Inlägg från: Ericky |Visa alla inlägg
  • Ericky

    BF Februari 2022

    Trodde aldrig jag skulle få starta en sådan här tråd, men efter 10 månaders tröstlösa försök har vi nu äntligen plussat! Klart och tydligt på Clearblue digital :) 

    Jag har haft ett jättestort stöd i BIM-trådarna jag varit med i sedan start och vill därför gärna fortsätta hänga på FL med ett nytt gäng för att dela erfarenheter och annat under resans gång :)

    Jag får lite olika resultat på BF-datum. Min app som är mer personifierad säger 5 februari medan sidor på nätet där man kan räkna ut själv säger 30 januari. Väljer att gå efter min app. 

    Gruppen är öppen för alla, men vore kul att höra hur länge ni andra förskt och om det är ert första barn eller ett syskon :)

    Ericky, BF 5 februari 2022, tog sig på 10e försöket och vi väntar vårt första barn

  • Svar på tråden BF Februari 2022
  • Ericky
    Lunne skrev 2021-05-21 19:08:34 följande:

    Hej!

    Vi har en kille som är 10 månader och väntar nu andra barnet :) Väldigt oväntat då vi inte ens hade börjat försöka aktivit och storebror tog 1 1/2 år att få till...

    Jag är 33 år och har BF någon gång mellan 28 jan och 2 feb, beroende på vilken uträkning man går efter.


    Åh vad underbart att höra att det kan vara så annorlunda mellan gångerna! Har ju självklart funderat på hur det ska bli med tvåan sen. Om det ska ta lika lång/längre tid. Så det känns skönt att höra att det kan vara olika. Förstår om man blir lite paff när man har en 10-månaders , men på ett sätt kanske skönt att ta småbarnsåren på kortare period ;)

    Stort grattis till dig med! Jag har samma som du. BF mellan 29 januari tom 5 februari, beroende på uträkning.

    Har du haft några symtom ännu? Jag har ingenting alls I princip ännu. Får kanske vara glad så länge det är så :)
  • Ericky
    Lunne skrev 2021-05-23 01:23:25 följande:

    Innan vi lyckades få till första barnet ville vi ha syskon så tätt som möjligt. Dock var min förra graviditet ett rent ut sagt helvete från typ v.10 tills han föddes... Så jag har inte alls varit säker på att vi skulle ha ett barn till alls... Men nu blev det som det blev, så vi håller tummarna för att det inte blir lika illa denna gång :')

    Jag känner inte heller något alls än, men väntar mig det inte heller då jag inte kände något förrän i v.10 förra gången.

    Har du bokat tid för inskrivning än? :)


    Oh nooo.... mådde du illa hela graviditeten eller vad var det som gjorde den så hemsk? Hoppas ju att man ska vara förskonad från det så gott det går.... skönt att höra att symtom kan komma så pass sent ändå. Då behöver man inte oroa sig om man inte känner något kommande veckor. Nu är jag inte oroad iom att det är så tidigt, men man väntar ju ändå på att symtom ska komma med tiden. Känns också overkligt ännu då enda symtomet är utebliven mens :) och onda bröstvårtor.

    Har inte skrivit in mig ännu nej. Visste inte riktigt när man skulle göra det och då själv inte riktigt tror på att vi faktiskt plussat kändes det spontant tidigt att göra nu, men jag ska ta och ringa imorgon för att boka in en tid. Har du skrivit in dig?

    Ändå ganska mysigt att vi fortfarande är själva här :)
  • Ericky
    JooCee skrev 2021-05-23 10:13:07 följande:

    Lyckades skapa en februari tråd jag också: attans ????

    Vet ni om man kan ta bort trådar en skapat?

    Jag är beräknade 1 feb. :)


    Lätt hänt när man är ivrig :) Jag tror man kan ta bort under "Mina trådar" :)

    Välkommen och grattis till plusset! Är det första barnet eller syskon? :)
  • Ericky
    Lunne skrev 2021-05-24 00:47:47 följande:
    Jag mådde knappt illa alls, men det var som att varken min kropp eller hjärna fungerade... Jag kunde sova 20 timmar per dag, i perioder inte gå 500 meter, knäna kunde vika sig utan förvarning, det tog flera dagar att formulera ett mail i still med ?jag kommer tyvärr vara fortsatt sjukskriven?, m.m., m.m... Det hela började med rejäla influensasymptom och sen blev det liksom inte bra förrän graviditeten var över.

