• Anonym (Hmm)

Förlorat min bonusdotter

Anonym (Bonusmamma) skrev 2021-05-23 22:57:52 följande:

Jag vill bjuda med henne på saker men är rädd för att hon kommer bråka med pappan då. Ja hon är inte alltid trevlig mot mig blir väldigt ledsen när hon blockar mig. Sen efter några dagar kan hon skriva igen. Jag låter inte henne utnyttja mig dock har jag det bra ställt så vill ändå ge henne saker. Ja det är som du säger är svårt ibland med tonåringar. Jag hoppas trots allt att hon känner min kärlek. Väldigt ofta så blockar hon när hon inte får som hon vill. Och så säger hon du är inte min mamma. Och efter tre dagar så hör hon av sig sen blockar hon igen.

Är det inte bättre att riskera att hon bråkar med pappan då, istället för du ska vara den som drar sig undan? Låt henne träffa dig i smyg om hon vill, hon behöver ju dig. Strunta i vad pappan tycker, fokusera på hennes behov istället! Det är ju som att förlora en förälder, måste vara fruktansvärt för er båda. Tycker absolut att du ska ta råden ovan också angående umgänge och att ta det vidare.
  • Anonym (Hmm)

Håller med båda ovanstående. Du har ingen skyldighet mot pappan, han beter sig som en skitstövel just nu. Var istället lojal mot tjejen, det vinner alla på. Ge inte pappan makten när hans maktutövande bara är fel, svik inte henne.

Svar på tråden Förlorat min bonusdotter