• AvalonC

    30år och årslön i skulder, ingen vet om det.

    Vad gör du med pengarna du tjänar?

  • AvalonC
    Spillevinkeen skrev 2021-05-11 06:30:14 följande:

    Sparar gör jag väldigt mycket för att kunna ha en någorlunda buffert i framtiden. Sen betalar jag av med det som blir över efter räkningar.

    Gick också åt endel pengar till att starta bolag som sakta nu börjar generera lite extra inkomster.

    Problemet är mest att jag har ingen aning om i vilken ände jag ska börja. Jag vill verkligen kunna köpa mig ett hus och börja bilda familj, men detta sätter ju stop för det. Vill kunna ge min familj en stabil framtid. 


    Okej, det intressanta är att veta vilken ränta du har på lånen och vad du har för ränta på ditt sparkonto.

    Har lånen högre ränta än sparkontot så bör du slänga in pengarna på skulderna istället.

    Fattar att det suger, men skulle du kunna satsa stort på jobba av skulderna först, och sedan börja spara till hus?

    För de pengarna som du betalar i ränta nu, kan du då spara i framtiden till ditt hus.

    Vårat huslån ligger på typ 1300:-/månad med en ränta på 1,9%, 550.000kr. Antar att om du tagit "dumma" lån så betalar du långt över det. Är det då inte roligare att kunba spara det till dig själv?

    Vad betalar du i bara ränta varje månad?
Svar på tråden 30år och årslön i skulder, ingen vet om det.