• Anonym (Nog)
    Tue 18 May 2021 23:20
    971 visningar
    20 svar
    20
    971

    Förklaring

    Hur skulle ni reagera och göra ifall eran ex säger ifall att du säger ifrån underhållstödet mot att du få hela ensamvårdnaden själv framför barnen och uttrycker verbalt tydligt och klart att hen ej vill ha något med barnen att och göra och dem ska lämna hen ifred trotts att hen jävlas i tingsrätten för att få vårdnaden? 

  • Svar på tråden Förklaring
  • Anonym
    Tue 18 May 2021 23:22
    #1

    Jag förstår inte vad du skriver.
    Vill han ge dig ensam vårdnad i utbyte mot at han slipper betala?

  • Anonym (Nog) Trådstartaren
    Tue 18 May 2021 23:32
    #2
    Anonym skrev 2021-05-18 23:22:04 följande:

    Jag förstår inte vad du skriver.
    Vill han ge dig ensam vårdnad i utbyte mot at han slipper betala?


    Det är mer att hon vill ge mig ensam vårdnaden ifall jag säger ifrån underhållstödet då slipper hon betala för barnen för hon vill ej ha barnen men ändå strävar efter att vinna kampen i tingsrätten att få ensamvårdnad.
  • Anonym
    Tue 18 May 2021 23:41
    #3
    Anonym (Nog) skrev 2021-05-18 23:32:52 följande:
    Det är mer att hon vill ge mig ensam vårdnaden ifall jag säger ifrån underhållstödet då slipper hon betala för barnen för hon vill ej ha barnen men ändå strävar efter att vinna kampen i tingsrätten att få ensamvårdnad.
    Vad vill du själv?
  • Anonym (Nog) Trådstartaren
    Tue 18 May 2021 23:49
    #4
    Anonym skrev 2021-05-18 23:41:34 följande:
    Vad vill du själv?
    Mina barn är mina ögonsten som jag strävar efter och vill dem bästa, men hon har som skyldighet att betala underhållstödet. Hon leker med barnen som om dem vore bollar i hennes händer som hon kastar höger och vänster. 

    Hur skulle ni agera?
  • Anonym
    Tue 18 May 2021 23:53
    #5
    Anonym (Nog) skrev 2021-05-18 23:49:08 följande:
    Mina barn är mina ögonsten som jag strävar efter och vill dem bästa, men hon har som skyldighet att betala underhållstödet. Hon leker med barnen som om dem vore bollar i hennes händer som hon kastar höger och vänster. 

    Hur skulle ni agera?
    Vad skulle vara barnens bästa?
  • Anonym (Nog) Trådstartaren
    Tue 18 May 2021 23:59
    #6
    Anonym skrev 2021-05-18 23:53:53 följande:
    Vad skulle vara barnens bästa?
    Där deras tygghet, säkerhet och mest av allt kärlek finns.
  • Anonym (Pappa­)
    Wed 19 May 2021 00:36
    #7

    Jag skulle säga "Taget, tack och hej" och resten skulle jag högaktningsfullt skita i.

  • Anonym (Nog) Trådstartaren
    Wed 19 May 2021 01:50
    #8
    Anonym (Pappa) skrev 2021-05-19 00:36:18 följande:

    Jag skulle säga "Taget, tack och hej" och resten skulle jag högaktningsfullt skita i.


    om jag förstått dig rätt så menar du att jag säger ifrån underhållstödet och får ensamvårdnaden?
  • Wed 19 May 2021 02:29
    #9
    +1

    Tacka ja till erbjudandet och sedan begära ut det ändå av försäkringskassan.

    Går inte att förhandla bort.

    Det hon gör kallas utpressning.

  • Anonym (Nog) Trådstartaren
    Wed 19 May 2021 21:51
    #10
    Friger skrev 2021-05-19 02:29:26 följande:

    Tacka ja till erbjudandet och sedan begära ut det ändå av försäkringskassan.

    Går inte att förhandla bort.

    Det hon gör kallas utpressning.


    Men det blir ju ett avtal via ombud, blir det inte så? Hon har tidigare nämt det innan huvudförhandlingen i tingsrätten, när jag sa det till ordföranden och bevisade via sms som hon skickade så nekade hon. Nu har jag bevis tydligt ljud och bild att hon säger så .. Skulle ordföranden i tingsrätten ta det som stark bevis eller ?
  • Anonym
    Wed 19 May 2021 22:31
    #11
    Friger skrev 2021-05-19 02:29:26 följande:

    Tacka ja till erbjudandet och sedan begära ut det ändå av försäkringskassan.

    Går inte att förhandla bort.

    Det hon gör kallas utpressning.


    skulle han vilja ha ut pengarna ändå så finns ju risken att hon drar gemensam vårdnad till rätten
  • Anonym (tobbe­)
    Wed 19 May 2021 22:43
    #12

    En lösning skulle vara att spela in henne i smyg när hon säger det. För det visar att hon skiter i barnen. Det är lagligt att spela in ett samtal som man själv är med i utan att berätta för den andra. Sen kan du spela upp inspelningen i tingsrätten. Då får dom höra att hon skiter i ungarna och då lär hon knappast kunna bråka om vårdnad och hon får betala. Ännu bättre om du får det på video. Du ska kanske kolla med någon advokat innan dock så att det är säkert att det räcker. Men det borde göra det.

