Bonusbarn i sovrummet
Bonusmamman2 skrev 2021-05-14 00:54:38 följande:
Tack för tipset! Ser det dock svårt med hemmakontor i både kök och vardagsrum samt behöv av att torka tvätt i vardagsrummet (då båda barnen tycker att kläderna ska tvättas efter varje användning), och barnen som sagt har det största sovrummet. Vi köpte våningssäng till dom förra året för att de skulle slippa se varann när de är i samma rum men eftersom de har svårt att respektera varann och ha en lämplig ljudvolym är det svårt. De kan givetvis hänga i köket, eller i vardagsrummet med oss vilket vi alltid bjuder in dom till att göra, men det brukar ändå vara våran säng som blir mest attraktivt för dom och det är där jag inte känner mig bekväm. Har tyvärr ingen klädkammare heller.. Men skickar gärna en skiss i morgon ifall du vill titta!Nu vet jag inte hur lägenheten ser ut, men skulle det råka vara så att den liknar våran så hade jag satt upp någon form av vägg mellan matplatsen och själva köksdelen av köket och låtit matplatsen bli den ena killens rum. Den andra killen hade fått det lilla sovrummet. Det stora sovrummet hade blivit ert sovrum plus hemmakontor. Köksbordet hade hamnat i vardagsrummet och fungerat som hemmakontor på dagarna. Och om barnen vill att det tvättas en massa extra så får de leva med att ha varsin torkställning i sina rum.