• Anonym (Kaffedraken)

    Vilka symptom på Covid hade du?

    Nu är jag nyfiken på att höra vilka symptom ni som haft Covid-19 haft? Man har ju hört både om dom som inte märkt något och de som varit jättesjuka.

    Själv så har jag inte konstaterad Covid-19 men min man fick positivt provsvar igår (lite hosta och ont i huvud och rygg) och idag så tappade jag smaken helt mitt under matlagningen så jag tror ju att jag lär vara positiv. Utöver det lite huvudvärk igår och imorse, lite hosta och lite trötthet, men inget som är värre än att jag i vanliga fall hade fortsatt att bara köra på

  • Svar på tråden Vilka symptom på Covid hade du?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Ont i halsen någon morgon, torrhosta, huvudvärk, lätt snuva, men ingen feber.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Första dagarna var okej, vanlig förkylning typ. Dag 5-12 hemska, fick andningsbesvär, hemsk hosta, hade feber i 12 dagar... Var verkligen jättesjuk, klarade mig undan att åka in för vård men det var på det berömda håret. Är 30 och tillhör inte riskgrupp, så jag blev förvånad att jag blev så dålig. Min bror hade samma och fick en blodpropp.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Första dagarna var okej, vanlig förkylning typ. Dag 5-12 hemska, fick andningsbesvär, hemsk hosta, hade feber i 12 dagar... Var verkligen jättesjuk, klarade mig undan att åka in för vård men det var på det berömda håret. Är 30 och tillhör inte riskgrupp, så jag blev förvånad att jag blev så dålig. Min bror hade samma och fick en blodpropp.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Feber, kraftigt illamående, trötthet, ingen aptit. 8 dagar senare svårt att andas och inlagd på sjukhus sedan dess. På bättringsvägen nu. Kräktes galla också.

    Håll ett öga på vecka 2, det går fort från "Jag mår skit", till "Jag dör utan ambulans". Bokstavligen. Alla hamnar inte i fas 2, men gör man det så väntar man inte med 112.

    Maken: feber, hosta, minskad smak. 8 dagar senare lunginflammation, också i lagd.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Absolut inga symptom överhuvudtaget. Testade pga jobbet. Testet visade positivt, men inga symptom alls.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Ont i halsen och jättemild snuva. Efter 2 dagar kom hosta och trötthet, sammantaget som en mild förkylning. Var frisk efter en vecka med enbart mild hosta kvar då. Samma för maken men han var bara sjuk typ 3-4 dagar. Sonen som är 2 år var pigg hela tiden men fick hosta, snuva och feber någon dag. Får aldrig feber annars när han är sjuk

  • Anonym (Kaffedraken)

    Smak och luft försvann helt. Fortfarande helt borta nu 6 månader senare. Var enda symtomet för covid på mig. Var hemma 7 dagar. Sambon fick förkylningssymtom samtidigt som luften försvann för mig, han testade negativt 3 ggr under de 7 dagarna jag var hemma. Sen försvann hans symtom.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Huvudvärk (vilket jag aldrig har i normala fall), torra/svidande ögon, enorm trötthet, illamående/dålig i magen och måttlig snuva och feber. Jag var aldrig speciellt illa däran (trots att jag tillhör riskgrupp) och hade symptom i ungefär fem dagar, men fortfarande flera månader efteråt blir jag mycket fort trött och flåsig när jag anstränger mig. Som om jag inte hade någon kondition alls. Och då tränar jag i normala fall kampsport och löptränar, vilket jag inte klarar just nu.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Min coronadagbok:

    Dag 1: Lite svullna tonsiller, hosta, snuvig, lite varm och lätt yr, och tydligt öm i lungorna om jag försöker ta ens halvdjupa andetag. Det kliar i bronkerna och tar emot. 


    Dag 2: Feber, helt yr i bollen. Just nu när jag fick en hostattack fick jag blodsmak i munnen, det hör inte till vanligheterna. Vet inte om det nånsin hänt knappt.  

