• Anonym (F..F..)

    Messade foton men fick inga svar?

    Har människor tappat all hyfs eller är det mig det är fel på?

    Min telefon hade gjort en fotovideo på sambon och hans två bästa vänner som jag skickade till alla inblandade. Jag fick inget svar av någon av dom förutom sambon förstås som sa till mig personligen att den var trevlig. Men hans vänner skickade inget "tack, trevligt, good times" ingenting! Är inte det lite ohyfsat? Hur jobbigt är det att skicka en jädrans smiley om inte annat?

  • Svar på tråden Messade foton men fick inga svar?
  • Anonym (He's just not that into you)

    De kanske inte var så intresserade av att få en sån video.... Särskilt män är 1) rätt ointresserade och 2) urusla på att visa sådan uppskattning.

    Dagens tips: gör saker utan att förvänta dig någon motprestation, gör det för att du vill vara snäll bara.

  • Gameofthrones

    Brukar du vanliga fall få sms av personerna?

  • Gameofthrones

    Om inte så kanske dom tycker att du är jobbig?

  • Anonym (sss)
    Anonym (F..F..) skrev 2021-05-17 14:35:46 följande:

    Har människor tappat all hyfs eller är det mig det är fel på?

    Min telefon hade gjort en fotovideo på sambon och hans två bästa vänner som jag skickade till alla inblandade. Jag fick inget svar av någon av dom förutom sambon förstås som sa till mig personligen att den var trevlig. Men hans vänner skickade inget "tack, trevligt, good times" ingenting! Är inte det lite ohyfsat? Hur jobbigt är det att skicka en jädrans smiley om inte annat?


    Varför skickade du? Jag menar, visste de om det, hade de önskat det osv. 

    Jag tänker att dels kanske det mest är du som tycker sånt är kul? (jag tycker det är kul med sånt men jag har vänner som verkligen inte bryr sig alls).
    Sedan är det idag så enkelt, folk drar ihop filmer hit och dit så det är ungefär som att dricka vatten - vanligt alltså. Trist om du uppfattar det som ohövligt, men de kanske helt enkelt inte ser det som du gör - att det är en trevlig grej och snällt av dig att skicka. De kanske bara ser det som ännu en i raden av en massa filmer? 
  • Anonym (F..F..)

    Kan inte citera men nummer 1; om någon har tagit sig tid så skriver man väl något eller skickar en om inte annat. Sååååå ointressant kan det inte vara att se gamla foton på en själv och ens vänner. En av dom har tom foton i ram hemma på vänner.

    Sen kan jag förstå att man inte är superintresserad men det handlar inte så mycket om det tycker jag som att man ger respekten att visa att man har sett/fått något.

    Det irriterar mig ännu mer att jag har haft den där videon i flera månader men inte skickat den pga att jag inte ville störa dom eller trodde att dom inte skulle bry sig men sen tog jag mod till mig och skickade den ändå och fick noll respons. Jag tycker det är dålig uppförande av dom men det får väl stå för mig.

  • Anonym (Teddy)
    Anonym (F..F..) skrev 2021-05-17 14:35:46 följande:

    Har människor tappat all hyfs eller är det mig det är fel på?

    Min telefon hade gjort en fotovideo på sambon och hans två bästa vänner som jag skickade till alla inblandade. Jag fick inget svar av någon av dom förutom sambon förstås som sa till mig personligen att den var trevlig. Men hans vänner skickade inget "tack, trevligt, good times" ingenting! Är inte det lite ohyfsat? Hur jobbigt är det att skicka en jädrans smiley om inte annat?


    Klart det är ohyfsat att inte säga ens ett kort tack när någon har gjort något för en oavsett om det var efterfrågat eller inte. Men artighet verkar ha blivit omodernt och det är var och en för sig själv som gäller.
  • Anonym (He's just not that into you)
    Anonym (F..F..) skrev 2021-05-17 14:46:39 följande:

    Kan inte citera men nummer 1; om någon har tagit sig tid så skriver man väl något eller skickar en om inte annat.


    Eeeeh nej. Inte alltid. Särskilt inte om det är oombett.
  • Fiona M
    Anonym (F..F..) skrev 2021-05-17 14:46:39 följande:

    jag har haft den där videon i flera månader men inte skickat den pga att jag inte ville störa dom eller trodde att dom inte skulle bry sig men sen tog jag mod till mig och skickade den ändå


    Det låter som det här med SMS är en större grej för dig helt enkelt.
  • Anonym (F..F..)
    Gameofthrones skrev 2021-05-17 14:43:46 följande:
    Brukar du vanliga fall få sms av personerna?
    Ja det händer och vi har även haft grupp-sms ibland.
    Gameofthrones skrev 2021-05-17 14:44:47 följande:
    Om inte så kanske dom tycker att du är jobbig?
    Fast om dom tycker att en person är jobbig som skickar typ ett sms om året är jobbig så får det stå för dom.
    Anonym (sss) skrev 2021-05-17 14:46:24 följande:
    Varför skickade du? Jag menar, visste de om det, hade de önskat det osv. 

    Jag tänker att dels kanske det mest är du som tycker sånt är kul? (jag tycker det är kul med sånt men jag har vänner som verkligen inte bryr sig alls).
    Sedan är det idag så enkelt, folk drar ihop filmer hit och dit så det är ungefär som att dricka vatten - vanligt alltså. Trist om du uppfattar det som ohövligt, men de kanske helt enkelt inte ser det som du gör - att det är en trevlig grej och snällt av dig att skicka. De kanske bara ser det som ännu en i raden av en massa filmer? 
    Den kom upp i telefonen och jag tänkte att dom skulle tycka att det var kul att se foton på dom tillsammans genom åren. Har ingen aning om dom får hundra filmer i veckan men tvivlar starkt på det då dom är äldre och inte håller på med social media. Även om dom inte uppskattade det av någon orsak så tycker jag ändå att det är ohövligt att inte ens skicka en tillbaka.


  • Anonym (F..F..)
    Anonym (Teddy) skrev 2021-05-17 14:48:37 följande:
    Klart det är ohyfsat att inte säga ens ett kort tack när någon har gjort något för en oavsett om det var efterfrågat eller inte. Men artighet verkar ha blivit omodernt och det är var och en för sig själv som gäller.
    Lika sant som amen i kyrkan.


Svar på tråden Messade foton men fick inga svar?