initiativ till sex eller liknande