• Anonym (Trama­dol -Lotta­)
    Fri 14 May 2021 23:20
    1220 visningar
    66 svar
    66
    1220

    Sluta med Tramadol-behöver råd

    Hej.

    Jag har haft tramadol i säkert 10 år för smärta. Nu vill läkaren att jag ska fasa ut och sluta med den.

    Och jag är med på tåget MEN. Hon tar inget ansvar, hon sa bara, nu tar du 2 kapslar om dagen ist för 3 ett tag så får vi se sen.... vi får se?!?

    Jag har tagit 3 kapslar per dag i många år.

    Eftersom jag visste att hon skulle genomföra detta så gick jag ner till 2 kapslar om dagen ca 2 veckor innan jag skulle till henne för ja visste inte

    hur snabbt hon ville att den här processen skulle gå. Har jätteont i kroppen nu, mår illa,

    jättemycke myrkryp i benen så ja kan inte sova på natten mm. Hur ska ja våga gå ner till en kapsel om dagen? Ska inte läkaren ta ansvar o

    stödja mig i detta? Jag mår skitdåligt och imorrn är det lördag.. går inte att nån nån.

    Va ska ja göra? Hur ska jag göra?

    Tacksam för svar

  • Svar på tråden Sluta med Tramadol-behöver råd
  • Sat 15 May 2021 00:30
    #1

    Oj, ingen aning du. Jag hoppas verkligen att det ska gå bra för dig att sluta med det.

    Önskar dig lycka till med det!

  • Sat 15 May 2021 00:31
    #2

    Gör då allt du kan för att kunna sluta med dom. Försök få råd och stöd.

  • Anonym (Sambo­n)
    Sat 15 May 2021 00:49
    #3

    Min sambo missbrukade tramadol som drog, han tog alltså många tabletter för att bli hög. Han röker hasch också och det har jag inte så mycket emot, men det där jävla tramadolet hatade jag. Han blev personlighetsförändrad och elak, och hans avtändningar var vidriga. Till slut orkade jag inte mer utan ställde ett ultimatum, antingen slutar han med tramadolet eller så lämnar jag honom. Jag tog kontakt med en beroendemottagning och vi gick på samtal där, det hjälpte honom delvis men till största delen tog han sig igenom det själv. Han hade några riktigt jobbiga dygn när han låg och kallsvettades och hade pirrningar i benen och mardrömmar. Han fick ett par återfall men han lyckades faktiskt sluta till sist.

    Du måste bara ta dig igenom helvetet, men det går över. Tramadol är något av det jävligaste du kan bli beroende av och det är svårt att sluta. Man borde inte använda det alls enligt min mening, vare sig som medicin eller drog. Fattar inte att läkare skriver ut det till folk.

    Om du inte får bra stöd av din läkare så ta kontakt med en beroendemottagning. Du kommer att klara det, jobbigt som fan men du måste sluta.

  • Anonym (Trama­dol -Lotta­) Trådstartaren
    Sat 15 May 2021 00:56
    #4
    Mackan1978 skrev 2021-05-15 00:30:21 följande:

    Oj, ingen aning du. Jag hoppas verkligen att det ska gå bra för dig att sluta med det.

    Önskar dig lycka till med det!


    Tack snälla :)
  • Anonym (Trama­dol -Lotta­) Trådstartaren
    Sat 15 May 2021 01:00
    #5
    Mackan1978 skrev 2021-05-15 00:31:13 följande:

    Gör då allt du kan för att kunna sluta med dom. Försök få råd och stöd.


