Inlägg från: Anonym (Downey) |Visa alla inlägg
  • Svar på tråden Finns det inga riktiga män längre?
  • Anonym (Downey)
    KlantSmurfen skrev 2021-05-07 01:02:50 följande:
     
    När de flesta tjejer är ca 14 har de fattat något: killar är inte tankeläsare
    Bullshit. Vänd på sifforna, inte ens vid 41 har de fattat.
  • Anonym (Downey)
    Anonym (Bagarn) skrev 2021-05-07 07:45:49 följande:

    Klart att det finns massor av riktiga män därute men i dagens samhälle så är det nog väldigt många därute som är förvirrade och vilsna. Vi ska vara macho och stora och starka som tidigt som vi inte får eller kan vara det för samhället. En produkt är formad, tuktad och skapad och nu är det ingen som vill ha den längre


    Kvinnor vill ha en stark man att luta sig mot när det stormar. Som får henne att känna sig trygg.
    Men han ska inte försvara sig om han blir påhoppad. Om nån slår honom på käften så ska han prata sig ur det.
    Han ska inte vara osäker sexuellt. Då blir hon avtänd.
  • Anonym (Downey)
    Postman skrev 2021-05-08 00:22:51 följande:
    Upplever att både män och kvinnor blir allt mer osäkra, känsliga och har svårt för sociala koder. Det i sin tur gör alla förlamade och ingen vågar göra något eller ens tilltala någon i rädsla för att bli anmälda för allehanda påhitt. Det är därför samtycke har kommit till. Man ska fråga om allt innan så det inte kommer som en överraskning.
    Nej. En man ska kunna läsa av kvinnan och hennes signaler. Han ska inte fråga henne om han får göra ett närmande. En riktig man gör det bara, om han vill ha henne. Kvinnor gillar det, att känna sig bekräftade som sexuella varelser, att han tycker hon är oemotståndlig.

    Citat: Du kunde liksom inte tänka själv där och då och fatta att hon var ute efter sex? Att öppna munnen och prata om förväntningar inför kvällen? Att ta initiativ genom att prata?

    Hon är uppklädd och tillfixad och det ringde inga klockor hos dig då?

    Även om du vill ta det lugnt hade du kunnat kyssa henne ändå, ni har kunnat sitta tätt intill varandra och myst med pussar, kramar, hålla hand etc men stoppat i tid för att du ville vänta.

    Man kan ha intim närhet med kläderna på utan att det leder till sex.
  • Anonym (Downey)
    Anonym (Okej) skrev 2021-05-08 08:31:57 följande:

    Så en riktig man ska läsa subtila signaler, ta första steget, bara göra det för att kvinnor gillar det, känner sig bekräftade och känner sig oemotståndliga?


    Vad ska kvinnan göra? Sitta och vänta på att mannen gör allt i första kontakten och dessutom kan läsa hennes tankar?


    Ja.
    Läs citatet igen. Du missade nog.

    Citat: Du kunde liksom inte tänka själv där och då och fatta att hon var ute efter sex? Att öppna munnen och prata om förväntningar inför kvällen? Att ta initiativ genom att prata?

    Hon är uppklädd och tillfixad och det ringde inga klockor hos dig då?

    Även om du vill ta det lugnt hade du kunnat kyssa henne ändå, ni har kunnat sitta tätt intill varandra och myst med pussar, kramar, hålla hand etc men stoppat i tid för att du ville vänta.

    Man kan ha intim närhet med kläderna på utan att det leder till sex.
  • Anonym (Downey)
    Anonym (galet) skrev 2021-05-08 08:52:37 följande:
    Här är min teori:

    Felet ligger hos den delen av män som inte tar ett nej för ett nej. De har förstört det för alla. De har fått hållas så länge att nu har pendeln svingat över till ett läge där vi har en stor grupp kvinnor som tröttnat rejält, gett uttryck för det på ett högljutt sätt vilket resulterat i att många män tror at felet ligger i att man öht gör inviter mot en kvinna. 

    Felet är inte att flirta eller ge komplimanger. Felet ligger inte i att bjuda ut en kvinna eller ta initiativ till kontakt. Felet ligger i att inte kunna ta ett nej. Felet lgger i att män ofta tror att tjat är rätt väg att gå. Att vara ihärdig. Att ta ett nej personligt, känna sig kränkt och vända det till vrede mot kvinnan. 
    Någon tyckte att tråden är provocerande.
    Jag tycker att din teori är provocerande.

