• Anonym (eller hur)

    Manlig eller kvinnlig sexualitet starkast?

    Jag själv är man och känner mig typ kåt för jämnan och tänker massor på sex, varje dag.

    Men min erfarenhet genom åren är att kvinnor ändå är kåtare - när de väl är kåta.

    Vi män är mer jämnkåta och även kåta oavsett om vi mår bra, dåligt eller värdelöst. Kåtheten bara är där.

    Medan kvinnor är mer känsliga för yttre omständigheter, stress, om de mår dåligt mm.

    Men när de mår bra - och allt är frid och fröjd - då är kvinnor sexualitet så mycket starkare generellt sett. Och jag vet, man kan inte generalisera, och det varierar kanske mer mellan individer än mellan könen men nej, faktiskt. Som sagt, i lägen när allt är bra, då är kvinnor kåtare. Det vågar jag slå vad om.

    Kvinnor kan få multipla orgasmer, kvinnor skriker oftare av njutning, kvinnor flänger fram och tillbaka och förlorar kontrollen över sig själva när de är riktigt kåta. Kvinnor blir som fullständigt höga eller berusade och som helt andra personer än i "nyktert" tillstånd när de är riktigt kåta.

    Den graden av kåthet når mycket sällan män upp till, skulle jag säga.

    Har jag fel?

  • Svar på tråden Manlig eller kvinnlig sexualitet starkast?
  • theotherone

    Det varierar såklart från person till person, men generellt sett så har män större sexdrift än kvinnor. Ni kan läsa denna artikel som sammanfattar ett antal olika forskningsstudier som alla kommer fram till samma sak - att män vill ha sex oftare än kvinnor.

    http://assets.csom.umn.edu/assets/71520.pdf

  • Man i norr

    Enligt alla undersökningar som går att hitta på nätet (har inte tid och lust att länka till dem nu och några vääldigt gedigna är redan länkade till) så har mannen starkare lust. Generellt!
    Givetvis så kan det variera mellan individer och vissa undersökningar visar förvånansvärt små skillnader inom några få frågeställningar och åldrar.  Förvånansvärt små anser jag, eftersom av de ca10 kvinnor jag haft sex med, så har endast två-tre varit "kåt som en karl". D.v.s.:
    1.Haft sex utan att vara/bli kära, utan haft sex enbart för njutningens skull.
    2. Varit beredda att ta ganska stora risker för att få sex.
    3. Varit väldigt tända och "på" under sexakten.
    4. Haft lätt för att få orgasm.
    5. Gärna tagit en "andravända" när möjlighet getts.
    6. Gärna haft sex på ovanliga sätt och platser.

    Av de tre kvinnor jag levt i längre relationer med så har alltid de tröttnat efter att den första förälskelsen ebbat ut, medans jag gärna fortsatt att ha sex 2-3 ggr i veckan minst och gärna 2ggr efter varandra. Detta har lett till frustration och slitningar. 

    Nu har ju inte jag något vidare statistiskt underlag, men vad jag förstår av omgivningen så är det nog oftast så här. (?)
    Det vore intressant att höra andras "statistik", hur har det varit för er?

    P.s. Jo, jag är nog en genomsnittsman och älskare, möjligen mer sensuell, hängiven och förtjust i min partners njutning. Ingen hunk eller uthållig hingst alltså.. D.s. 

  • Anonym (Lisa)
    Man i norr skrev 2021-06-09 16:07:09 följande:

    Enligt alla undersökningar som går att hitta på nätet (har inte tid och lust att länka till dem nu och några vääldigt gedigna är redan länkade till) så har mannen starkare lust. Generellt!
    Givetvis så kan det variera mellan individer och vissa undersökningar visar förvånansvärt små skillnader inom några få frågeställningar och åldrar.  Förvånansvärt små anser jag, eftersom av de ca10 kvinnor jag haft sex med, så har endast två-tre varit "kåt som en karl". D.v.s.:
    1.Haft sex utan att vara/bli kära, utan haft sex enbart för njutningens skull.
    2. Varit beredda att ta ganska stora risker för att få sex.
    3. Varit väldigt tända och "på" under sexakten.
    4. Haft lätt för att få orgasm.
    5. Gärna tagit en "andravända" när möjlighet getts.
    6. Gärna haft sex på ovanliga sätt och platser.

