• Anonym (start again)

    Pendla kommunalt i Stockholm

    Jag har fått ett jobb i Stockholm. Jag har stått i bostadskö där i ett par år och jag får ibland erbjudanden. Nu är grejen att nu när jag behöver en lägenhet så är de hela tiden på andra sidan stan. Som i, jobbet ligger i Järfälla och lägenheterna brukar vara i Tumba, Rönninge, Handen och så. 

    Hur går det att pendla kommunalt mellan dessa ställen?

  • Svar på tråden Pendla kommunalt i Stockholm
  • Mrs Moneybags

    Jag skulle tycka det var långt och jobbigt och hellre Bono andra hand i Järfälla. Tids nog har du kanske råd att köpa en liten lägenhet nära jobbet.

  • Anonym (F)

    Nja... det där blir långt att pendla. Tumba-Jakobsberg är samma pendeltågslinje men tar 50 min och då tillkommer resväg till stationen också. Tumba och Järfälla är stort, omöjligt att veta vad det innebär i detalj.

  • Anonym (Kolla norr ut)

    Titta på bostäder i Bålsta ist om du inte gjort det, mkt närmare, ett tips bara, lycka till.

  • Glinda från Oz

    Man får inte erbjudanden från bostadsförmedlingen man söker lägenheter. 


    Jag rekommenderar dig att söka på SLs hemsida.  

    https://sl.se/

  • Aniiee
    Glinda från Oz skrev 2021-05-09 12:43:46 följande:

    Man får inte erbjudanden från bostadsförmedlingen man söker lägenheter. 


    Jag rekommenderar dig att söka på SLs hemsida.  

    https://sl.se/


    Den stora bostadsförmedlingen är inte den enda bostadskön i Stockholm, vet du. Det finns ett antal och visst kan man få erbjudanden från dem om man står i deras köer och har medddelat att man är aktivt sökande. TS kanske står hos flera. 
    -Are you the prey? -No, we are the hunters!
  • Anonym (M)

    Sist jag hörde efter var bostadskön helt stängd för utomstående i bla Järfälla. Enda berättigade att stå i kön var Järfällabor samt de med arbeten i kommunen.
    Då var kön 15 år +.

    Men vad vet jag, det är kanske annorlunda i Gettoområdena söder om stan?
    Jag skulle inte ha bosatt mig där whatsoever.

  • Glinda från Oz
    Aniiee skrev 2021-05-09 12:52:40 följande:
    Den stora bostadsförmedlingen är inte den enda bostadskön i Stockholm, vet du. Det finns ett antal och visst kan man få erbjudanden från dem om man står i deras köer och har medddelat att man är aktivt sökande. TS kanske står hos flera. 
    Jag står också i flera och jag har aldrig hört talas om en kö i Stockholm som skickar ut erbjudanden. Det är flera års kötid oavsett vart man står, de har inga problem att få hyresgäster. 
Svar på tråden Pendla kommunalt i Stockholm