    Jag kontaktade min barnmorska dagen efter pluss då jag ville vara säker på att få skriva in mig hos samma som sist :?) Har man inga sådana preferenser är det säker inte så bråttom, tror att inskrivning brukar vara mellan v.5 och v.12.
    Åh nej...  låter verkligen jobbigt! Kan förstå din tvekan till en tvåa. Jag tror dock säkert att denna graviditet kommer bli bättre. Dels verkar de som fått flera barn tycka att graviditeterna skiljt sig åt mycket, dels tänker jag att det låter som ganska ovanliga symtom, även om "gravid-hjärna" är ett begrepp. Jag håller alla tummar för dig i denna graviditet <3
  • Ericky
    tvekan skrev 2021-05-23 16:54:01 följande:

    Hoppar in här också! Nyligen plussat och BF någongång mellan 28/1 - 5/2 2022 beroende på uträkning.

    Första barnet, vi är både 30 år och bor i Stockholm. Vi började aktivt nu i maj och det tog sig på första försöket. Vi är väldigt glada och tacksamma, om än lite förvånade och chockade.

    Hur går man vidare nu? När ska man skriva in sig hos barnmorska? ????


    Välkommen och grattis till plusset! Visst känns det galet med ett plus! Oavsett om man kämpat länge eller inte :)

    Vi bor i Östersund vi och är 33 och 34. Jag vet inte om du såg Lunnes svar till mig, men skriva in sig hos barnmorska kan du göra så snart du fått plus. Sedan verkar man kanske boka in första besöket kring vecka 7 och framåt. Jag tänker att jag ska kontakta BM i veckan för att boka in ett första möte om ett par veckor :)
  • Ericky
    JooCee skrev 2021-05-23 14:23:14 följande:
    Det är en sladdis då jag fick mina äldsta när jag var ganska ung. Jag är 37, min äldsta 16, och yngsta 11 år. Det ska bli superspännande med sladdis nu! ????

    Själv(a) då?
    Spännande med ett sladdis! :)

    Vi väntar vårt första barn. Jag fyller 34 i sommar och sambon 35 :)
  • Ericky

    Här är jag lite nervös och orolig idag. Har precis varit på toa (ursäkta infon) och hade då "rostfärgade" flytningar. Tog ett till test (trots att jag lovat mig själv att inte hålla på och testa efter att ha fått ett plus) och det är ett klart plus, men fortfarande på BIM + 4 inte lika starkt som kontrollstrecket... det är starkare än det test jag tog innan BIM, men som sagt- inte uberstarkt ännu.

    Hoppas innerligt att det här inte är början på ett missfall när vi äntligen fått vårt plus... 

    Har beställt ett digitalt test som jag tänker ta på fredag (om jag inte fått ett klart missfall innan dess dvs). Visar testet mer än sist (2-3 veckor istället för 1-2 som jag fick dagen innan BIM) lovar jag mig själv att sluta med testen...

    Håll alla tummar är ni snälla <3

  • Ericky
    33villbligravid skrev 2021-05-25 09:43:00 följande:

    Hej!

    Jag vet inte om detta tröstar, men jag har blött i alla mina graviditeter, både den som gått bra, den jag avbrutit och mina två missfall. Så behöver inte vara farligt alls så länge det är just rosa/rostfärgade flytningar.

    Att testet blivit starkare än sist tror jag är bra! Det jag undrar är hur du kan vara på BIM + 4 ifall du har BF 5.2?  Jag är nämligen på BIM -1 och har BF 2.2.

    Så undrar om det att du inte får fullt utslag ännu berpor på att det fortfarande är rätt tidigt? När hade du din senaste mens?

    Jag skulle så unna dig att bara ta det lugnt och njuta, men vet det är svårt!


    Tack vad gulligt av dig att svara <3

    Min senaste mens började den 25 april och pågick i 6 dagar. ÄL var på dag 15 denna månad (bekräftat med temp och ÄL-stickor).

    Ja det kanske är så att det fortfarande är väldigt tidigt? Saken är den att jag haft problem med mellanblödningar son också kortat ner mina cykler från 28 dagar till typ 26. Detta berodde troligen på en polyp, för så fort man tog bort polypen på livmodertappen blev jag gravid på 1a försöket (10e försöket totalt). Så det är min app där jag loggat mensen som säger 5 februari. Alla andra uträkningar online säger 28-30 januari.