    Av de tre kvinnor jag levt i längre relationer med så har alltid de tröttnat efter att den första förälskelsen ebbat ut, medans jag gärna fortsatt att ha sex 2-3 ggr i veckan minst och gärna 2ggr efter varandra. Detta har lett till frustration och slitningar. 

    Nu har ju inte jag något vidare statistiskt underlag, men vad jag förstår av omgivningen så är det nog oftast så här. (?)
    Det vore intressant att höra andras "statistik", hur har det varit för er?

    P.s. Jo, jag är nog en genomsnittsman och älskare, möjligen mer sensuell, hängiven och förtjust i min partners njutning. Ingen hunk eller uthållig hingst alltså.. D.s. 


    För mig har det snarare varit tvärtom som kvinna..Jag har haft mer eller lika mycket lust med dom jag varit tillsammans med..+ flera kvinnor jag känner väl!!
    Då tillhör jag din grupp 2-3 st kvinnor du varit med från 1-6...
    Har bla haft kk..
    Legat i tex bil i framsätet på en skogsväg där det gick folk,  i skogen bredvid en stig osv, osv
    Jag har inte tröttnat efter ett tag i något förhållande..
    Jag har väl inte något vidare statistiskt underlag heller, men lite större än ditt typ x 2 - 20+ 

    P.s jag är numera giftSkrattande
  • parnordqvist
    Anonym (eller hur) skrev 2021-05-29 23:53:02 följande:
    Ja så kan det nog vara i många fall! Men jag skulle säga, även i ett förhållande när man har släppt de bitarna och börjar vara riktigt bekväm så är ändå ofta kvinnornas sexualitet starkare och mer djurisk på något sätt. Jag kan vara hur kåt som helst men jag är ändå där, jag upplever inte att jag förlorar mig i kåtheten på det sättet som kvinnor gör. Och som jag sett att det tjatas om i massa andra trådar, nä, killar stönar inte och håller på så som många (men så klart inte alla) kvinnor gör.
    När jag tittar på porr så är det i 9 fall av 10 kvinnan som skriker, stönar och blir sanslöst kåt och får fantastiska orgasmer. Killen eller mannen bara är där, verkar inte känna något alls, stönar inte, nej han verkar inte vara närvarande, bortsett några sekunder under orgasmen som kanske är en tiondel av kvinnans. Är det omanligt att njuta och skrika? Jag identifierar mig endast med kvinnligt sex, jag vill njuta så och göra så. Det finns inga manliga förebilder. Därför stönar jag alltid när jag onanerar och ändrar ställning för att hitta den bästa. Ju mer jag stönar desto kåtare blir jag. Är väldigt avis på kvinnors alla orgasmer, den ena bättre än den andra. Jag är avis på klitoris och brösten. Och det är ju bevisat att klitoris är mycket känsligare med 8 000 nervtrådar mot blygsamma 4 000 i ollonet. Det är ju dubbelt upp! Det där är oerhört svårt att smälta. Varför är det inte lika? Svaret är X och Y. Y-kromosomen har inga nerver att tillföra, medan X har 4 000. Har man då två X blir det 8 000. 
  • Karlington
    parnordqvist skrev 2021-06-10 23:03:47 följande:
    Varför är det inte lika? Svaret är X och Y. Y-kromosomen har inga nerver att tillföra, medan X har 4 000. Har man då två X blir det 8 000. 
    Det är inte så kromosomer fungerar.
  • parnordqvist
    Karlington skrev 2021-06-10 23:27:01 följande:
    Det är inte så kromosomer fungerar.
    Berätta hur det ligger till! Jag är intresserad varför denna skillnad finns. Och klart är ju att Y är väldigt dränerad på gener, innehåller mest en massa skräp plus en gen som ser till att män existerar.
  • Sgtwolf

    Vissa psykiska "diagnoser" ger högre sexmotor.

    Adhd, borderline mm. Är ju kända för att använda sex som ångestdämpande.

    Jag "tror" att ju mer "normal" man är, ju lägre sexmotor och äventyrslusta. Spelar ingen roll om du är man/kvinna.

    Sen rent evolutionärt, "vinner" män mer på att ha högre sexlust. Kvinnan "vinner" på att ha lägre lust. Det kostar kvinnan mycket mer att ha sex. Det är hon som blir gravid och måste lägga mycket av sina resurser på att frambära barn med risk att förlora sitt liv.

