Inlägg från: Anonym (Laura) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Laura)

Vill göra abort på grund av delade magmuskler.

Anonym (Abort) skrev 2021-05-16 14:43:21 följande:
    Fin du är. Tack för din empati.
    Jag inser att det bottnar i en rädsla över att bli övergiven, inte duga osv.
    Min sambo tycker att jag är onödigt nojig och berättar att han tycker jag är fin... men det är klart, han har ju inte sett hur jag kanske ser ut sen, och han har inte sett min mage i dagsljus på år och dar för mina komplex jag redan har med hängig hud..

Jag försöker andas.. och tänka att jag kanske överdriver påverkan av det, att det kanske inte blir värre än "vad det redan är"? Magen kanske går tillbaka till det den är idag (mammamage har jag redan).
    I mitt huvud föreställer jag mig en delning på 5-6 cm plötsligt och att jag aldrig får upp styrkan, att alla organ ska välla fram och att jag går runt helt sne för att jag har ont i ryggen, att jag är ful och att jag blir ensam.. med mitt självhat...
    :(

Samtidigt tänker jag att jag är helt dum i huvudet som överväger att ta bort ett barn pga mitt egna utseende och min rädsla för att inte duga och bli älskad av partnern..
    Och OM nu din sambo skulle lämna dig enbart på grund av hur din mage ser ut efter att du har fött hans barn, är det verkligen en partner du vill ha i ditt liv? 
Svar på tråden Vill göra abort på grund av delade magmuskler.