Inlägg från: Knekoseb |Visa alla inlägg
  • Knekoseb

    Adoptera bort barn

    Hej! Jag har idag tagit tre graviditetstest som alla visar positivt efter ett samlag där kondomen lyckades glida av. Ska boka tid med gyn nästa vecka.


    Varken jag eller min partner är redo för att få barn, men det skär i hjärtat på mig att göra abort. Det är ingen process jag är emot, tvärt om är jag glad att det finns möjlighet, men jag har börjat fundera på om det finns andra möjligheter.


    Finns det möjlighet i Sverige att adoptera bort barn till ensamstående/par? Är det en svår process och kanske så att det kan nekas eftersom det anses att vi kan ta hand om barnet själva?


    I slutändan vill jag bara (det eventuella) barnet bästa. Varken jag eller min partner känner att vi är redo på grund av psykiska problem samt att jag vill gå klart min utbildning.


    Finns det inte möjlighet så kommer jag ta den andra utvägen. Det är väldigt tidigt in i graviditeten, tack och lov.

  • Svar på tråden Adoptera bort barn
  • Knekoseb

    Tack för allas svar, tankar och åsikter. Som det ser ut nu, så kommer jag nog inte behålla det. Vill som sagt det bästa för barnet, och om det är en sådan stor process så är det inget alternativ.

Svar på tråden Adoptera bort barn