    Dag 3: Sveda i hals, sveda i ögonslemhinnor, svullna tonsiller, nu även nysningar. Har varit vaken några timmar i sängen utan snuva men nu började näsan rinna också.
     
    Mer värk i lungorna idag, påminner om den gången jag fick lungsäcksinflammation, innan den brutit ut helt. Så fort jag skiftar ställning så att lungorna nuddar säckarna så värker det rejält.

    Dag 4: Maken fick symptom igår, sonen idag. Det stämmer med ca 5 dagar vanligaste inkubationstid om jag smittade dem båda inom 48 h efter jag kom hem från Stockholm.
     
    Vaknade själv med huvudvärk, lite sveda i ögonslemhinnor, svagt illamående kommer och går också. Lite svullna tonsiller, lite halsont, lite öm i lungorna. Ingen snuva att tala om, snyter mig en gång om dagen kanske.

    Dag 5: Fortfarande mycket sveda i ögonslemhinnor, ögonen rinner t.o.m. lite nu när jag gick upp. Lite svullna tonsiller, lite hosta, fortfarande ömhetskänmsla i lungorna men känns faktiskt bättre idag än igår. Dock fortfarande svårt att andas in maximalt.

    Dag 6: Börjar bli trött på detta, mår varken bättre eller sämre än dag 2.
    Huvudvärk, hosta, sveda i halsen, lite svullna tonsiller, öm i lungorna.
     
    Ringde 1177. Nej, de gör inga tester, det är bara att stanna hemma.

    Dag 7: Kände mig bättre direkt när jag vaknade. Slut på huvudvärk, inget halsont, ingen virusklåda i ögonslemhinnor för första gången sen dag 1. Dock fortfarande svagt öm i lungorna och hosta.
     
    Städade lite, med pauser emellan. Maken övertalade mig nu att försöka gå ut bara en liten runda. Efter exakt två minuter visade det sig vara en dålig idé, fast jag andades genom munnen hela tiden kände lungorna av den kallare luften direkt och jag fick vända hem igen.
     
    Blev sedan sittande på soffan yr en stund. Yrseln gav med sig men nu har jag lite mer värk i lungorna igen. Blir nog till att bara hålla sig inne då. 
  • Anonym (Kaffedraken)

    Dag 8: Efter gårdagens försök till utevistelse i ca 4 minuter blev jag sämre, men idag på morgonen kändes det rätt okej igen. Jag har värmedyna att ligga på en stund innan jag somnar och det känns väldigt bra för lungorna.


     
    Jag torrhostar och det retar och ömmar i lungorna precis som förut. Jag kan inte alltid fylla lungorna helt när jag andas in. Det tar emot flera gånger, och sedan lyckas man plötsligt en gång. Känner igen det från när jag hade lungsäcksinflammation, men så länge det är stabilt så är det ingen fara.

    Dag 9-12: Samma som dag 8.

    Dag 13: Fortfarande djuphosta, öm och kli i lungorna, motstånd och blir lätt yr när jag försöker andas in fullt. Trött, sover säkert 10-11 timmar per dygn mot normalt 7. Fick feber igen i förrgår men den gick över.
     
    Ringde läkare igår och fick en veckas sjukskrivning till (om det behövs).
     
    Min man likadant, ont i lungorna och blev sämre och fick feber igen idag, fast han kände sig nästan bra för ett par dagar sen. Han jobbar hemifrån ett par timmar om dagen för det är vad han orkar.

    Dag 14-15:  Vi är väldigt less och vill göra saker men ingen orkar nåt för lungorna ömmar och man kan fortfarande inte andas ordentligt. Det räcker med att gå från köket tillbaka till sovrummet så är man trött. Vi har också fått mer svullna tonsiller igen och feber igen lite hipp som happ, några timmar här eller där, och sover mycket.

    Dag 16: Breakthrough! Något har släppt, nu kan jag äntligen använda hela lungvolymen igen så det känns lovande.
     
    Hostade dock sönder hela natten så är trött som bara den, min man sover fortfarande helt utmattad.
     
Svar på tråden Vilka symptom på Covid hade du?