    Läkaren bryr sig inte så jag vet inte var
  • Anonym (Trama­dol -Lotta­) Trådstartaren
    Sat 15 May 2021 01:02
    #6
    Anonym (Sambon) skrev 2021-05-15 00:49:19 följande:

    Min sambo missbrukade tramadol som drog, han tog alltså många tabletter för att bli hög. Han röker hasch också och det har jag inte så mycket emot, men det där jävla tramadolet hatade jag. Han blev personlighetsförändrad och elak, och hans avtändningar var vidriga. Till slut orkade jag inte mer utan ställde ett ultimatum, antingen slutar han med tramadolet eller så lämnar jag honom. Jag tog kontakt med en beroendemottagning och vi gick på samtal där, det hjälpte honom delvis men till största delen tog han sig igenom det själv. Han hade några riktigt jobbiga dygn när han låg och kallsvettades och hade pirrningar i benen och mardrömmar. Han fick ett par återfall men han lyckades faktiskt sluta till sist.

    Du måste bara ta dig igenom helvetet, men det går över. Tramadol är något av det jävligaste du kan bli beroende av och det är svårt att sluta. Man borde inte använda det alls enligt min mening, vare sig som medicin eller drog. Fattar inte att läkare skriver ut det till folk.

    Om du inte får bra stöd av din läkare så ta kontakt med en beroendemottagning. Du kommer att klara det, jobbigt som fan men du måste sluta.


    Det jobbiga är att jag mår dåligt redan nu när jag gått från 3 kapslar till 2. Jag vågar inte ens tänka hur jag ska må när jag sänker ytterligare....
  • Anonym (Lok)
    Sat 15 May 2021 01:05
    #7
    Anonym (Tramadol -Lotta) skrev 2021-05-14 23:20:24 följande:

    Hej.

    Jag har haft tramadol i säkert 10 år för smärta. Nu vill läkaren att jag ska fasa ut och sluta med den.

    Och jag är med på tåget MEN. Hon tar inget ansvar, hon sa bara, nu tar du 2 kapslar om dagen ist för 3 ett tag så får vi se sen.... vi får se?!?

    Jag har tagit 3 kapslar per dag i många år.

    Eftersom jag visste att hon skulle genomföra detta så gick jag ner till 2 kapslar om dagen ca 2 veckor innan jag skulle till henne för ja visste inte

    hur snabbt hon ville att den här processen skulle gå. Har jätteont i kroppen nu, mår illa,

    jättemycke myrkryp i benen så ja kan inte sova på natten mm. Hur ska ja våga gå ner till en kapsel om dagen? Ska inte läkaren ta ansvar o

    stödja mig i detta? Jag mår skitdåligt och imorrn är det lördag.. går inte att nån nån.

    Va ska ja göra? Hur ska jag göra?

    Tacksam för svar


    Det är tyvärr bara att plåga sig och att inse att ljuset på andra sidan är långt mycket ljusare än det lju du har idag.

    Var beredd på ett helvete. Men du vet att du klarar det.
  • Anonym (Lok)
    Sat 15 May 2021 01:08
    #8
    Anonym (Tramadol -Lotta) skrev 2021-05-15 01:02:54 följande:

    Det jobbiga är att jag mår dåligt redan nu när jag gått från 3 kapslar till 2. Jag vågar inte ens tänka hur jag ska må när jag sänker ytterligare....


    Använd lidandet till din fördel. När du gått igenom det kommer du att uppskatta livet mer.

    Många tror att man blir olycklig av lidande. Tvärtom kan många vittna om att efter lidandet mår man mycket bättre än tidigare. Man måste bara igenom det och det är verkligen inte roligt. Men på andra sidan finns ljus.
  • Anonym (Trama­dol -Lotta­) Trådstartaren
    Sat 15 May 2021 01:10
    #9

    Det ja skulle behöva hjälp med är hur, jag ska sluta. Nu mår jag skitdåligt så ja klarar inte att gå ner till en om dagen. Exet hämtar hunden i morgon. Tur det, nu har jag bara mig själv att tänka på om jag blir liggande

  • Anonym (Trama­dol -Lotta­) Trådstartaren
    Sat 15 May 2021 08:34
    #10

    Knuffar lite

Svar på tråden Sluta med Tramadol-behöver råd