• V69

    Tjejer som spanar på mrkoll

    Tjejer, vad är det som motiverar er att kolla upp män (chef, kollegor osv) på mrkoll? Är det i såna fall där ni är uttråkad eller nyfiken, halv intresserad av någon? Varför?

  • Svar på tråden Tjejer som spanar på mrkoll
  • sextiotalist
    Anonym (Jovars.) skrev 2021-09-12 14:14:07 följande:

    Att kolla upp någons ekonomi och taxering är offentliga handlingar och var även långt före internets tid. Nej, personen blir inte informerad. Däremot så bör personen veta att hens ekonomi kan kollas upp av vem som helst helt lagligt och det är offentliga uppgifter.


    Fast det är inte alla uppgifter som är offentliga. Endast de som står i beslutet från skatteverket.

    Lönerna på privata företag är inte offentliga, inte heller banktillgångar (om de inte finns med i skatteverkets beslut)
  • LadyJane
    Anonym (Vad??) skrev 2021-09-14 09:47:14 följande:
    Nej alla gör inte det. Första gången jag läste om den sidan var i det här inlägget. Jag har aldrig kollat någon av mina dater. Jag lever ff.
    Klart att inte "alla" gör det, knappast gamel Melker 98 år men man kan inte låta undantagen vara regel.
    Du verkade missa min poäng? Den att på familjeliv är de flesta otroligt måna att hålla hårt på en putsad fasad. Det blir faktiskt rätt löjligt när man tex kollar upp trafiken på mrkoll och liknande.
  • Anonym (Jovars.)
    sextiotalist skrev 2021-09-14 09:48:15 följande:

    Fast det är inte alla uppgifter som är offentliga. Endast de som står i beslutet från skatteverket.

    Lönerna på privata företag är inte offentliga, inte heller banktillgångar (om de inte finns med i skatteverkets beslut)


    Det som är offentligt ger tillräcklig information om karaktärsdragen personen har - att hen inte investerat sina tillgångar i en kapitalinkomst t ex. Det räcker väl att veta för att dra en slutsats om vad för slags person man har att göra med?
  • Anonym (Fbi)

    Jag kollar upp folk på både MR.Koll och Lexbase. För det första är jag nyfiken och för det andra så vill jag se om personen jag lär känna är dömd för något brott.

  • Anonym (In)
    Anonym (Fbi) skrev 2021-09-15 10:29:20 följande:

    Jag kollar upp folk på både MR.Koll och Lexbase. För det första är jag nyfiken 


    Går inte det att göra gratis. Betalar du en en stor summa 
  • Kexsmula

    Jag har en bekant som blivit dömd för kvinnomisshandel/kvinnofridskränkning vilket man ser på Mr Koll, ändå har jag aldrig varit rädd i hans sällskap och han har aldrig rört mig. Han mår skitkasst över att alla kan läsa det där, men som jag skrev tidigare utelämnar en dom oftast viktig information och visar inte nödvändigtvis hela sanningen. Hoppas att folk förstår detta när de ser den där röda varningstriangeln (vilken dyker upp under ens namn vid småsaker som trafikförseelser och annat) 

  • SweeneyToad
    Kexsmula skrev 2022-01-19 18:04:17 följande:
    Jag har en bekant som blivit dömd för kvinnomisshandel/kvinnofridskränkning vilket man ser på Mr Koll, ändå har jag aldrig varit rädd i hans sällskap och han har aldrig rört mig. Han mår skitkasst över att alla kan läsa det där, men som jag skrev tidigare utelämnar en dom oftast viktig information och visar inte nödvändigtvis hela sanningen. Hoppas att folk förstår detta när de ser den där röda varningstriangeln (vilken dyker upp under ens namn vid småsaker som trafikförseelser och annat) 
    Är han dömd för misshandel av sin flickvän/sambo/fru? Personer som misshandlar sin partner behöver inte alls misshandla bekanta, utan kanske bara misshandlar frun. 

    Finns ingen ursäkt till misshandel, spelar ingen roll om det inte är ''hela sanningen''. 
  • Anonym (Ingen stalker)

    Jag är ingen stalker så jag kollar inte upp folk. Jag hatar sajter som mrkoll. Andra människor har inte att göra med var någon annan bor, hur mycket denne tjänar osv. Det borde vara olagligt. Hoppas det blir olagligt med såna stalking-sajter. 

  • Kexsmula
    SweeneyToad skrev 2022-01-19 18:09:34 följande:
    Är han dömd för misshandel av sin flickvän/sambo/fru? Personer som misshandlar sin partner behöver inte alls misshandla bekanta, utan kanske bara misshandlar frun. 

    Finns ingen ursäkt till misshandel, spelar ingen roll om det inte är ''hela sanningen''. 
    Det var ett ex till honom. Hon är känd för att vara väldigt labil och otroligt aggressiv. De hade bägge varit påverkade och hon började puckla på honom och sedan anmälde hon honom för att han försvarat sig. Hann ångrar visserligen att han försvarade sig, men han är ingen kvinnomisshandlare.
Svar på tråden Tjejer som spanar på mrkoll