• Deprimerad12345

    För liten för att tappa fett?

    Har planer på att försöka tappa lite fett inför sommaren. Vad tycker ni, är jag för liten? Känns som det bara kommer bli ben kvar isf...

    Se bilden nedan.

  • Svar på tråden För liten för att tappa fett?
  • Anonym (Förvirrad)

    Varför ska du tappa fett som du inte ens har?

  • Anonym (Går alltid)

    Du kan alltid deffa om du bara vill bränna av fettet tillfälligt, tycker dock inte det ser ut som att du behöver det?

    Svårt att estimera din muskelmassa, du får börja och se vart det tar vägen, är ju inte svårt att bryta om du tycker att du blir för smal.

    Ett bättre och mer hälsosamt sätt är att se över kost och träningsvanor.

  • Anonym (Går alltid)

    Då funkar deffning men som sagt, svårt att säga hur mycket som räcker för dig.

    Kombinera vettig kost med magövningar så borde du få ett resultat iaf.

  • Anonym (Inte till sommaren)

    Om du vill ha magrutor till sommaren så får du nog sikta på 2022.

    "Under 15% kroppsfett hos män och 25% hos kvinnor brukar man kunna börja urskilja lite linjer över magen, särskilt i bra belysning. Ner mot 10% (15-18% för kvinnor) brukar de flesta ha synliga magrutor"

    Jag skulle gissa på att du ligger runt 17-20% idag kanske?

    www.gymlivet.com/kroppsfett-procent-kalkylator/

    Eftersom jag inte har några uppgifter så är detta ren spekulation.

    Men om du idag väger 74kg med 18%fett så har du ca 61kg fettfri massa. Om vi lägger på 12%fett så landar du på 68kg förutsatt att din fettfria/muskelmassa är den samma (Matten kanske inte är hundra men ger ändå en fingervisning).

    Så tror att du kanske behöver ned 6kg. 1kg fett = 7000kcal, så bra proteinrik kost men med ett kaloriunderskott och mycket träning, det kommer tyvärr ta tid.

Svar på tråden För liten för att tappa fett?