• Anonym (Pappa1)

    Oroar mig inför barn nr2.

    Vi håller på och utökar men jag är stressad över hur det kommer att gå.

    Både jag och frugan är hysteriskt trötta i vardagen redan som det är. Det barn vi har är krävande. Snällt och fint men ändå väldigt krävande som barn kan vara.

    Vi har knappt tid att prata med varandra i vardagen. Noll närhet.. Vardagspusslet går knappt ihop och jag tycker redan som det är att jag tar väl mycket ansvar för det mesta här hemma. Jag har noll fritid. Alt går åt till att se till att hemmet inte går under. Frugan jobbar sent, kommer hem sent och hinner inte hjälp till med mycket. Hinner hon mot all förmodan så orkar hon ändå inte.

  • Svar på tråden Oroar mig inför barn nr2.
  • Anonym (Teddy)

    Varför ska ni skaffa syskon när ni har en situation som ni inte riktigt orkar med? Vill din fru mer än dig? Varför inte vänta nåt år eller två? Såvida inte ni är äldre föräldrar.

    Mycket kan förändras på några år när det äldre barnet mognar och blir mer självständig.

  • Anonym (L)

    Det låter inte som att du nödvändigtvis vill ha ett till barn. Hur som helst så måste ni prata om din oro och hur ni hade tänkt lösa det om ni skaffar ett till barn.

  • Anonym (Pappa1)
    Anonym (Teddy) skrev 2021-05-06 23:20:42 följande:

    Varför ska ni skaffa syskon när ni har en situation som ni inte riktigt orkar med? Vill din fru mer än dig? Varför inte vänta nåt år eller två? Såvida inte ni är äldre föräldrar.

    Mycket kan förändras på några år när det äldre barnet mognar och blir mer självständig.


    Nr2 är på gång redan
  • Anonym (Pappa1)
    Anonym (L) skrev 2021-05-06 23:21:39 följande:

    Det låter inte som att du nödvändigtvis vill ha ett till barn. Hur som helst så måste ni prata om din oro och hur ni hade tänkt lösa det om ni skaffar ett till barn.


    Egentligen vill jag väl det, men inte som situationen är.
  • Anonym (Skriver av erfarenhet)

    Det kommer aldrig finnas ett perfekt läge att skaffa barn, så är det bara. Så om ni verkligen vill ha ett till barn så kör på! Du har ingen aning om din partner ens blir gravid igen eller hur lång tid det tar att bli gravid.

Svar på tråden Oroar mig inför barn nr2.