• Anonym (Pojkvän)

    Blir galen på sambons avsaknad av uppfostran. Överreagerar jag?

    Vad är normal att kräva av en 38-åring? Är jag krävande och larvig som tycker att man bör besitta et uns av socialt hyfs?

  • Svar på tråden Blir galen på sambons avsaknad av uppfostran. Överreagerar jag?
  • Anonym (Pojkvän)
    Långbenopluto skrev 2021-05-07 19:02:55 följande:

    Vad är socialt hyfs för dig?

    Ge några exempel vad din kille har gjort.


    Flickvän
    Långbenopluto skrev 2021-05-07 19:02:55 följande:

    Vad är socialt hyfs för dig?

    Ge några exempel vad din kille har gjort.


    Flickvän. Inte kille.
  • Anonym (Pojkvän)

    Saknar liksom uppfostran. HUR man beter sig enligt norm.

    Ta i hand, presentera sin partner. -Hej det här är min pojkvän Tommy.. Och sånt.

    Att man kan lägga ned telefonen två sekunder och vara lite artig när servitören kommer.

    Listan kan göras lång.

  • Tecum

    När den ouppfostrade visar sig var en flickvän och inte en pojkvän lär du inte få många svar för den gängse uppfattningen här är att kvinnor är tämligen perfekta när det gäller uppträdande och uppfostran...

  • Anonym (Pojkvän)
    Tecum skrev 2021-05-07 19:32:42 följande:

    När den ouppfostrade visar sig var en flickvän och inte en pojkvän lär du inte få många svar för den gängse uppfattningen här är att kvinnor är tämligen perfekta när det gäller uppträdande och uppfostran...


    Så är det säkert..
  • Anonym (lll)
    Tecum skrev 2021-05-07 19:32:42 följande:

    När den ouppfostrade visar sig var en flickvän och inte en pojkvän lär du inte få många svar för den gängse uppfattningen här är att kvinnor är tämligen perfekta när det gäller uppträdande och uppfostran...


    Vad konstig du är. Varför skriver du så. 
  • nnnnnnnn

    Tycker att man kan kräva att man uppför sig på ett socialt accepterat sätt!
    Vad säger hon när du tagit upp detta? Tex inför att ni går ut och äter och du säger: "Ikväll kan vi väl lägga undan mobilerna helt och bara ägna oss åt varandra?"

  • Anonym (lll)
    Anonym (Pojkvän) skrev 2021-05-07 19:29:38 följande:

    Saknar liksom uppfostran. HUR man beter sig enligt norm.

    Ta i hand, presentera sin partner. -Hej det här är min pojkvän Tommy.. Och sånt.

    Att man kan lägga ned telefonen två sekunder och vara lite artig när servitören kommer.

    Listan kan göras lång.


    Det är lite småtrist det du säger här men det är två ynka exempel av light-karaktär.

    Men om du menar att det är mängder med andra saker också så får du väl göra slut? Ingen tvingas dig vara med en person som du blir irriterad på 40 gången om dagen. 
  • Anonym (tjipp)

    Finns få saker jag hatar så mkt som när folk inte kan bete sig mot folk som jobbar inom service. Butikspersonal, restaurangpersonal... där ser man vad folk egentligen går för. 

Svar på tråden Blir galen på sambons avsaknad av uppfostran. Överreagerar jag?