• Anonym (*)
    Thu 13 May 2021 22:58
    2360 visningar
    79 svar
    79
    2360

    Sambo som drar hemifrån, hur hade ni reagerat?

    Om er sambo plötsligt började dra hemifrån på kvällar mitt i veckan och vara borta typ 21:30-02:30, och hävdar att han är hos en ny manlig bekantskap... Hur hade ni reagerat? Jag tycker det låter rent ut sagt skitkonstigt att två män som precis lärt känna varandra skulle umgås sena kvällar och en bit in på natten flera kvällar mitt i veckan sådär(?). Han vill inte heller berätta var den här 41-årige mannen bor. Överreagerar jag om jag helt sonika slänger ut honom?

  • Svar på tråden Sambo som drar hemifrån, hur hade ni reagerat?
  • Thu 13 May 2021 23:02
    #1

    Jag det är helt klart jätteskumt och kommer att pågå så länge du tillåter det. 


    Av självrespekt, kräv att han lägger korten på bordet och ställ krav. 

  • Thu 13 May 2021 23:03
    #2

    Extremt konstigt ju:/

  • Anonym (Y)
    Thu 13 May 2021 23:06
    #3

    Det låter verkligen misstänkt. Och att hanninte kan berätta var han bor? Öh va? Jag har varit otrogen en gång i en tidigare relation, något jag aldrig kommer göra om, men då gjorde jag precis likadant. Nu måste det såklart inte vara så men det är ett väldigt skumt beteende. Det visar på brist på respekt oavsett. Har han berättat vart han träffade vännen? Ni behöver prata om detta. Du kan säga som det är och om han verkar skum med det så beror det på att det är något skumt med det.

  • Anonym (*) Trådstartaren
    Thu 13 May 2021 23:09
    #4

    Han beter sig jättemärkligt kring hela grejen, säger att han inte minns vart han bor fast han uppenbarligen hittat dit på egen hand ett par ggr bara denna veckan? Svarar inte i telefonen när han är borta heller. Har god lust att bara skicka ut honom på studs, känns inte som jag kommer få något vettigt ur honom. Hade känts skönt att få bekräftat att han ljuger så jag slapp tvivla på min egen magkänsla liksom (varför gör man alltid det?) men vet inte hur eller om det är värt besväret. Så jävla konstigt beteende

  • Thu 13 May 2021 23:12
    #5
    Anonym (*) skrev 2021-05-13 23:09:15 följande:

    Han beter sig jättemärkligt kring hela grejen, säger att han inte minns vart han bor fast han uppenbarligen hittat dit på egen hand ett par ggr bara denna veckan? Svarar inte i telefonen när han är borta heller. Har god lust att bara skicka ut honom på studs, känns inte som jag kommer få något vettigt ur honom. Hade känts skönt att få bekräftat att han ljuger så jag slapp tvivla på min egen magkänsla liksom (varför gör man alltid det?) men vet inte hur eller om det är värt besväret. Så jävla konstigt beteende


    Tror redan du vet svaret vad som pågår, kanske inte ens värt matchen att försöka få något ur honom. Ställ hans skit på trappen och lämna det där bakom dig. 
  • Anonym
    Thu 13 May 2021 23:19
    #6

    har ni gemensamma barn?

  • Anonym (Linn)
    Thu 13 May 2021 23:20
    #7

    Varför inte röka ut honom ordentligt? Kanske enda sättet att faktiskt få ett svar. Kontakta hans föräldrar, syskon och vänner. Säg att du är orolig för honom, att han börjat vara borta i flera timmar och när du frågar var han är så svarar han: Hos en vän som jag inte minns var han bor.

    Låt som att du tror att han mår dåligt.

    Han kommer att bli ansatt från alla håll av släkt och vänner och blir till slut tvungen att säga vad han håller på med.

  • Thu 13 May 2021 23:21
    #8
    Anonym (*) skrev 2021-05-13 22:58:45 följande:
    Överreagerar jag om jag helt sonika slänger ut honom?
    Nej. Men alltså, kunde han inte ha hittat på en bättre historia? Till och med min exman kom på en bättre historia än det där.
  • Anonym (*) Trådstartaren
    Thu 13 May 2021 23:59
    #9
    Anonym skrev 2021-05-13 23:19:30 följande:

    har ni gemensamma barn?


    Ja. Vilket gör mig mer förbannad än någon otrohet i världen, han svarar inte ens i telefon om det något viktigt...tyckrr det är extremt respektlöst mot både mig och barnen
  • Anonym
    Fri 14 May 2021 00:19
    #10
    Anonym (*) skrev 2021-05-13 23:59:49 följande:
    Ja. Vilket gör mig mer förbannad än någon otrohet i världen, han svarar inte ens i telefon om det något viktigt...tyckrr det är extremt respektlöst mot både mig och barnen
    Beställ tid på familjerådgivning
    Han kan inte dra från ansvaret för barnen
    Du behöver hjälp utifrån att hantera detta
Svar på tråden Sambo som drar hemifrån, hur hade ni reagerat?