    Det ligger ligger mycket kvar av det i generna även om det är stor skillnad på "uppoffringen" idag kontra hur det varit fram tills för 50-100år sedan. Och så fort ändrar sig inte generna.

  • Anonym (Lisa)
    parnordqvist skrev 2021-06-10 23:03:47 följande:
    När jag tittar på porr så är det i 9 fall av 10 kvinnan som skriker, stönar och blir sanslöst kåt och får fantastiska orgasmer. Killen eller mannen bara är där, verkar inte känna något alls, stönar inte, nej han verkar inte vara närvarande, bortsett några sekunder under orgasmen som kanske är en tiondel av kvinnans. Är det omanligt att njuta och skrika? Jag identifierar mig endast med kvinnligt sex, jag vill njuta så och göra så. Det finns inga manliga förebilder. Därför stönar jag alltid när jag onanerar och ändrar ställning för att hitta den bästa. Ju mer jag stönar desto kåtare blir jag. Är väldigt avis på kvinnors alla orgasmer, den ena bättre än den andra. Jag är avis på klitoris och brösten. Och det är ju bevisat att klitoris är mycket känsligare med 8 000 nervtrådar mot blygsamma 4 000 i ollonet. Det är ju dubbelt upp! Det där är oerhört svårt att smälta. Varför är det inte lika? Svaret är X och Y. Y-kromosomen har inga nerver att tillföra, medan X har 4 000. Har man då två X blir det 8 000. 
    Det är ändå lättare för många killar att komma genom sex...medans många tjejer  behöver få klitoris stimulerad..Visst hon kan stimulera den själv, men det kan ta längre tid..Speciellt om/när man är yngre som och då kommer vissa inte alls!!

    Lite äldre kvinnor har många ggr lärt sig att komma lättare och på olika sättSolig

    Porrfilm är en film som alla andra filmer, med filmklipp regisörer osv..
  • Anonym (Lisa)
    Sgtwolf skrev 2021-06-11 05:25:41 följande:

    Vissa psykiska "diagnoser" ger högre sexmotor.

    Adhd, borderline mm. Är ju kända för att använda sex som ångestdämpande.

    Jag "tror" att ju mer "normal" man är, ju lägre sexmotor och äventyrslusta. Spelar ingen roll om du är man/kvinna.

    Sen rent evolutionärt, "vinner" män mer på att ha högre sexlust. Kvinnan "vinner" på att ha lägre lust. Det kostar kvinnan mycket mer att ha sex. Det är hon som blir gravid och måste lägga mycket av sina resurser på att frambära barn med risk att förlora sitt liv.

    Det ligger ligger mycket kvar av det i generna även om det är stor skillnad på "uppoffringen" idag kontra hur det varit fram tills för 50-100år sedan. Och så fort ändrar sig inte generna.


    Ger ADHD större lust??
    Jag var kk med en man som hade adhd-- han var inte knäpp eller något, men han kunde hålla på i 45min- 1 timme fast han var väldigt kåt från börjanSkrattande

    Det blev ingen jätte långvarig kk relation för han var så inne på att meka med bilar och kom sällan när han sa att han skulle komma hem till mig och ibland "glömde han bort att komma hem till mig fast han sagt att jag kommer snart"

    Men han verkade inte ha ångest alls!?
  • Anonym (Lisa)
    Sgtwolf skrev 2021-06-11 05:25:41 följande:

    Vissa psykiska "diagnoser" ger högre sexmotor.

    Adhd, borderline mm. Är ju kända för att använda sex som ångestdämpande.

    Jag "tror" att ju mer "normal" man är, ju lägre sexmotor och äventyrslusta. Spelar ingen roll om du är man/kvinna.

    Sen rent evolutionärt, "vinner" män mer på att ha högre sexlust. Kvinnan "vinner" på att ha lägre lust. Det kostar kvinnan mycket mer att ha sex. Det är hon som blir gravid och måste lägga mycket av sina resurser på att frambära barn med risk att förlora sitt liv.

    Det ligger ligger mycket kvar av det i generna även om det är stor skillnad på "uppoffringen" idag kontra hur det varit fram tills för 50-100år sedan. Och så fort ändrar sig inte generna.