    Räknar jag istället 28 dagar (min normalcykel) från den 25 april var BIM i lördags och då är jag på BIM+3 idag istället. Svårt med räkningen där...

    Hoppas att det är som du säger, fortfarande tidigt och att jag får rosa på pappret (även nu) bara pga jag har en benägen att blöda lätt.

    Tack igen <3
  • Ericky
    33villbligravid skrev 2021-05-25 11:56:24 följande:
    Ok! Hoppas du inte tar illa upp om jag lite räknar på ditt case. Men om du hade senaste mens 25.4 och ÄL på CD 15 så hade du Äl sö 9.5. Idag är du då på ÄL + 16. Jag tror inte alls det är väldigt ovanligt att inte ha helt fullt utslag förrän om några dagar.

    Däremot har du ju plussat ganska tidigt <3 Hur som - hoppas det går bra! Och det där med att ha en benegenhet att blöda lätt tror jag du definitivt ska väga in! 
    Hej igen, 

    Jag tar absolut inte illa upp <3 Jag är ju med i dessa trådar för att kunna bolla funderingar och få input <3

    Jag fick mensvärk igår eftermiddag (vilket jag inte haft hittills) och fick i samband med det något som liknade starten på en mens. Tydliga blodblandade flytningar. Dock inga klumpar. Hann bli så otroligt ledsen eftersom jag var övertygad om att det var missfall på G pga de blodblandade flytningarna och att jag upplevde att mitt enda symtom, ömma bröstvårtor, försvunnit. De blodblandade flytningarna pågick dock bara igår under ett par timmar och sedan dess har jag inte blött mer, så nu vet jag inte vad jag ska tro. 

    Testen varken ökar eller minskar i styrka. Får vänta och se helt enkelt om det blir mer blödningar och testa igenom om några dagar. Tänker att jag kanske borde blöda lite mer om det är missfall. Hoppas på det iaf <3
  • Ericky
    JooCee skrev 2021-05-25 11:34:47 följande:
    Det är mer vanligt med rostbruna flytningar än tvärtom tror jag. Har också haft det i alla mina graviditeter, fullgångna som avbrutna.

    Om du känner dig mycket orolig kan du boka in en tidigt VUL om nån vecka eller två.
    Tack för ditt svar <3 

    Skrev uppdatering precis till 33villbligravid om hur dagen fortsatte. Får vänta och se helt enkelt. Känner inte att jag vill ta upp sjukvårdens tid ännu, utan jag får vänta och se hur det utvecklar sig. 

    Man önskar ju att man kunnat läsa av blödningarna mer tydligt... den här analyseringen är ju svår att göra själv...
  • Ericky
    Jonnanittio skrev 2021-05-26 10:10:20 följande:
    Håller tummarna för att allt går vägen för dig <3 Har du bild på stegringen?
    Tack snälla <3 Nej jag har egentligen inte det. De test jag tog förra veckan ons har jag kastat och torsdag förra veckan tog jag bara ett digitalt test som visade 1-2 veckor. 

    Har från igår och idag och då ser de likadana ut. Ganska svaga. Tänker att jag ska kontakta HC idag och kanske få komma in och mäta HCG med blodprov så man kan se om nivån är ok för där jag borde vara. Och kanske följa upp längre fram för att se om dt ökat eller minskat. 
  • Ericky
    33villbligravid skrev 2021-05-26 15:02:27 följande:
    Ja, det är svårt att veta! I min första graviditet när jag var 21 och därför valde abort (hade blivit på smällen av misstag) hade jag just så där och trodde de facto jag fått en sparsam mens, först en månad senare när mens nr 2 föll bort fattade jag hur det låg till. 

    Så med det sagt - då missfallen drar igång ordentligt så blöder det rejält. Sedan kan man förstås inte veta hur en lättare blödning tänker utveckla sig, men lite blod om det hålls lite behöver inte vara farligt!

    Hoppas på att det var en genombrottsblödning bara <3
    Tack snälla för dina lugnande ord <3 det hjälper verkligen!

    Idag har jag faktiskt börjat få ordentlig molvärk och ett lätt illamående vilket jag är superglad över! Känns lättare då att våga tro på det här trots liten blödning igår. 
  • Ericky

    Känns så tråkigt att behöva lämna tråden jag var så glad över att ha fått starta, men missfallet är ett faktum idag med blödningar som en mens och ordentlig mensvärk. Och fortsatt svaga gravtest.

    Önskar alla er andra stort lycka till <3

Svar på tråden BF Februari 2022