    Felet ligger i att du och många andra tror att dom flesta män inte kan ta ett nej, och att tjat är vägen att gå.
    Där har du felet.
  • Anonym (Downey)
    Postman skrev 2021-05-08 20:26:54 följande:
    Jaså en man ska kunna läsa tankar, intressant. Om man gör närmande utan att fråga kan han bli anmäld, om en man frågar om samtycke innan så är han ointressant. Verkar inte spela någon roll hur en man är, han gör alltid allt fel känns det som.

    Som jag skrev ovan så står jag fast vi att jag upplever att både män och kvinnor blir allt mer osäkra, känsliga och har svårt för sociala koder idag. Alla har så olika förväntningar eller krav numera.
    Tror få män kan läsa tankar. Men han ska kunna läsa av kvinnan och hennes signaler. Som i citatet, fatta när hon är villig. Om en kvinna har klätt sig sexigt på en dejt t ex. Det är bara ni två där. Man måste vara Dummerjöns om man inte fattar.
  • Anonym (Downey)
    Postman skrev 2021-05-08 20:26:54 följande:
    Jaså en man ska kunna läsa tankar, intressant. Om man gör närmande utan att fråga kan han bli anmäld, om en man frågar om samtycke innan så är han ointressant. Verkar inte spela någon roll hur en man är, han gör alltid allt fel känns det som.

    Som jag skrev ovan så står jag fast vi att jag upplever att både män och kvinnor blir allt mer osäkra, känsliga och har svårt för sociala koder idag. Alla har så olika förväntningar eller krav numera.
    En riktig man VÅGAR, där är skillnaden. Han visar när han vill ha henne, och ber inte om ursäkt för det.
  • Anonym (Downey)
    Postman skrev 2021-05-08 20:42:32 följande:
    Anonym (Downey) skrev 2021-05-08 20:38:46 följande:
    En riktig man VÅGAR, där är skillnaden. Han visar när han vill ha henne, och ber inte om ursäkt för det.
    Ok men nu verkar inte män fatta detta eller är rädda för att samtycke saknas, hur gör vi då?
    Det är ofta sådana män som blir incels.
    Om inte kvinnan är typen som själv vill ta initiativ, så händer nog inte så mycket. Han får gå utan.

    Och kvinnor klagar över att män är fega stackare. Undrar var de riktiga männen tog vägen.
  • Anonym (Downey)
    Anonym (Madeleine) skrev 2021-05-08 08:49:30 följande:

    Vadå inga riktiga män? Alla ska väl kunna vara sig själva! Alla är inte supermaskulina och Alla kvinnor är inte superfeminina. Så jävla provocerande tråd. Respektera och acceptera alla som de är.


    Oj vad du överdriver. Men du måste hålla med om att de flesta kvinnor vill att mannen ska vara den drivande, han som uppvaktar. Det får henne att känna sig kvinnlig och speciell. Om du påstår nåt annat nu, så kan man ju inte ta dig på allvar.
  • Anonym (Downey)
    Postman skrev 2021-05-08 21:02:49 följande:
    Personlig känner jag att kvinnor kan få klaga hur mycket de vill, jag är då hellre ensam än att försöker leka korsord med en kvinna om vad hon vill och inte.