    Förresten då är inte heller jag normalFörvånadSkrattande jag har en hög sexmotor/lust och äventyrs lusta--- mer än många killar oops!!
  • Sgtwolf
    Anonym (Lisa) skrev 2021-06-11 06:50:46 följande:

    Ger ADHD större lust??

    Jag var kk med en man som hade adhd-- han var inte knäpp eller något, men han kunde hålla på i 45min- 1 timme fast han var väldigt kåt från början

    Det blev ingen jätte långvarig kk relation för han var så inne på att meka med bilar och kom sällan när han sa att han skulle komma hem till mig och ibland "glömde han bort att komma hem till mig fast han sagt att jag kommer snart"

    Men han verkade inte ha ångest alls!?


    Finns andra psykiska åkommor med ångest. Som ger att sex används som ångest dämpande. Såg någon undersökning om att rätt stor andel "frivilliga" sexarbetare ofta har ångest problematik och inte sällan en "diagnos" typ borderline.

    Just adhd brukar kunna ge att man vill oftare, håller på längre/behöver mer variation för att komma.

    Just att fastna "här och nu" är ju ett känt "problem" med adhd.
  • Sgtwolf
    Anonym (Lisa) skrev 2021-06-11 06:59:13 följande:

    Förresten då är inte heller jag normal jag har en hög sexmotor/lust och äventyrs lusta--- mer än många killar oops!!


    Lol.

    Tror inte jag träffat en helt "normal" människa i hela mitt liv. "Normal" är summan av alla, där få passar in i "normal" mallen. De flesta befinner sig någonstans i spektrat.

    Tycker mig själv ha lite mer lust än genomsnittet, men har träffat en del kvinnor genom åren som har betydligt mer lust än mig. Så det är nog inte ovanligt med kvinnor som högre lust än de flesta männen.
  • Anonym (Lisa)
    Sgtwolf skrev 2021-06-11 07:07:15 följande:
    Lol.

    Tror inte jag träffat en helt "normal" människa i hela mitt liv. "Normal" är summan av alla, där få passar in i "normal" mallen. De flesta befinner sig någonstans i spektrat.

    Tycker mig själv ha lite mer lust än genomsnittet, men har träffat en del kvinnor genom åren som har betydligt mer lust än mig. Så det är nog inte ovanligt med kvinnor som högre lust än de flesta männen.
    Men jag har alltid haft mer lust med alla jag varit tillsammans med även efter 10 år- men jag har inget fel med adhd, etc säger läkarna...iaf, men vem vetSkrattande
  • Sgtwolf
    Anonym (Lisa) skrev 2021-06-11 07:46:28 följande:

    Men jag har alltid haft mer lust med alla jag varit tillsammans med även efter 10 år- men jag har inget fel med adhd, etc säger läkarna...iaf, men vem vet


    Jo, helt säkert finns den män/kvinnor med högre lust utan att ha någon "diagnos".

    Sen är det ett spektra. Där man har "drag av", det eller det. Utan att för den skull är så allvarligt så man sätter diagnos.
  • Anonym (Lisa)
    Sgtwolf skrev 2021-06-11 08:15:15 följande:
    Jo, helt säkert finns den män/kvinnor med högre lust utan att ha någon "diagnos".

    Sen är det ett spektra. Där man har "drag av", det eller det. Utan att för den skull är så allvarligt så man sätter diagnos.
    Ja då har måste jag "drag av" sex diagnosSkrattande
  • Sgtwolf
    Anonym (Lisa) skrev 2021-06-11 10:26:51 följande:

    Ja då har måste jag "drag av" sex diagnos


    Så du är "aktiv" och busar mycket? Eller mest bara sugen för jämnan?
  • Anonym (Lisa)
    Sgtwolf skrev 2021-06-11 10:40:12 följande:
    Så du är "aktiv" och busar mycket? Eller mest bara sugen för jämnan?
    Både ochSkrattande
  • Anonym (K)
    Anonym (Lisa) skrev 2021-06-11 19:55:40 följande:

    Både och


    Härlig humor du har, gillar det :)
  • Sgtwolf
    Anonym (Lisa) skrev 2021-06-11 19:55:40 följande:

    Både och


    Lol.

    Ok.

    Får du tråkigt någon gång, dra ett PM. Typ bara för att.
Svar på tråden Manlig eller kvinnlig sexualitet starkast?