• Anonym (Kebbdif)

    Sexiga bilder på ex

    Jag vet inte vad jag ska göra och behöver era åsikter om detta.

    Jag satt vid min pojkväns dator och letade efter bilder på oss till ett kollage jag tänkte göra till våran ettårsdag. När jag bläddrade mellan alla mappar (han har hundratals olika med olika namn och ännu fler mappar i sig så bilder kan hamna vart som helst) råkade jag komma över en massa bilder på honom och hans ex. Många va vanliga bilder men en hel del va väldigt avklädda och fokuserade på vissa kroppsdelar.

    Jag stängde ner direkt för jag blev jätteobekväm, både av bilderna på dom när dom pussas och myser och de avklädda bilderna såklart.

    Jag vet inte om jag ska ta upp detta med honom, det känns fel att be honom radera bilderna (tycker han borde haft vett själv att göra det när dom gjorde slut) men jag känner mig inte helt bekväm med att han har avklädda bilder på sitt ex heller. Kan inte tänka mig att hon heller är speciellt bekväm med det. Jag hade inte velat att mina ex har såna bilder av mig iaf.

    Vad tycker ni jag ska göra? Släppa det eller ta upp det?

    Tacksam för alla svar!

  • Svar på tråden Sexiga bilder på ex
  • Anonym (Tjej)

    Ingen normal människa har såna bilder kvar.

    Mitt ex hade en mapp med sånt. Han var en psykopat.

  • Anonym (öh)

    Oj, 1. varför ska du göra ett kollage till ert ettårsdag? 2. men har inte tillräckligt med bilder själv? 

    Weird att leta igenom bilder på någon annans dator, men ändå:

    Jag orkar sällan gå igenom gamla bilder och sortera / radera. Har massa bilder på ex, är ju trevliga minnen för mig :) betyder inte att jag har några känslor nu! Har bilder med vänner jag inte har kontakt med längre också etc. 

    Hur gamla är ni? :)

  • Anonym (L)

    Hade du tillåtelse att gå igenom bilder på hand dator? Annars får du nog tänka dig för innan du säger något. Annars kan du ju ta upp det åtminstone och fråga hur det kommer sig att bilderna finns kvar. Men jag vet inte, det kanske är konstigt att spara såna bilder. Personligen så hade jag inte brytt mig om jag hittat bilder. Både jag och min man har massa bilder på våra ex och vissa är säkert sexiga. Minns att jag sett en bild där hans ex var naken i förbifarten när vi kollade gamla bilder. Skulle gissa att den finns kvar.

  • Anonym (Kebbdif)
    Anonym (öh) skrev 2021-05-18 01:11:19 följande:

    Oj, 1. varför ska du göra ett kollage till ert ettårsdag? 2. men har inte tillräckligt med bilder själv? 

    Weird att leta igenom bilder på någon annans dator, men ändå:

    Jag orkar sällan gå igenom gamla bilder och sortera / radera. Har massa bilder på ex, är ju trevliga minnen för mig :) betyder inte att jag har några känslor nu! Har bilder med vänner jag inte har kontakt med längre också etc. 

    Hur gamla är ni? :)


    1. För jag tycker det skulle vara kul att ha fysiska bilder på oss och inte bara på datorn. 2. För att jag inte äger en dator och alla våra bilder, mina, hans och gemensamma hamnar där.

    Jag tror inte han har känslor kvar heller men jag blir bara obekväm av tanken. Vi är båda 30ish. Tack för svar
  • Anonym (Kebbdif)
    Anonym (L) skrev 2021-05-18 03:45:05 följande:

    Hade du tillåtelse att gå igenom bilder på hand dator? Annars får du nog tänka dig för innan du säger något. Annars kan du ju ta upp det åtminstone och fråga hur det kommer sig att bilderna finns kvar. Men jag vet inte, det kanske är konstigt att spara såna bilder. Personligen så hade jag inte brytt mig om jag hittat bilder. Både jag och min man har massa bilder på våra ex och vissa är säkert sexiga. Minns att jag sett en bild där hans ex var naken i förbifarten när vi kollade gamla bilder. Skulle gissa att den finns kvar.


    Jag får ju använda hans dator och han säger ju att han inte har någonting att dölja(han har inte sagt det specifikt i detta sammanhang då vi inte pratat om det men i allmänhet) vilket måste betyda att han inte tycker det är nåt konstigt att ha kvar dom och att jag kan se dom.

    Jag tycker det är jättekonstigt. Av respekt för både gammal och ny partner raderar jag allt sånt så fort det tar slut. För mig känns det som en självklarhet att göra det när man inte har något sexuellt med personen längre.

    Kanske bara är jag som är så noga med sånt.
  • Anonym (Kebbdif)
    Anonym (Tjej) skrev 2021-05-18 00:37:16 följande:

    Ingen normal människa har såna bilder kvar.

    Mitt ex hade en mapp med sånt. Han var en psykopat.


    Oj tråkigt för dig ???? hoppas min inte är psykopat iaf haha
  • Anonym (normalt)

    Jag tycker inte det är konstigt att man har bilder från en tidigare relation. Bara för att man träffar en ny partner så behöver man inte radera sitt liv man hade tidigare. Så deras minnen och upplevelser från resor mm är även hans minnen. Sen kan man vara lite smidigare och kanske ladda ner alla sina bilder på en USB sticka. Men ni har inte vart hop så länge och han har väl helt enkelt inte tänkt på det. Du är åndå inne i hans dator och snokar.

  • DeNada

    Nej, jag hade inte varit bekväm med att min sambo medvetet skulle spara avklädda bilder på sitt ex.

    Fast ligger bilderna i en bortglömd mapp på en dator som kanske knappt används är det ju en möjlighet att dom helt enkelt är bortglömda.

  • Anonym (E)

    Med det där systemet tror jag att han inte ens vet att han har kvar dem. Säg som det är, att du råkade komma över dem, hur det får dig att må och ifall du vill att han gör sig av med dem. Gör han inte det får du fundera på hur viktigt det är för dig, om du kan leva med det eller måste avsluta relationen.

  • Anonym (Kebbdif)
    Anonym (normalt) skrev 2021-05-18 07:17:37 följande:

    Jag tycker inte det är konstigt att man har bilder från en tidigare relation. Bara för att man träffar en ny partner så behöver man inte radera sitt liv man hade tidigare. Så deras minnen och upplevelser från resor mm är även hans minnen. Sen kan man vara lite smidigare och kanske ladda ner alla sina bilder på en USB sticka. Men ni har inte vart hop så länge och han har väl helt enkelt inte tänkt på det. Du är åndå inne i hans dator och snokar.


    Jag tycker inte det är något fel att ha kvar vissa bilder på sina ex som minnen. Har man rest tillsammans så är det självklart dom ska finnas kvar. Det är det avklädda som stör mig. Jag har inte massa dickpics kvar av mina ex till exempel.

    Nej jag hoppas det bara är något han inte tänkt på. Tack för svar ????
Svar på tråden Sexiga bilder på ex