  • Anonym (tobbe­)
    Wed 19 May 2021 22:48
    #13

    Såg nu att du redan har tänkt på det som jag skrev.

  • Anonym (Pappa­)
    Thu 20 May 2021 00:29
    #14
    Anonym (Nog) skrev 2021-05-19 01:50:10 följande:
    om jag förstått dig rätt så menar du att jag säger ifrån underhållstödet och får ensamvårdnaden?
    Det är precis vad jag menar. Det är viktigare för mig att barnen mårbra och att det fungerar så friktionsfritt som möjligt än att hålla på och bråka om pengar.
  • Thu 20 May 2021 07:52
    #15
    Anonym skrev 2021-05-19 22:31:11 följande:

    skulle han vilja ha ut pengarna ändå så finns ju risken att hon drar gemensam vårdnad till rätten


    Soc/rätten ändrar inte på ett fumgerande koncept. Dvs har ungen det bra hos pappan finns det inget mamman kan göra för att få tillbaka barnet. Och vice versa så klart. Alltså gäller det att få barnet först.
  • Thu 20 May 2021 08:01
    #16
    Anonym (Nog) skrev 2021-05-19 21:51:36 följande:

    Men det blir ju ett avtal via ombud, blir det inte så? Hon har tidigare nämt det innan huvudförhandlingen i tingsrätten, när jag sa det till ordföranden och bevisade via sms som hon skickade så nekade hon. Nu har jag bevis tydligt ljud och bild att hon säger så .. Skulle ordföranden i tingsrätten ta det som stark bevis eller ?


    Grundfelet är att pengarna är barnets rätt inte din. Därför du inte kan avsäga dig dom. Även det så klart i praktiska termer går att låta bli att kräva dom. Men begär du ut pengarna så spelar det ingen roll om kungen själv är vittne på avtalet när du avsadedig pengarna. Avtalet är inte giltigt.

    Men har du en ljud/bild-upptagning på hennes utpressning så tycker jag du ska visa det för rätten. Det stärker din sak.
  • Anonym (Nog) Trådstartaren
    Thu 20 May 2021 15:13
    #17
    Friger skrev 2021-05-20 08:01:40 följande:
    Grundfelet är att pengarna är barnets rätt inte din. Därför du inte kan avsäga dig dom. Även det så klart i praktiska termer går att låta bli att kräva dom. Men begär du ut pengarna så spelar det ingen roll om kungen själv är vittne på avtalet när du avsadedig pengarna. Avtalet är inte giltigt.

    Men har du en ljud/bild-upptagning på hennes utpressning så tycker jag du ska visa det för rätten. Det stärker din sak.
    Precis det är ju barnets rätt och inte mitt och jag kan säga ifrån den men samtidigt inte min rätt att göra det. 
    Anonym skrev 2021-05-19 22:31:11 följande:
    skulle han vilja ha ut pengarna ändå så finns ju risken att hon drar gemensam vårdnad till rätten
    Vi är redan inne i det och väntar beslut från tingsrätten och hoppas att det hinner skickas in via ombudet innan vi får beslut.
  • Anonym (Nog) Trådstartaren
    Thu 20 May 2021 15:19
    #18
    Friger skrev 2021-05-20 08:01:40 följande:
    Grundfelet är att pengarna är barnets rätt inte din. Därför du inte kan avsäga dig dom. Även det så klart i praktiska termer går att låta bli att kräva dom. Men begär du ut pengarna så spelar det ingen roll om kungen själv är vittne på avtalet när du avsadedig pengarna. Avtalet är inte giltigt.

    Men har du en ljud/bild-upptagning på hennes utpressning så tycker jag du ska visa det för rätten. Det stärker din sak.
    Vi har det inspelat på video där hon tydligt och klart säger ifall jag säger ifrån underhållet så ger hon mig ensamvårdnad.

    Vi är oroliga att det blir tvärtom ifall det skickas in, rättssystemet är så konstigt helt ärligt.
  • Anonym (Nog) Trådstartaren
    Thu 20 May 2021 15:20
    #19
    Anonym (tobbe) skrev 2021-05-19 22:48:18 följande:

    Såg nu att du redan har tänkt på det som jag skrev.


    Precis har gjort det och hoppas tingsrätten tar det på fullaste allvar-
  • Thu 20 May 2021 15:37
    #20
    Anonym (Nog) skrev 2021-05-20 15:19:49 följande:
    Vi har det inspelat på video där hon tydligt och klart säger ifall jag säger ifrån underhållet så ger hon mig ensamvårdnad.

    Vi är oroliga att det blir tvärtom ifall det skickas in, rättssystemet är så konstigt helt ärligt.
    Jo, fru Justitia är blind ibland.

    Lika så förstod jag det som att rättegången har varit och att ni väntar på domen. Då ska domstolen i princip inte beakta det ni skickar in i efterhand. Motparten har ju inte fått möjlighet att bemöta detta.

    Men... skicka in det ändå. Även domstolen består av människor... Så helt kommer dom ju inte kunna bortse från saken om det står och väger.
Svar på tråden Förklaring