• Anonym (Gina)

    Lyrica biverkningar

    Har börjat med lyrica 25 mg morgon och 25 mg kväll mg sedan ett par dagar. Och upplever biverkningar i form av trötthet, seg, dåsig och nästan lite full... e detta övergående?? Inget skönt tillstånd precis! Funderar på att sluta men behöver nåt för min ångest...

    Någon som vet vilken dos man måste upp i för ångest-lindring?

  • Svar på tråden Lyrica biverkningar
  • Tvillingarna14

    Hej,

    Jag började på samma dos som du är på nu, men blev på riktigt av med ångesten när jag började käka 50g på morgonen och 50g på kvällen. Lyrica är det bästa som hänt mig. Och ja, biverkningarna försvinner efter ett tag. Lycka till.

  • Anonym (Gina)
    Tvillingarna14 skrev 2021-05-06 20:57:48 följande:

    Hej,

    Jag började på samma dos som du är på nu, men blev på riktigt av med ångesten när jag började käka 50g på morgonen och 50g på kvällen. Lyrica är det bästa som hänt mig. Och ja, biverkningarna försvinner efter ett tag. Lycka till.


    Vilken dos äter du nu? Ff 100 mg/dag?

    Hur länge har du ätit den?
  • Tvillingarna14
    Anonym (Gina) skrev 2021-05-06 21:05:32 följande:

    Vilken dos äter du nu? Ff 100 mg/dag?

    Hur länge har du ätit den?


    Jepp, fortfarande 100 mg/dag. Har funkat fint med den dosen för mig, men det beror väl också på hur stor omfattning av det psykiska måendet det handlar om. Lyrica är ju beroendeframkallande så den är svår att sluta med och ju högre dos man käkar desto svårare blir det att lägga av. Äter också 150 mg Voxra och 100 mg Sertralin, men ska nu försöka fasa ut Sertralinet. På sikt är ju tanken att inte äta någon medicin alls, men om det fungerar vet man ju inte. Lyrica är den sista medicinen som i så fall fasas ut sa min läkare i veckan.
  • Tvillingarna14
    Tvillingarna14 skrev 2021-05-08 08:41:48 följande:

    Jepp, fortfarande 100 mg/dag. Har funkat fint med den dosen för mig, men det beror väl också på hur stor omfattning av det psykiska måendet det handlar om. Lyrica är ju beroendeframkallande så den är svår att sluta med och ju högre dos man käkar desto svårare blir det att lägga av. Äter också 150 mg Voxra och 100 mg Sertralin, men ska nu försöka fasa ut Sertralinet. På sikt är ju tanken att inte äta någon medicin alls, men om det fungerar vet man ju inte. Lyrica är den sista medicinen som i så fall fasas ut sa min läkare i veckan.


    Har ätit Lyrica i ca två år.
Svar på tråden Lyrica biverkningar