    Ska jag träffa en kvinna så ska hon vara jämlik med att ta initiativ och hon ska liksom jag uppskatta att vara nära och ha avslappnat skoj tillsammans. Är inte en kvinna så då tröttar jag och träffar hellre mina killkompisar, tar en bärs, en wirre och kollar hockey ihop, en miljard gånger mer avslappnat och trevlig.
    Den typen av jämlikhet är en illusion, en falsk förhoppning.
    Vi människor tror att vi är så moderna, men i grunden så handlar allt om biologi. Kvinnor vill bli uppvaktade. Känna sig utvalda, speciella. Åtrådda.
    Dom behöver den bekräftelsen.
    Och svaga icke-män som inte kan ge henne det...
    Finns det andra män som kan det?
    Var så säker.
  • Anonym (Downey)
    Anonym (C) skrev 2021-05-08 23:19:08 följande:
    Sorry svarade på ett tidigare inlägg från dig, och såg att du skrivit här i princip vad jag svarade där. Att det ska vara jämlikt med att ta initiativ, att båda visar att man är intresserad osv. Tycker som du, det ligger på båda parter lika mycket.
    Nej, det gör det verkligen inte. Det låter ju präktigt och bra, lite PK sådär. Vi är ju moderna, visst? Nu ska vi allt dela på det hela, 50-50. Haha! Ja, så ser ju verkligheten ut... Drömmer
    Jag blir alldeles bestört när jag läser såna yttranden.
  • Anonym (Downey)
    Anonym (C) skrev 2021-05-08 23:24:41 följande:
    Det är väl klart man vill känna sig utvald och åtrådd, men det gäller ju för killar också? Varför skulle inte en kille lika mycket som en tjej vilja känna sig utvald och åtrådd osv? Det har ju inte med könstillhörighet att göra utan om gamla könsroller. 
    Jag utgår från att du skämtar nu.
    Och om du menar allvar, så vet jag inte vad jag ska svara, då är vi inte ens på samma planet.
  • Anonym (Downey)
    Anonym (C) skrev 2021-05-08 23:29:46 följande:
    Tja jag själv var den som tog initiativet med min nuvarande gubbe, var det jag som tog initiativ till att börja med. Därefter har det faktiskt varit rätt så jämnt delat med initiativtagandet. Hade han inte tagit några initiativ hade jag tappat intresset, hade inte jag gjort det hade ju han gjort det. Så du har aldrig träffat kvinnor som tar några initiativ? Eller menar du att du inte vill att de ska göra det?
    Nej nej, helt fel. Vi män är vana att kvinnor är svala, det är vår uppgift att se till att hon får upp ögonen för oss, blir intresserade. Det är vi som ska jobba för att få henne. Att kvinnor tappar intresset om en man inte tar initiativ, säger sig själv. Kvinnor är vana att bli bekräftade av män, män står på kö. Så en man som inte tuppar upp sig och visar fjädrarna, han finns inte. Syns inte, finns inte.
    Jag har varit med om att kvinnor tagit initiativ, men väldigt sällan.
  • Anonym (Downey)
    Anonym (C) skrev 2021-05-08 23:50:33 följande:
    Haha ja det får väl stå för dig då. Men jag tänker ju inte se en karl jag är intresserad av och hoppas att han ska se mig och stå där som ett fån och bara vänta. Varför liksom? Riskerar hellre att få nobben än att han inte ser mig alls.

    Jag skulle säga att det är bullshit, klart män vill ha bekräftelse, för att vara ärlig har majoriteten utav alla män jag träffat haft större bekräftelsebehov än mig. Och precis som du säger en man tuppar upp sig och visar fjädrarna, bekräftelsebehov kallas det. Sen oavsett om du är man eller kvinna träffar du någon intressant så visar du ju upp ditt bästa jag och det du tror/hoppas ska få upp intresset.
    Det är därför kvinnor har stort intresse av gymmet, kläder, hår, smink. Hon vill se så bra ut som möjligt, och hon hoppas/tror att män uppmärksammar henne, och agerar.
    Det är många kvinnor som är intresserade av män, men som inte vågar göra något, och hoppas på att han ska göra något.
  • Anonym (Downey)
    Anonym (Lars-Åke) skrev 2021-05-09 06:52:42 följande:
    I mina öron pratar du inte om något naturligt, utan om ett gammaldags könsmönster som många idag tar avstånd ifrån. Många vill leva jämställt. I grunden är vi i första hand människor.

    Även en man kan längta efter att känna sig utvald, speciell och åtrådd. Bli uppvaktad. Det finns "svaga" kvinnor som inte kan ge honom det.

    Allt handlar om biologi, hävdar du. Men människan är så mycket mer än biologi, eftersom vi inte styrs helt av instinkter utan kan förändra beteende och tankar.

    Mer givande att prata om vad vi människor längtar efter.
    Det är skillnad. En man ska inte räkna med att känna sig utvald och åtrådd. Han ska bara finnas där. Stark, stadig och pålitlig. Män vet att kvinnor lätt kan hitta andra män, om han inte håller måttet. Om han lyckas hitta en kvinna som vill ha honom, så gäller det att jobba för att få behålla henne.
    Kvinnor tar män för givet. Män tar inte kvinnor för givet.
  • Anonym (Downey)
    Anonym (Man) skrev 2021-05-22 08:24:36 följande:

     Det måste finnas ett starkt förtroende mellan man och kvinna, men så länge det gör det och hon vet att jag är mannen när vi knullar, då funkar relationen också. 


    Om en kvinna inte vet vem av oss som är man när vi har sex, då är det dags för Blommor och Bin-samtalet.
    Kanske finns bra instruktionsfilmer på nätet.
Svar på tråden Finns det inga riktiga män längre?