• Anonym (Jag)
    Wed 26 May 2021 12:52
    2246 visningar
    34 svar
    34
    2246

    Hur få valp att förstå ett förbud?

    Jag gissar att er valp faktiskt behöver närhet.

    En person kan sitta med hunden på golvet om ni verkligen inte vill ha den i soffan

  • Anonym (Jag)
    Wed 26 May 2021 14:44
    #14
    MeAndBaby skrev 2021-05-26 14:36:20 följande:

    Som sagt, hon har all chans till närhet (och får mkt under dagen), men när hon börjar bitas när man sitter på golvet vid soffan så funkar det inte.


    Missade att ni testat detta.

    Vad är bita i er värld? Vår hund ?gostuggade? på händer som liten.

    Inget är fel på er hund. Ni behöver helt enkelt bara skapa fungerande situationer. Och om det innebär att någon måste sitta med hunden i köket ett par månader tills hunden klarar att vara där själv så är det så
  • Anonym (Jag)
    Wed 26 May 2021 16:31
    #19
    MeAndBaby skrev 2021-05-26 16:06:26 följande:

    1. Jag har aldrig skrivit att tålamodet tryter.

    2. Här kommer en lista på en bråkdel av vad hon har att tugga på: (Bitandet av oss som jag nämnde är inte något kli i tänderna, utan ett beteende)

    Horn av olika slag

    Råhudspinnar/ben

    Märgben (Det kan man ju förstås inte ge varje dag om man inte vill paja magen på hunden helt, men tomma Märgben har hon)

    Nylontugg

    Gummileksaker, flosstugg, latexring, mjukisdjur

    Kongar av olika slag

    Men som sagt, ger vi henne något att bita i när hon biter oss så biter hon oss i allafall, det handlar om en sekund (antingen triggar leksaken eller så är den ointressant).


    Jag tycker det är helt rätt att inte låta barnen vara ensamma.

    Har ni testat att gömma godis precis innan ni sätter er i soffan? Så att hunden får söka och kanske är upptagen en stund?
  • Anonym (Jag)
    Wed 26 May 2021 17:00
    #24
    +1
    Anonym (Y) skrev 2021-05-26 16:59:26 följande:

    Då kanske man inte ska skaffa hund? Bara en tanke


    Jag tycker man kan ha full förståelse för att alla inte vill ha hund i säng och soffa.

    Vi har det och har alltid haft. Men jag förstår att man kanske föredrar att inte ha det
Svar på tråden Hur få valp att förstå ett förbud?