• Anonym (Orolig)

    Sambo slog mig

    Jag och sambon hade ett gräl tidigare idag. Onödigt och vi var båda trötta. Under grälet så slår han mig på handen.

    Är förvirrad över detta beteende och vet inte hur jag ska tänka. Han har aldrig skadat mig fysiskt innan, vi har bott ihop i 4 år.

    Han säger själv att han skäms över det.

  • Svar på tråden Sambo slog mig
  • Anonym (slagen man)

    Rent krasst, våld i en relation är aldrig bra. 

    I min relation så tog min flickvän i början till nävarna vid bråk, detta resulterade i att jag helt enkelt meddelade att om hon slog en gång till, så gick jag, för gott.

    Nu är ett slag på handen kanske inte lika allvarligt som det jag fick utstå, men mitt råd är att förlåta, prata om det, och framförallt, var ytterst vaksam på hans beteende. Skulle han slå igen, så gå, gå fort som fan och lämna relationen för gott.

  • Anonym (Kvinna blivit misshandlad)

    Han kommer nog att fortsätta.Du är värd ett bättre liv.Jag lämnade och det var det bästa jag gjort.Spring medans du kan.

  • Anonym (Tia)

    Ett slag är alltid ett varningstecken. Så var uppmärksam! Har han använt sig av psykiskt våld någon gång? Det är också varningsklockor att uppmärksamma. Det hänger ofta ihop.

    Fäller han negativa kommentarer om din familj och dina vänner? Klankar han ner på dig? Blir han lätt avundsjuk?

Svar på tråden Sambo slog mig