• Anonym (Tips någon?)

    Hur hjälpa med bh när man inte får mäta?

    Min dotter har med råge vuxit ur sina gamla bh:ar. Med dem chansade jag och det fungerade, men nu kan jag verkligen inte gissa och hon vill inte låta mig mäta (autistisk och extremt låst i sina idéer).

    Har ni någon idé? Jag har själv väldigt stor byst och har dålig känsla för små storlekar.

  • Svar på tråden Hur hjälpa med bh när man inte får mäta?
  • cosinus

    Kan hon mäta själv?

    Kan hon tänka sig att prova i butik?

    Annars får du väl åka och köpa hem ett stort spann och byta allt eftersom. BH får man ju faktiskt returnera.

  • Anonym (Sara)

    Varför kan inte hon mäta själv? Eller köp olika storlekar och returnera de som inte passar?

  • Anonym (Jenny)

    Jag gick på en bh-utprovning i en underklädesbutik och damen där tog en titt på mig och hämtade rätt storlek med en gång. Hon kände i och för sig på den efteråt för att kunna justera, men hennes professionella gissning var mycket exakt. Kanske kan du ta med dottern eller ett foto på dottern i en tightare top till en butik? Även om plaggen där brukar vara lite väl dyra så kommer ni att kunna köpa bh:ar i samma storlek från billigare ställen senare.

    En helt annan väg är att köpa några riktigt billiga bh:ar i olika storlek för att på så sätt ringa in dotterns storlek. Har hon liten byst så kan du även testa med olika sporttoppar och sport-bh:ar som är mer förlåtande i storlek.

  • Anonym (även)
    Anonym (Tips någon?) skrev 2021-05-27 15:02:03 följande:

    Min dotter har med råge vuxit ur sina gamla bh:ar. Med dem chansade jag och det fungerade, men nu kan jag verkligen inte gissa och hon vill inte låta mig mäta (autistisk och extremt låst i sina idéer).

    Har ni någon idé? Jag har själv väldigt stor byst och har dålig känsla för små storlekar.


    Även om man mäter så passar ju olika modeller olika bra på ens kropp.

    Bästa sättet är väl att åka till en affär och prova ett gäng olika bh:ar, eller om man inte vill vara i affärer, beställa hem lite olika och prova.
Svar på tråden Hur hjälpa med bh när man inte får mäta?