• Aamon

Vill göra abort på grund av delade magmuskler.

Anonym (Abort) skrev 2021-05-16 11:31:01 följande:

Har alla normala magar här? Ingen delning?

Känner mig så ensam i detta också.

Jag har delade magmuskler efter första barnet. Tränade precis som man skulle men magmusklerna gick aldrig ihop. Vet att de flesta andra på mammamageträningen löste ut det hela ganska snabbt, men jag fick aldrig tillbaka samma styrka vilket sannolikt beror på delningen. Får in ca 2-3 fingrar främst ovan naveln. Tycker dock att jag efter tid lärt mig att kompensera för det hela så jag funktionsmässigt inte lider så mycket av det. Magen gick utseendemässigt tillbaka efter en tid, förutom när jag reser mig från liggande och glömmer att aktivera rätt muskler. Blir då som en pyramid på magen, vilket ju är tecken på att det inte är som det ska. Är nu gravid igen, bf i dagarna, och vi får väl se hur det blir efter denna gång. Utseendet är ju inte så viktigt utan fokus är ju god funktion.
  • Aamon
    Anonym (Abort) skrev 2021-05-22 00:26:44 följande:

Jag har träffat en kunnig nu och hon sa att på en skala 1 till 4 så har jag "knappt en 2a". Och hon sa att även om jag har en viss delning så har jag god kontroll på magen så funktionen finns där och jag kan fortsätta träna upp musklerna så jag blir starkare i magen.

Vet ännu inte vad jag ska göra dock.

Har blivit orolig för allt nu.. magens muskler, slapp lös skrynklig hud, bristningar.. att jag ska bli förstörd mellan benen, framfall..

Jag orkar inte med det här.

Måste bara få återkomma såhär 3 veckor efter min andra förlossning. Delningen jag hade efter första förlossningen är konstigt nog mindre nu! Ryggen känns mycket bättre och jag känner redan nu att jag funktionsmässigt är ungefär som tidigare.

Har redan gått ner 10 av 16 kilo jag gick upp, huden är fortfarande lös men magen har närmast blivit plattare än innan? Bristningar fick jag 2 på höfterna, men de är ljust röda och inte djupa. Fick samma förra graviditeten och de blektes snabbt.
Svar på tråden Vill göra abort på grund av delade magmuskler.