• Anonym (Tjej, 24)
    Wed 19 May 2021 00:23
    1364 visningar
    13 svar
    +1
    13
    1364

    ALLTID ÅNGEST VID NY SEXPARTNER

    Nu har jag träffat en kille som verkar helt fantastisk men är så jävla orolig att det kommer ?krocka? när vi kommer till sänghalmen. Jag har alltid använt kondom vid alla mina samlag då jag alltid velat vänta med att köra utan tills det blir mer seriöst. Sedan har jag väl tänkt att båda två ska testa sig för ev sjukdomar för att visa hänsyn och respekt till varandra. Att testa sig är skitjobbigt men vem fan väljer att riskera en könssjukdom hellre än att testa sig? Så jävla korkat enligt mig.

    Så nu har man sån jävla ångest för att ta upp det här med honom framöver... om det nu blir nått seriöst. Orkar fan inte med en till som ska tycka man är ?tjatig och gnällig? för att man vill ha säkert sex! Den senaste jag var med ville absolut inte testa sig och vill köra utan kondom trots att han sköt om hur mycket oskyddat sex han haft innan mig.

    Hjälp! Vad tycker ni? Är det okej att fråga sin partner om båda kan testa sig innan man skippar kondomen? Hur ställer man frågan på ett bra sätt så han inte tar illa upp? Har alltid ångest när det kommer är en ?ny? sexpartner :(

  • Svar på tråden ALLTID ÅNGEST VID NY SEXPARTNER
  • Wed 19 May 2021 02:48
    #1

    Ja, gör båda det så är ingen utpekad. Säg att det är en principsak för dig bara.

    Är ju inget svårt. Brukar ta 10min så är det klart.

    Jag avskyr också kondomer men jag vill inte springa runt med dolda sjukdomar eller smitta andra. Testar mig alltid om jag haft ny partner där jag kört okyddat. Även om jag tror det är lugnt.

    Bättre om båda testar innan såklart.

  • Anonym (Tråki­gt att män inte ta ansvar­)
    Wed 19 May 2021 05:06
    #2

    Du ska inte behöva oroa dig för detta egentligen.Det är din kropp och det är viktigt att vara rädd om sin kropp .Han ska acceptera detta,i annat fall ser jag honom som oansvarig och utan respekt.Kräv detta,annars kan han dra.

  • Jonnyn­ilsson
    Wed 19 May 2021 07:34
    #3
    +1
    Anonym (Tjej, 24) skrev 2021-05-19 00:23:40 följande:

    Nu har jag träffat en kille som verkar helt fantastisk men är så jävla orolig att det kommer ?krocka? när vi kommer till sänghalmen. Jag har alltid använt kondom vid alla mina samlag då jag alltid velat vänta med att köra utan tills det blir mer seriöst. Sedan har jag väl tänkt att båda två ska testa sig för ev sjukdomar för att visa hänsyn och respekt till varandra. Att testa sig är skitjobbigt men vem fan väljer att riskera en könssjukdom hellre än att testa sig? Så jävla korkat enligt mig.

    Så nu har man sån jävla ångest för att ta upp det här med honom framöver... om det nu blir nått seriöst. Orkar fan inte med en till som ska tycka man är ?tjatig och gnällig? för att man vill ha säkert sex! Den senaste jag var med ville absolut inte testa sig och vill köra utan kondom trots att han sköt om hur mycket oskyddat sex han haft innan mig.

    Hjälp! Vad tycker ni? Är det okej att fråga sin partner om båda kan testa sig innan man skippar kondomen? Hur ställer man frågan på ett bra sätt så han inte tar illa upp? Har alltid ångest när det kommer är en ?ny? sexpartner :(


    Wow! Det här var det bästa jag läst på länge. Du skall verkligen ha en eloge för att du tar sexuellt överförda sjukdomar på allvar. Vilket tyvärr slarvas med.

    Det är din kropp och det är du som bestämmer! Kör hårt och håll på din rätt!
  • Wed 19 May 2021 09:39
    #4

    Jag var lika nojjig, innan jag och min nuvarande man skulle ha sex första gången (spontant och inte alls planerat) kom jag på mig själv precis innan han skulle "träda in" sas och då utbrast jag "men jag har inte testat mig" högt och ljudligt

    Han skrattade högt och påpekade ironiskt att nu kände han sig extra unik, speciell och utvald

  • Wed 19 May 2021 09:47
    #5
    +1

    Jag tycker du resonerar både moget och klokt. Är han rätt kille borde han fatta.

  • Wed 19 May 2021 09:52
    #6
    +1
    Pinnen2 skrev 2021-05-19 09:47:44 följande:

    Jag tycker du resonerar både moget och klokt. Är han rätt kille borde han fatta.


    Håller med.
  • Wed 19 May 2021 09:58
    #7

    Tycker inte du ska ha ångest.

    Jag vägrade oskyddat innan mina killar testade sig, och jag med. Annars var det kondom som gällde.

    En av dem var motvillig till att testa sig (förmodligen skraj), sa att han var frisk och fräsch. Så jag vände på det med en motfråga:

    Hur kan du garantera min säkerhet? På vilket sätt VET du att du inte utsätter mig för risker? Om jag ska äta p-piller och rader ansvars, då får du vackert göra detta i gengäld. Funkade ;)

  • Anonym (69"-m­an)
    Wed 19 May 2021 14:59
    #8

    Du är en ung kvinna och jag tycker att du kan förvänta dig att en partner (låter som du är heterosexuell) ska va en man och inte en pojk. Om han av någon anledningen inte säger, "ja men vilken bra ide" om du föreslår att ni båda ska testa er så är han fortfarande en pojk och min rekommendation är att du söker vidare efter MANNEN i ditt liv.

    Om han inte är villig att sätta din hälsa först för att få ha lite kul, vilket stöd kan du då förvänta dig om du blir sjuk eller vid en förlossning. Du har en bra approach och ett smidigt sätt att skilja männen från mössen. Oroa dig inte!

  • Anonym (Tjej, 24) Trådstartaren
    Wed 19 May 2021 15:36
    #9
    Friger skrev 2021-05-19 02:48:23 följande:

    Ja, gör båda det så är ingen utpekad. Säg att det är en principsak för dig bara.

    Är ju inget svårt. Brukar ta 10min så är det klart.

    Jag avskyr också kondomer men jag vill inte springa runt med dolda sjukdomar eller smitta andra. Testar mig alltid om jag haft ny partner där jag kört okyddat. Även om jag tror det är lugnt.

    Bättre om båda testar innan såklart.


    Ja, jag önskar det var lika självklart för alla att testa sig, för säkerhetens skull. Alla sjukdomar ger ju faktiskt inga symtom och man kan gå flera år ovetandes att man är smittad. 
  • Anonym (Tjej, 24) Trådstartaren
    Wed 19 May 2021 15:48
    #10
    Anonym (Tråkigt att män inte ta ansvar) skrev 2021-05-19 05:06:20 följande:

    Du ska inte behöva oroa dig för detta egentligen.Det är din kropp och det är viktigt att vara rädd om sin kropp .Han ska acceptera detta,i annat fall ser jag honom som oansvarig och utan respekt.Kräv detta,annars kan han dra.


    Önskar fler var mer försiktiga men känns som att man är ensam om att vara rädd och funderar oftast på om jag bara överdriver. På min förra sexpartner lät det som så och han är anledningen till att jag är så osäker som jag är. Usch för honom :( 
  • Anonym (Tjej, 24) Trådstartaren
    Wed 19 May 2021 15:55
    #11
    Jonnynilsson skrev 2021-05-19 07:34:08 följande:
    Wow! Det här var det bästa jag läst på länge. Du skall verkligen ha en eloge för att du tar sexuellt överförda sjukdomar på allvar. Vilket tyvärr slarvas med.

    Det är din kropp och det är du som bestämmer! Kör hårt och håll på din rätt!
    Oj! Nämen tack, Jonny! Du ger mig fan (ursäkta) hopp om att det finns bra och ansvarsfulla män där ute ändåDrömmer
  • Anonym (Tjej, 24) Trådstartaren
    Thu 20 May 2021 14:00
    #12
    Anonym (69"-man) skrev 2021-05-19 14:59:50 följande:

    Du är en ung kvinna och jag tycker att du kan förvänta dig att en partner (låter som du är heterosexuell) ska va en man och inte en pojk. Om han av någon anledningen inte säger, "ja men vilken bra ide" om du föreslår att ni båda ska testa er så är han fortfarande en pojk och min rekommendation är att du söker vidare efter MANNEN i ditt liv.

    Om han inte är villig att sätta din hälsa först för att få ha lite kul, vilket stöd kan du då förvänta dig om du blir sjuk eller vid en förlossning. Du har en bra approach och ett smidigt sätt att skilja männen från mössen. Oroa dig inte!


    Ja, jag är väl tyvärr för traumatiserad av min föra sexpartner som absolut inte kunde testa sig men jag skulle minsann stoppa i mig piller som man mådde dåligt av. Jag stod på mig och den relationen höll inte länge. Han var ett år yngre och trodde inte man kunde vara så omogen vid den ålder. Får hoppas att mannen som man träffar nu är mogen nog. Han är trots allt 30+ men man vet aldrig :/
  • Anonym (Tjej, 24) Trådstartaren
    Thu 20 May 2021 14:11
    #13
    Mimosa86 skrev 2021-05-19 09:58:49 följande:

    Tycker inte du ska ha ångest.

    Jag vägrade oskyddat innan mina killar testade sig, och jag med. Annars var det kondom som gällde.

    En av dem var motvillig till att testa sig (förmodligen skraj), sa att han var frisk och fräsch. Så jag vände på det med en motfråga:

    Hur kan du garantera min säkerhet? På vilket sätt VET du att du inte utsätter mig för risker? Om jag ska äta p-piller och rader ansvars, då får du vackert göra detta i gengäld. Funkade ;)


    Jag har med stått på mig och sagt att jag är väldigt noga med skydd osv men till slut orkade min senaste sexpartner inte med mitt gnäll och tjat om kondom. Han sa att han minsann kan ?dra ut den? och frågade om jag inte litade på honom. Visste inte om jag skulle skratta eller gråta. Jag började med p-piller i tron om att han skulle testa sig, iaf för min skull men inte ens det kunde han göra. Han fick inte som han ville! Den relationen tog slut snabbare än blixten.

    Och man kan ju tro att det var jag som ?dumpade? honom men det var han som ?dumpade? mig, vilket var lika bra för då slapp jag den biten :D Bästa av allt var att han någon månad senare ville ha tillbaka mig och ångrade sig så mycket.
Svar på tråden ALLTID ÅNGEST VID NY SEXPARTNER